Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Traballo Fin de Máster Código 616531119
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Formoso Barro, Maria Josefa
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
m.formoso@udc.es
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral Deseñar un proxecto xornalístico ou audiovisual con posibilidades reais de levar á práctica na contorna industrial, aplicando os coñecementos que van adquirindo tanto nos módulos comúns como nos específicos de cada unha das especialidades.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
COM. 1 - Analizar e prever as tendencias do mercado xornalístico e audiovisual no escenario dixital TIPO: Competencias AP21
COM. 10 - Presupostar contidos xornalísticos ou audiovisuais a partir da análise de guion, do alcance de ese proxecto e da ventaja de distribución elixida TIPO: Competencias AP30
COM. 11 - Buscar vías de financiamento e desenvolver plans de viabilidade de proxectos xornalísticos e de entretemento TIPO: Competencias AP31
COM. 12 - Conceptualizar e deseñar productos comunicativos xornalísticos e de entretemento en cualquera plataforma, a partir da análise das tendencias de consumo TIPO: Competencial AP32
COM. 2 - Xestionar contidos informativos e de entretemento TIPO: Competencias AP22
COM. 3 - Analizar a evolución das audiencias na contorna dixital TIPO: Competencias AP23
COM. 4 - Deseñar solución comunicativas de carácter xornalístico ou reputacional TIPO: Competencias AP24
COM. 5 - Desenvolver habilidades intelectuais e técnicas para identificar e satisfacer necesidades das audiencias ou das industrias da comunicación TIPO: Competencias AP25
COM. 6 - Participar responsablemente las contornas dixitais, aplicando protocolos de ciberseguridad e protección de datos personais TIPO: Competencias AP26
COM. 7 - Capacidade para realizar análises detallados e sistemáticos de informes sectoriais para a industria xornalística e audiovisual TIPO: Competencias AP27
COM. 8 - Deseñar proxectos e solucións xornalísticas e audiovisuais, identificando os retos emerxentes na contorna dixital, e aplicaros as necesidades reais da contorna social e económica TIPO: Competencias AP28
COM. 9 - Capacidade para avaliar os custos de ideas e guions a través da análise dos recursos humanos e materiais necesarios para a sua realización TIPO: Competencias AP29
CON. 4 - Analizar as tendencias de programación e creación de obras documentais, formatos informativos e de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP36
CON. 1 - Identificar oportunidades e desafíos que contribúan ao desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social en liña co previsto nos ODS nos procesos de produción de contidos xornalísticos e audiovisuais. TIPO: Coñecementos ou contidos AP33
CON. 2 - Identificar e describir as peculiaridades das novas contornas empresariais, de produción, tecnolóxicas, laborais, etc., ao longo da vida profesional, para adaptar os contidos aplicando as ferramentas e tecnoloxías máis apropiadas en cada caso, coma o desenvolvemento da IA. TIPO: Coñecementos ou contidos AP34
CON. 3 - Identificar os síntomas da evolución do consumo de contidos audiovisuais e xornalísticos tanto informativos como de entretemento. TIPO: Coñecementos ou contidos AP35
HAB. 1 - Desenvolver hábitos e destrezas que permitan acometer proxectos de investigación tanto no ámbito universitario coma no da empresa. TIPO: Habilidades ou destrezas AP37
HAB. 2 - Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e aplicacións necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades ou destrezas AP38
HAB. 3 - Xestionar o tempo e os recursos nos grupos de traballo (elaboración de plans, priorización de actividades, identificación e xestión de críticas, identificación de roles, xestión de reunións, cumprimiento de compromisos personais...) TIPO: Habilidades ou destrezas AP39
HAB. 4 - Desenvolver a escoita activa nos grupos de traballo mantendo unha actitude empática e asertiva TIPO: Habilidades ou destrezas AP40
HAB. 5 - Fomentar a creatividad a través de diferentes técnicas de pensamento alternativo e que permitan, ao mesmo tempo, a complementariedade entre compañeiros TIPO: Habilidades ou destrezas AP41
HAB. 6 - Elaborar textos de diversa índole especialmente relacionados co seu perfil profesional, facilitando a súa comprensión polas persoas as que van dirixidos TIPO: Habilidades ou destrezas AP42
HAB. 7 - Expresar ideas e argumentos de forma clara e correcta, a través da linguaxe oral e escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma TIPO: Habilidades ou destrezas AP43

Contidos
Temas Subtemas
Elaboración de Traballo Fin de Mestrado Nas tres primeiras semanas de escola, cada estudante debe presentar tres ideas sobre o que podería ser o proxecto do seu mestre. Co consello dun grupo de titores, os estudantes decidirán con que idea quedan traballando nela.

Para o desenvolvemento de cada un dos proxectos asignarase a un alumno un titor profesional. O titor é un asesor de quen obterá unha opinión e, se é o caso, información. O titor actúa a petición do estudante, con quen permanece en contacto (en liña ou persoalmente) polo menos quincenalmente, 30 minutos.

Ademais dun titor profesional, o alumno terá tamén un titor académico ou un titor permanente.

O obxectivo do TFM é que cada alumno desenvolva un proxecto xornalístico ou audiovisual en todo o Máster, coa asistencia permanente dun titor. O proxecto consiste na preparación dun documento / dossier que explique o contido do proxecto, os profesionais e os valores de produción implicados e a súa dimensión económica (custo, financiamento, explotación).

O titor académico seguirá a evolución dos proxectos en todo momento como segue:

1. O titor académico recibirá as entregas do proxecto nas súas diferentes fases.
2. O titor académico terá reunións físicas ou telemáticas co titor profesional, polo menos 4 durante o curso e sempre que sexa necesario.
3. O titor académico estará presente nas sesións de defensa dos proxectos.

É esencial que o alumno envíe un informe detallado á secretaría académica do máster que inclúa os incidentes e evolución que o proxecto experimentou en cada reunión co titor. Este documento tamén ten que plantear os principais problemas que o
estudante nas seguintes titorías.

En tres ocasións diferentes (no inicio, no ecuador e ao final do proceso de desenvolvemento), o alumno presenta o seu proxecto a profesionais da industria (produtores, executivos de medios, distribuidores, programadores ...) cuxo traballo é precisamente avaliar o interese.
viabilidade e adecuación dos proxectos:
(1) Na primeira sesión de lanzamento cada alumno presenta as súas ideas aos profesionais, co obxectivo de atopar o titor máis adecuado para o seu proxecto;
(2) Na segunda sesión, o xulgado valorará a viabilidade destes proxectos e poderá introducilos
elementos de corrección;
(3) Ao final das clases, no mes de xuño, os alumnos deberán presentar e defender o seu proxecto final (xa con todas as fases desenvolvidas e pechadas).
O obxectivo deste Proxecto é dobre: (1) por unha banda, permite asentar e aplicar os coñecementos que se van adquirindo no aula; (2) doutra banda, preténdese que estes proxectos poidan ter percorrido no mundo profesional real.

Os TFM tamén son un elemento de gran valor á hora de que a industria coñeza o talento dos alumnos e é unha vía para que consigan prácticas profesionais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A28 A42 A43 4 35 39
Presentación oral A38 A42 A43 20 10 30
Traballos tutelados A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 30 200 230
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Documento que recolla os elementos fundamentais do seu TFM
Presentación oral Defensa pública do TFM utilizando a técnica de pitching
Traballos tutelados Seguimento continuado do TFM polo titor académico e profesional

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Portafolios do alumno
Presentación oral
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas “Titorías” na memoria de verificación de títulos, concíbese como momentos de traballo presencial co docente para a atención e seguimento do traballo realizado por cada estudante. Implican a participación obrigatoria dos estudantes. Indicarase a forma e tempo en que se desenvolverá en relación con cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 Seguimento continuado do TFM polo titor académico e profesional 30
Portafolios do alumno A28 A42 A43 Documento que recolla os elementos fundamentais do seu TFM 40
Presentación oral A38 A42 A43 Defensa pública do TFM utilizando a técnica de pitching 30
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías