Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Dereito Código 616G01005
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Ron Romero, José
Correo electrónico
j.ron@udc.es
Profesorado
Ron Romero, José
Sanz Larruga, Francisco Javier
Correo electrónico
j.ron@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
Web http://https://www.derechopublicoglobal.es/javier-sanz-larruga/
Descrición xeral OBXECTIVOS XERAIS DA MATERIA:

• Proporcionar aos estudantes os coñecementos indispensables sobre as normas básicas do Dereito da Información e Comunicación, coa finalidade de facilitar criterios válidos de actuación no exercicio da profesión de comunicación audiovisual.

• Expoñer os principios, os contidos e os límites no exercicio dos dereitos e as liberdades constitucionais sobre comunicación audiovisual na sociedade democrática.

• Situar aos estudantes no marco xurídico no que vai desenvolverse a súa profesión mediante o estudo dos dereitos e deberes dos profesionais da comunicación, e, en particular, no réxime xurídico da produción audiovisual.

• Coñecer a estrutura e o réxime xurídico das empresas e dos distintos medios audiovisuais no marco da sociedade da información e do coñecemento.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A10 Coñecelo marco legal e deontolóxico.
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Xestionar as fontes de información xurídica correspondentes á materia A3
A10
B6
C4
Coñecer as bases legais das materias correspondentes ao contido do programa A10
B6
B9
Argumentar as solucións máis comúns para problemas e conflitos que se orixinan no campo da comunicación audiovisual A10
B6
B9
Traballar en grupo B5
B8
B9
C1
C2
C3

Contidos
Temas Subtemas

1. MARCO CONSTITUCIONAL DO DEREITO A INFORMACIÓN AUDIOVISUAL: DEREITOS E LIBERTAS DE COMUNICACIÓN.
A. O dereito humano á información.
B. O Estado democrático e a liberdade de expresión e información: artigo 20 da Constitución española.
C. Límites á liberdade de expresión e información.
D. O dereito de rectificación. Lei 2/1984.
E. As garantías xurisdicionais da Lei de información.
2. RÉXIME XURÍDICO DA PROPIEDADE INTELECTUAL NO CAMPO DE COMUNICACIÓN. A. Introducción
B. Direitos morais
C. Direitos económicos

3. DEREITO DE MEDIOS. EMPRESAS E MEDIOS AUDIOVISUALES.
A. Introdución.
B. Os medios de comunicación no marco da sociedade da información e do coñecemento.
C. O dereito ás comunicacións electrónicas como orzamento tecnolóxico do dereito audiovisual.
D. Dereito audiovisual e regulación dos diferentes medios audiovisuais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A10 B6 10 20 30
Sesión maxistral A10 B6 24 0 24
Seminario A10 B5 B9 C1 C2 3 0 3
Traballos tutelados A3 B6 B8 C3 C4 8 37 45
Proba obxectiva A10 B6 3 35 38
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Clases prácticas. Antes da constitución de "grupos de prácticas" de estudantes, o profesor formulará previamente suposicións prácticas sobre as distintas seccións da materia que se resolverán máis tarde nas clases e os horarios previstos para tal fin. Os grupos deben presentar un informe escrito sobre a súa intervención nas sesións prácticas ou discusión dos casos suscitados. Poderán realizarse de forma telemática ou con utilización de medios telemáticos, tendo en conta as circunstancias, e con previo aviso o alumnado.
Sesión maxistral Clases teóricas da aula. O profesor presentará os coñecementos básicos esenciais para a aprendizaxe requiridos pola materia, así como a orientación nos materiais de traballo dispoñibles polo alumno. A asistencia ás clases presenciais é obrigatoria e só os alumnos que proporcionen unha xustificación seriamente motivada poden estar ausentes. A falta de asistencia inxustificada suporá a exclusión do estudante para a avaliación final. Ao azar, os controis de asistencia levaranse a cabo nas clases presenciais. Tratarán de ser clases presenciais pero poderán tamén realizarse de forma telemática ou con utilización de medios telemáticos, en función das circunstancias, previo aviso o alumnado.
Seminario Conferencias e seminarios. Ao longo do curso, invitaranse profesionais e investigadores a realizar sesións monográficas sobre algúns temas actuais ou de especial interese para os estudantes. Poderán realizarse de forma telemática ou con utilización de medios telemáticos en base as circunstancias,e con previo aviso a alumnado.
Traballos tutelados Funcións de tutela. Antes da constitución de "grupos de titorías", para aprobar a materia será necesario preparar un traballo supervisado para cada grupo sobre un tema específico extraído do programa que o profesor acordará con cada grupo. O devandito traballo debe ser defendido polo grupo nunha sesión prevista para este propósito na que poida requirirse a intervención de todos os membros do grupo. Poderán realizarse de forma telemática ou con utilización de medios telemáticos en base as circunstancias, e con previo aviso o alumnado.
Proba obxectiva
Ao longo da materia realizaranse tres probas obxectivas correspondentes ás tres partes temáticas do programa, consistentes en probas tipo test.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado recibirá atención personalizada na aula durante as sesións prácticas, nas horas de tutorías fixadas no horario do profesor e a través de Teams cando así o demande.

Os/as estudantes a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia establecerán co profesor as metodoloxías pertinentes en cada caso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Discusión dirixida A10 B6 Intervención activa dos grupos nas clases prácticas 20
Traballos tutelados A3 B6 B8 C3 C4 Elaboración de traballos monográficos relacionados cos temas do programa 20
Proba obxectiva A10 B6
Exame teórico-práctico dos contidos fundamentais da materia
60
 
Observacións avaliación

A AVALIACIÓN personalizada do alumnado realizarase de acordo cos seguintes criterios:

 

1. A avaliación dos coñecementos teóricos adquiridos  -sobre a base dos apuntamentos proporcionados polo profesor e os contidos expostos nos seminarios monográficos-, será obxecto de tres probas teóricas obxectivas (tipo test), unha por cada parte en que se estrutura o programa da materia, cuxas datas serán anunciadas na primeira semana de clase, sen prexuízo da súa modificación previo acordo co alumnado.

 

Para superar a materia será necesario aprobar (polo menos coa nota mínima) cada unha das tres probas teóricas obxectivas. Se algunha destas probas se suspendese, habería que  presentarse para a parte ou partes non superadas á proba final -ordinaria- do cuatrimestre, que consistirá igualmente nunha proba tipo test sobre a materia suspensa.

 

Esta sección de coñecementos teóricos, que terá un valor do 60% da nota final, é necesario superala en todo caso para avaliar o resto de coñecementos recolleitos nos apartados 2 e 3 seguintes (coñecementos prácticos e traballos tutelados).

 

2. A avaliación dos coñecementos prácticos realizarase de acordo co desenvolvemento das clases prácticas relativas aos debates e casos de xurisprudencia,  e de acordo coa cualificación obtida en cada caso práctico polo grupo ou subgrupo no seu conxunto. Esta sección de coñecementos prácticos terá un valor do 20% da nota final.

 

3. A avaliación dos traballos tutelados levarase a cabo nas sesións previstas para este fin e de acordo coa cualificación obtida na defensa pública e elaboración do traballo polo grupo ou subgrupo no seu conxunto. Este apartado terá un valor do 20% da nota final.

 

4.- Proba extraordinaria (xullo). O alumnado que non supere a proba final ordinaria do cuatrimestre de coñecementos teóricos deberá presentarse a proba extraordinaria, na que será obxecto de avaliación, como mesmo sistema tipo test, o conxunto ou totalidade do programa da materia.

 

5.- A non realización ou non superación das prácticas (debates, casos de xurisprudencia e traballos tutelados) impedirá o acceso a proba extraordinaria así como avaliación positiva da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica GUICHOT, E. (Coord.) (2018). Derecho de la Comunicación. Madrid, Iustel
CABALLERO TRENADO, L. (2019). Derecho de la Comunicación. Selección de casos prácticos. Madrid, DYKINSON
DESANTES GUANTER, J. M. (2004). Derecho de la Comunicación. Selección de casos prácticos. Valencia, FUNDACIÓN COSO
BEL MALLÉN, I. y CORREDOIRA, L. (2015). Derecho de la Información. Madrid, Centro de Estudios Contitucionales
BALAGUER CASTEJÓN, M. L. (2016). Derecho de la información y de la comunicación. Madrid, TECNOS
AZURMENDI, A. (2016). Derecho de la información. Guía jurídica para profesionales de la comunicación. Pamplona, EUNSA
CARRERAS SERRA, L. de (2008). Derecho Español de la Información. Barcelona, UOC
TORRES LÓPEZ, M. A. y otros (2019). Elementos para el estudio del Derecho de la Comunicación. Madrid, TECNOS
RODRÍGUEZ BAJÓN, S. (). Manual de Derecho de la Comunicación Audiovisual. Pamplona, Aranzadi
URIAS, J. (2014). Principios de Derecho de la Información. Madrid, TECNOS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

No es preciso haber cursado antes otra asignatura ya que se trata de la única asignatura jurídica del Grado de Comunicación Audiovisual



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías