Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Prácticas Externas Código 616531118
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Os alumnos realizarán prácticas nas empresas de comunicación (xornalísticas ou audiovisuais), que teñen convenio co Máster. Estas prácticas realizaranse despois do período de clases presenciais, de tal modo que poidan poñer en práctica e reforzar todos os coñecementos, habilidades e competencias adquiridos ao longo dos meses previos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
COM. 1 - Analizar e prever as tendencias do mercado xornalístico e audiovisual no escenario dixital TIPO: Competencias AP21
COM. 10 - Presupostar contidos xornalísticos ou audiovisuais a partir da análise de guion, do alcance de ese proxecto e da ventaja de distribución elixida TIPO: Competencias AP30
COM. 11 - Buscar vías de financiamento e desenvolver plans de viabilidade de proxectos xornalísticos e de entretemento TIPO: Competencias AP31
COM. 12 - Conceptualizar e deseñar productos comunicativos xornalísticos e de entretemento en cualquera plataforma, a partir da análise das tendencias de consumo TIPO: Competencial AP32
COM. 2 - Xestionar contidos informativos e de entretemento TIPO: Competencias AP22
COM. 3 - Analizar a evolución das audiencias na contorna dixital TIPO: Competencias AP23
COM. 4 - Deseñar solución comunicativas de carácter xornalístico ou reputacional TIPO: Competencias AP24
COM. 5 - Desenvolver habilidades intelectuais e técnicas para identificar e satisfacer necesidades das audiencias ou das industrias da comunicación TIPO: Competencias AP25
COM. 6 - Participar responsablemente las contornas dixitais, aplicando protocolos de ciberseguridad e protección de datos personais TIPO: Competencias AP26
COM. 7 - Capacidade para realizar análises detallados e sistemáticos de informes sectoriais para a industria xornalística e audiovisual TIPO: Competencias AP27
COM. 8 - Deseñar proxectos e solucións xornalísticas e audiovisuais, identificando os retos emerxentes na contorna dixital, e aplicaros as necesidades reais da contorna social e económica TIPO: Competencias AP28
COM. 9 - Capacidade para avaliar os custos de ideas e guions a través da análise dos recursos humanos e materiais necesarios para a sua realización TIPO: Competencias AP29
CON. 4 - Analizar as tendencias de programación e creación de obras documentais, formatos informativos e de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP36
CON. 1 - Identificar oportunidades e desafíos que contribúan ao desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social en liña co previsto nos ODS nos procesos de produción de contidos xornalísticos e audiovisuais. TIPO: Coñecementos ou contidos AP33
CON. 2 - Identificar e describir as peculiaridades das novas contornas empresariais, de produción, tecnolóxicas, laborais, etc., ao longo da vida profesional, para adaptar os contidos aplicando as ferramentas e tecnoloxías máis apropiadas en cada caso, coma o desenvolvemento da IA. TIPO: Coñecementos ou contidos AP34
CON. 3 - Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP35
HAB. 1 - Desenvolver hábitos e destrezas que permitan acometer proxectos de investigación tanto no ámbito universitario coma no da empresa. TIPO: Habilidades ou destrezas AP37
HAB. 2 - Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas AP38
HAB. 3 - Xestionar o tempo e os recursos nos grupos de traballo (elaboración de plans, priorización de actividades, identificación e xestión de críticas, identificación de roles, xestión de reunións, cumprimiento de compromisos personais...) TIPO: Habilidades ou destrezas AP39
HAB. 4 - Desenvolver a escoita activa nos grupos de traballo mantendo unha actitude empática e asertiva TIPO: Habilidades ou destrezas AP40
HAB. 5 - Fomentar a creatividad a través de diferentes técnicas de pensamento alternativo e que permitan, ao mesmo tempo, a complementariedade entre compañeiros TIPO: Habilidades ou destrezas AP41
HAB. 6 - Elaborar textos de diversa índole especialmente relacionados co seu perfil profesional, facilitando a súa comprensión polas persoas as que van dirixidos TIPO: Habilidades ou destrezas AP42
HAB. 7 - Expresar ideas e argumentos de forma clara e correcta, a través da linguaxe oral e escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma TIPO: Habilidades ou destrezas AP43

Contidos
Temas Subtemas
Prácticas curriculares O alumno ha de pasar un período de dous meses realizando prácticas remuneradas nas que exercite os coñecementos adquiridos ao longo do período de formación previo.

Durante o desenvolvemento das prácticas, os alumnos terán un titor académico e outro titor profesional –responsables de áreas, seccións, ou departamentos en empresas informativas e produtores executivos ou directores de produción no caso das empresas audiovisuais–. As tarefas que realizarán os estudantes estarán relacionadas co seu nivel de estudos e de formación académica.
Unha vez finalizadas as prácticas, a Entidade expedirá un certificado acreditativo a súa realización, características, así como un informe de seguimento final no que consten os seguintes aspectos:

1. Capacidade técnica do ou da estudante.
2. Capacidade de aprendizaxe.
3. Administración e organización dos traballos.
4. Habilidades de comunicación oral e escrita.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A27 A38 A42 15 0 15
Saídas de campo A43 A42 A41 A40 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 284 0 284
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Elaboración dun informe escrito que será valorado polo titor académico
Saídas de campo Os alumnos, de maneira autónoma, fóra de horas de clase, individualmente ou en equipo, resolven problemas, desenvolven prácticas ou proxectos
Achegar ao alumno á realidade da contorna dos medios. Os alumnos realizarán as tarefas propias da súa formación que lles asigne o titor profesional da empresa de comunicación ou produtora na que realicen as súas prácticas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas “Titorías” na memoria de verificación de títulos, concíbese como momentos de traballo presencial co docente para a atención e seguimento do traballo realizado por cada estudante. Implican a participación obrigatoria dos estudantes. Indicarase a forma e tempo en que se desenvolverá en relación con cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A27 A38 A42 Memoria final das prácticas 20
Saídas de campo A43 A42 A41 A40 A39 A38 A37 A36 A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 Informe de avaliación das prácticas do titor profesional asignado na empresa 80
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías