Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xéneros. Formatos Xornalísticos e Reporteirismo de Autor Código 616531111
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Ao mesmo tempo que van adquirindo as destrezas necesarias para poder elaborar os contidos informativos en función dos soportes, os alumnos coñecerán as últimas tendencias, así como os novos xéneros e formatos xornalísticos que se están desenvolvendo en función dos propios avances tecnolóxicos, e as últimas experiencias en reporterismo avanzado. Todo iso da man dos líderes da industria que capitanean os proxectos referentes a nivel nacional e internacional.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Analizar e prever as tendencias do mercado xornalístico e audiovisual no escenario dixital TIPO: Competencias AP21
Xestionar contidos informativos e de entretemento TIPO: Competencias AP22
Deseñar solución comunicativas de carácter xornalístico ou reputacional TIPO: Competencias AP24
Identificar oportunidades e desafíos que contribúan ao desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social en liña co previsto nos ODS nos procesos de produción de contidos xornalísticos e audiovisuais. TIPO: Coñecementos ou contidos AP33
Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP35
Desenvolver hábitos e destrezas que permitan acometer proxectos de investigación tanto no ámbito universitario coma no da empresa. TIPO: Habilidades ou destrezas AP37
Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas AP38
Xestionar o tempo e os recursos nos grupos de traballo (elaboración de plans, priorización de actividades, identificación e xestión de críticas, identificación de roles, xestión de reunións, cumprimiento de compromisos personais...) TIPO: Habilidades ou destrezas AP39
Desenvolver a escoita activa nos grupos de traballo mantendo unha actitude empática e asertiva TIPO: Habilidades ou destrezas AP40
Elaborar textos de diversa índole especialmente relacionados co seu perfil profesional, facilitando a súa comprensión polas persoas as que van dirixidos TIPO: Habilidades ou destrezas AP42
Expresar ideas e argumentos de forma clara e correcta, a través da linguaxe oral e escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma TIPO: Habilidades ou destrezas AP43

Contidos
Temas Subtemas
Da crónica ao documental Búsqueda da historia.
O desenvolvemento da idea.
Da idea ao mercado.
A preproducción.


Argumentación Xornalística Puntos de partida: audiencia particular e universal.
A línea editorial dun medio, funciones e bucle argumentativo.
Tipos de argumentos: deductivos e inductivos.
Argumento polas causas.
Argumento de autoridade.
Analogía.
O uso das nocións.

Novos géneros e formatos Formatos xornalísticos:
Formatos de vídeo online, Infografías, Reportaxe multimedia, Visualización de datos, Webdoc, Formatos transmedia, Newsgames, Cómics, Podcast, Realidade Virtual e Aumentada, Formatos xornalísticos en Redes Sociais

Tipos de narrativas.

Claves: Innovación, Nichos de especialización, Storytelling, Novas axendas, Xornalismo distribuído.
As Novas Fontes Informativas, Identificación e Acceso Escenario actual e tendencias de futuro.
Tendencias tecnolóxicas. Ámbitos de transformación.
Evolución do relato informativo.

Técnicas de Reporterismo Avanzado Multiplataforma e Análise de Datos Fases do xornalismo de datos: acceso, análise e interpretación.
Programas de análise e búsqueda de datos.
Técnicas para a obtención de datos.
Ferramentas do xornalismo de datos.



Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A38 A40 A42 A43 20 29 49
Seminario A21 A22 A24 A33 A35 A37 A39 25 0 25
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballo individual ou en equipo, na sala de computadores, no que os alumnos inician ou continúan o desenvolvemento de exercicios, proxectos, investigan e/o aplican conceptos co apoio do profesor na aula.
Os alumnos, de maneira autónoma, traballan os materiais proporcionados polo docente ou conseguidos por eles.
Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos.
Seminario Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Seminario A21 A22 A24 A33 A35 A37 A39 Seguimento continuado e intervención do alumno na aula 20
Traballos tutelados A38 A40 A42 A43 Redacción dun texto xornalístico sobre un tema de actualidade nacional ou internacional.
Trascribir o audio dun vídeo usando Happy Scribe e Otranscribe.
Extraer un dato e unha foto dunha peza xornalística e crear un cartel usando Canva, Adobe Spark e Pablo.
Creación de imáxenes e GIFFS coas ferramentas adecuadas.
Converter un audio nun vídeo usando Headliner.
Esbozar un motion graphic con Powtoon.
Creación de dous elementos de gammificación con Flourish e Pollsights.
80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Roger Casas-Alatriste (2023). Cinco +1 razones para transmediatizar tu historia. https://elcanonazo.com/razones-para-transmediatizar/
Manuel Rivas (2015). El periodismo es un cuento. Alfaguara
Leila Guerriero (2006). Los suicidas del fin del mundo. Tusquets Editores
Austin Kleon (2017). Roba como un artista: el diario. Editorial GG, SL

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías