Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a estrutura do sistema audiovisual español e internacional a partir da análise da radio, a televisión, o cinema, a animación e internet como mercado de produtos audiovisuais. |
A3 A4 A6 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C4
|
Análise dos elementos estruturais do mercado audiovisual mediante técnicas cuantitativas e cualitativas. |
A4 A6
|
B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4
|
Adquirir os hábitos de traballo individual e colaborativo para desempeñarse profesionalmente no sector audiovisual.
Tomar decisións, asumir riscos e afrontar con madurez os acertos e erros derivados das mesmas.
Capacidade de organización e temporalización das tarefas. Consultar se se necesita orientación: chegar a tempo coas preguntas e as dúbidas. |
A3 A4 A6 A9
|
B2 B3 B4 B5 B9
|
C2 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O sector audiovisual. Introdución |
- Conceptos introdutorios e nocións xerais.
- A estrutura, caracterización e clasificación da actividade empresarial da comunicación audiovisual.
- A empresa audiovisual.
|
Tema 2. Conglomerados e grupos mediáticos |
- Caracterización e actores.
- Tendencias.
|
Tema 3. Análise sectorial I. Estrutura do sistema radiotelevisivo |
- Configuración do sector.
- Datos estruturais do sector radiotelevisivo
- Tendencias. |
Tema 4. Análise sectorial II. Estrutura do sistema cinematográfico |
- Marco regulatorio europeo e español.
- Cadea de valor: produción-distribución-exhibición
- Políticas de fomento da cinematografía.
- Premios e festivais. |
Tema 5. Análise sectorial III. O sector da animación |
- A animación, industria global.
- Tendencias e retos. |
Tema 6. As novas plataformas dixitais como innovación disruptiva |
- Conceptualización, características e descripción do impacto das plataformas no sector audiovisual.
- Os contidos e a súa distribución. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A4 A6 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A6 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C4 |
26 |
30 |
56 |
Obradoiro |
A6 A9 B3 B9 C2 C3 C4 |
16 |
24 |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 |
8 |
22 |
30 |
Aprendizaxe servizo |
A3 B2 B4 B9 C2 C3 C4 |
6 |
10 |
16 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B4 C2 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Busca, selección e sistematización de fontes de información de referencia sobre os sectores estudados, e sobre os grupos de comunicación.
Interpretación da información obtida nas devanditas fontes: informes sectoriais, informes económico-financeiros, datos estatísticos.
É conveniente que o alumno dedique polo menos unha hora de traballo persoal por cada clase de análise de fontes, para reflexionar sobre o explicado e expoñer a tempo as súas dúbidas e comentarios. |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas presenciais e participativas nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia. Un dos seus obxectivos é facilitar a aprendizaxe dos conceptos propios desta disciplina.
|
Obradoiro |
Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo durante as sesións interactivas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Para lograr a aprendizaxe do alumno sobre as características e situación actual dos distintos sectores que abrangue esta materia, realizarase un traballo en grupo.
Deste modo preténdese alcanzar unha aprendizaxe dinámica sobre uns contidos que son en si mesmos cambiantes, e polo tanto, o máis importante é que o alumnado saiba que é relevante actualizar, cales son as fontes de información significativas e como utilizalas. |
Aprendizaxe servizo |
Desenvolvemento de obradoiro aplicado a unha necesidade social. |
Proba mixta |
Exames sobre a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe servizo |
Aprendizaxe colaborativa |
Obradoiro |
|
Descrición |
O docente da materia estará a disposición dos alumnos nas súas horas de titoría e a través do correo electrónico para as necesarias orientacións e seguimento nestas actividades. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe servizo |
A3 B2 B4 B9 C2 C3 C4 |
Aprendizaxe práctica aplicada ao traballo individual ou en equipo para adquirir os coñecementos da materia á vez que se adquire un compromiso social que converta ao alumnado en cidadáns activos no logro dos ODS.
A participación nestes traballos é obrigatoria para optar á avaliación da materia. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A6 A9 B2 B3 B4 B5 B9 C2 C3 C4 |
Traballo en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A cualificación de cada alumno integrante do grupo podería ser diferente en función da súa achega e compromiso.
A asistencia ás clases relativas a esta actividade é obrigatoria, e terase en conta para a cualificación de cada alumno.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia. |
20 |
Proba mixta |
B1 B2 B3 B4 C2 |
Exames.
É necesario obter un mínimo de dous puntos para que esta cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta avaliación.
Se non se alcanza este mínimo, a materia resulta automaticamente suspensa |
40 |
Obradoiro |
A6 A9 B3 B9 C2 C3 C4 |
Aprendizaxe práctica aplicada ao traballo individual ou en equipo para a consecución de obxectivos.
A participación nestes traballos é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exames e traballos baixarán de modo significativo a cualificación dos mesmos. Os alumnos deberán consultar diariamente o Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: as actividades de avaliación e a súa valoración serán iguais. O traballo
en grupo previsto poderá facelo individualmente, se é necesario. A
través das titorías, o docente adaptará ás circunstancias do alumno/a ás
datas para realizar as actividades e facilitaralle a orientación
necesaria para cursar a materia. Incidencias por plaxio: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BREVINI, B.; SWIATEK, L. (2021). Amazon. Understanding a Global Communication Giant. New York: Routledge
SGAE (). Anuario SGAE de las artes escénicas, musicales y audiovisuales. Madrid: Fundación Autor-SGAE
AUDIOVISUAL451 (). Audiovisual451. El medio online de la industria audiovisual. https://www.audiovisual451.com/
FERNÁNDEZ ALONSO, Isabel (ed.) (2017). Austeridad y clientelismo. Política audiovisual en España en el contexto mediterráneo y de la crisis financiera. Barcelona: Gedisa
MIÑARRO, Laura (2013). Cómo vender una obra audiovisual : una aproximación a la distribución de contenidos audiovisuales. Barcelona: Editorial UOC
REIG, R.; LABIO, A. (2017). El laberinto mundial de la información. Estructura mediática y poder. Barcelona: Anthropos
ALBORNOZ L.A.; SEGOVIA, A.I.; ALMIRÓN, N. (2020). Grupo PRISA. Media Power in Contemporary Spain - Series: Global Media Giants. New York: Routledge
HEREDERO, Carlos F. y CAIMÁN CUADERNOS DE CINE (2019). Industria del cine y el audiovisual en España. Estado de la cuestión (2015-2018). Málaga: Festival de Málaga Cine en español
INNOVACIÓN AUDIOVISUAL (). Innovación Audiovisual. Blog colaborativo. https://innovacionaudiovisual.com/
DIBOOS (2018). Libro Blanco de la industria española de la animación y los efectos visuales. Madrid: Diboos
HERBERA, J.; LINARES, R. y NEIRA, E. (2015). Márketing Cinematográfico. Cómo promocionar una película en el entorno digital. Barcelona: Editorial UOC
MUNDOPLUS.TV (). Mundoplus.tv. Televisión digital en España. http://www.mundoplus.tv/
PEDRERO, Luis Miguel (). Pantallas, ondas, frames y bits. Semanario online. https://paper.li/luismipedrero/1322421870#/
CARRILLO BERNAL, Javier (2018). Paradigma Netflix. El entretenimiento de algoritmo. Barcelona: Editorial UOC
GUTIÉRREZ MONTES, Eladio (coord.) (2017). Televisión Abierta. Situación actual y tendencias de futuro de la TDT. Madrid: Colegio Oficial de Ingenieros de Telecomunicaciones
OBSERVATORIO EUROPEO DEL AUDIOVISUAL (). Yearbook. Television, VOD, cinema and video in 40 European States: markets and players, services and usage. Estrasburgo: OBS. Consejo de Europa |
|
Bibliografía complementaria
|
BONET, Montse (coord.) (2016). El imperio del aire. Espectro radioeléctrico y radiodifusión. Barcelona: Editorial UOC
VAN DIJCK, José (2016). La cultura de la conectividad : una historia crítica de las redes sociales. Buenos Aires: Siglo XXI
NEIRA, Elena (2015). La otra pantalla : redes sociales, móviles y la nueva televisión. Barcelona: Editorial UOC
INFANTE PINEDA, Sara (2018). Vivir la radio: empresa, tecnología y audiencia. Barcelona: Editorial UOC |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia da Radio, a Televisión e a Multimedia/616G01002 | Comunicación e industrias culturais/616G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito/616G01005 | Historia do cine e da animación/616G01006 | Empresa/616G01010 |
|
Materias que continúan o temario |
Estudo da audiencia/616G01020 | Organización e produción audiovisual/616G01029 |
|
Observacións |
Estudo persoal: nada pode
suplir o tempo que o alumno necesita para pensar e entender os contidos.
Nesta materia non se require tanto un exercicio de memoria como un
traballo continuado que permita incorporar os coñecementos. Os alumnos deberán consultar diariamente o Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. |
|