Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Tendencias de negocio e de contido Código 616531112
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Analizar e prever as tendencias do mercado, a través do coñecemento dos modelos de negocio emerxentes, así como das últimas tendencias en produtos e proxectos dixitais, que se presentan en marcos sectoriais.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Analizar e prever as tendencias do mercado xornalístico e audiovisual no escenario dixital TIPO: Competencias AP21
Analizar a evolución das audiencias na contorna dixital TIPO: Competencias AP23
Deseñar solución comunicativas de carácter xornalístico ou reputacional TIPO: Competencias AP24
Buscar vías de financiamento e desenvolver plans de viabilidade de proxectos xornalísticos e de entretemento TIPO: Competencias AP31
Identificar e describir as peculiaridades das novas contornas empresariais, de produción, tecnolóxicas, laborais, etc., ao longo da vida profesional, para adaptar os contidos aplicando as ferramentas e tecnoloxías máis apropiadas en cada caso, coma o desenvolvemento da IA. TIPO: Coñecementos ou contidos AP34
Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP35
Analizar as tendencias de programación e creación de obras documentais, formatos informativos e de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP36
Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas AP37
Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas AP38

Contidos
Temas Subtemas
Novos modelos de negocio Transformar o modelo de negocio para adaptarse ó novo entorno.
Productos e usuarios.
Misión e propuesta de valor.
Transformación dixital.
Proxectos dixitais disruptivos Claves da disrupción dixital nos medios.
Que valoran as audiencias e onde están as oportunidades para os medios.
Explotar aspectos da cadea de valor para incrementar os ingresos e impulsar a innovación.
O papel da cultura e as aptitudes nas organizacións e como xestionalas.
Polos de innovación A industria en permanente transformación.
Cambios no consumo e no modelo de negocio.
Novas formas de comunicar.
Un novo modelo de xornalismo.
Formatos de éxito.
O usuario como eixo central.
A IA e a analítica de datos nas redaccións Uso da IA nas redaccións, producións e distribución de noticias.
Estratexias de IA nas redaccións.
O impacto da IA na calidade. Ética e política editorial.
O futuro da IA no xornalismo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A31 A24 A34 A35 A36 A37 A38 15 34 49
Seminario A21 A23 A24 A34 A35 25 0 25
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Os alumnos reúnense e xestionan o desenvolvemento dun proxecto complexo, organízanse e distribúen as tarefas e recursos, realizan o calendario ou cronograma, levan un control do traballo realizado etc. Utilizan ferramentas dixitais para a xestión do proxecto.
Os alumnos realizan tarefas relacionadas co desenvolvemento do proxecto de maneira individual, que logo poñen en común cos seus compañeiros, profesores ou titores.
Os alumnos, de maneira autónoma, traballan os materiais proporcionados polo docente ou conseguidos por eles.
Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos.
Seminario Exposición en clase de novos contidos e descrición dos materiais utilizados, por parte do profesor. Preguntas dos alumnos

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas “Titorías” na memoria de verificación de títulos, concíbese como momentos de traballo presencial co docente para a atención e seguimento do traballo realizado por cada estudante. Implican a participación obrigatoria dos estudantes. Indicarase a forma e tempo en que se desenvolverá en relación con cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Seminario A21 A23 A24 A34 A35 Seguimento continuado e intervención do alumno na aula 70
Prácticas de laboratorio A31 A24 A34 A35 A36 A37 A38 Analizar as tendencias do mercado, a través do coñecemento dos modelos de negocio 30
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Charlie Beckett y Mira Yaseen (2023). Generando el cambio. LSE
Nic Newman (2023). Journalism, media, and technology trends and predictions 2023. Reutersinstitute.politics

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías