Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar e prever as tendencias do mercado xornalístico e audiovisual no escenario dixital TIPO: Competencias |
AP21
|
|
|
Xestionar contidos informativos e de entretemento TIPO: Competencias |
AP22
|
|
|
Deseñar solución comunicativas de carácter xornalístico ou reputacional TIPO: Competencias |
AP24
|
|
|
Identificar oportunidades e desafíos que contribúan ao desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social en liña co previsto nos ODS nos procesos de produción de contidos xornalísticos e audiovisuais. TIPO: Coñecementos ou contidos |
AP33
|
|
|
Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos |
AP35
|
|
|
Desenvolver hábitos e destrezas que permitan acometer proxectos de investigación tanto no ámbito universitario coma no da empresa. TIPO: Habilidades ou destrezas |
AP37
|
|
|
Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas |
AP38
|
|
|
Xestionar o tempo e os recursos nos grupos de traballo (elaboración de plans, priorización de actividades, identificación e xestión de críticas, identificación de roles, xestión de reunións, cumprimiento de compromisos personais...) TIPO: Habilidades ou destrezas |
AP39
|
|
|
Desenvolver a escoita activa nos grupos de traballo mantendo unha actitude empática e asertiva TIPO: Habilidades ou destrezas |
AP40
|
|
|
Elaborar textos de diversa índole especialmente relacionados co seu perfil profesional, facilitando a súa comprensión polas persoas as que van dirixidos TIPO: Habilidades ou destrezas |
AP42
|
|
|
Expresar ideas e argumentos de forma clara e correcta, a través da linguaxe oral e escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma TIPO: Habilidades ou destrezas |
AP43
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Da crónica ao documental |
Búsqueda da historia.
O desenvolvemento da idea.
Da idea ao mercado.
A preproducción.
|
Argumentación Xornalística |
Puntos de partida: audiencia particular e universal.
A línea editorial dun medio, funciones e bucle argumentativo.
Tipos de argumentos: deductivos e inductivos.
Argumento polas causas.
Argumento de autoridade.
Analogía.
O uso das nocións.
|
Novos géneros e formatos |
Formatos xornalísticos:
Formatos de vídeo online, Infografías, Reportaxe multimedia, Visualización de datos, Webdoc, Formatos transmedia, Newsgames, Cómics, Podcast, Realidade Virtual e Aumentada, Formatos xornalísticos en Redes Sociais
Tipos de narrativas.
Claves: Innovación, Nichos de especialización, Storytelling, Novas axendas, Xornalismo distribuído. |
As Novas Fontes Informativas, Identificación e Acceso |
Escenario actual e tendencias de futuro.
Tendencias tecnolóxicas. Ámbitos de transformación.
Evolución do relato informativo.
|
Técnicas de Reporterismo Avanzado Multiplataforma e Análise de Datos |
Fases do xornalismo de datos: acceso, análise e interpretación.
Programas de análise e búsqueda de datos.
Técnicas para a obtención de datos.
Ferramentas do xornalismo de datos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A38 A40 A42 A43 |
20 |
29 |
49 |
Seminario |
A21 A22 A24 A33 A35 A37 A39 |
25 |
0 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballo individual ou en equipo, na sala de computadores, no que os alumnos inician ou continúan o desenvolvemento de exercicios, proxectos, investigan e/o aplican conceptos co apoio do profesor na aula.
Os alumnos, de maneira autónoma, traballan os materiais proporcionados polo docente ou conseguidos por eles.
Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos. |
Seminario |
Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A21 A22 A24 A33 A35 A37 A39 |
Seguimento continuado e intervención do alumno na aula |
20 |
Traballos tutelados |
A38 A40 A42 A43 |
Redacción dun texto xornalístico sobre un tema de actualidade nacional ou internacional.
Trascribir o audio dun vídeo usando Happy Scribe e Otranscribe.
Extraer un dato e unha foto dunha peza xornalística e crear un cartel usando Canva, Adobe Spark e Pablo.
Creación de imáxenes e GIFFS coas ferramentas adecuadas.
Converter un audio nun vídeo usando Headliner.
Esbozar un motion graphic con Powtoon.
Creación de dous elementos de gammificación con Flourish e Pollsights. |
80 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Roger Casas-Alatriste (2023). Cinco +1 razones para transmediatizar tu historia. https://elcanonazo.com/razones-para-transmediatizar/
Manuel Rivas (2015). El periodismo es un cuento. Alfaguara
Leila Guerriero (2006). Los suicidas del fin del mundo. Tusquets Editores
Austin Kleon (2017). Roba como un artista: el diario. Editorial GG, SL |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|