Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Informática audiovisual Código 616G01008
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Enxeñaría Civil
Coordinación
Castro Martinez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.castro@udc.es
Profesorado
Boveda alvarez, Maria del Carmen
Castro Martinez, Alfonso
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Martinez Perez, Maria
Correo electrónico
carmen.boveda@udc.es
alfonso.castro@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
maria.martinez@udc.es
Web http://http://estudos.udc.es/es/study/detail/616G01V01#plan
Descrición xeral
Na época da sociedade da información e os medios de expresión dixitais, a creación e o arte súmanse ó campo das tecnoloxías como medio de xeración de contidos, soporte da visualización e incluso caudal de distribución ou difusión.

Desta maneira, a computadora persoal converte-se no elemento clave do novo estudo do autor. Moitos dos procesos creativos ou de transformación baséanse no seu emprego.

O bo uso e mantemento destas computadoras é fundamental para o correcto desenvolvemento das posibilidades artísticas. Por descoñecemento ou falsas crenzas, unha máquina pode ser infrautilizada, imposibilitando o rendemento óptimo e provocar frustración no creador. Nesta materia explicaremos os conceptos básicos de informática aplicada a un catálogo de boas prácticas e consellos de posta a punto, así como ferramentas para optimizar as súas tarefas, con especial atención ó uso e manexo polo creador audiovisual de: ferramentas para a documentación e presentación de contidos, bases de datos, manexo avanzado de Internet, contidos dixitais multimedia e a súa distribución, etc.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A5 Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer as partes principais da computadora a nivel hardware e saber manexar o sistema de arquivos (organización da información) A1
A2
A8
C3
Saber crear documentos de texto complexos. A1
A2
A3
B4
B5
B8
C3
Creación de follas de cálculo A1
A2
A3
B4
B5
B9
C3
Creación de presentacións A1
A2
B2
B3
B4
B5
C3
Saber xestionar a información dunha bases de datos A1
A2
A3
B5
B9
C3
Creación de soportes dixitais A1
A2
A3
B5
B9
C3
Uso avanzado de procuras por internet A2
A4
A5
A8
B1
C3
Xestión de información audiovisual A3
A7
A8
B2
C2
Difusión de produtos audiovisuais A1
A2
A3
A4
A5
A12
B6
C1
C4

Contidos
Temas Subtemas
Tema1: Introdución 1.1 Conceptos e definicións
1.2 Historia da informática
1.3 Codificación dixital da información
1.4 Comunicación dixital da información
Tema2: Hardware e dispositivos audiovisuais 2.1 Hardware informático
2.2 Conceptos de sistemas operativos
2.3 Interfaces de comunicacións
2.4 Sistemas de arquivos
2.5 Dispositivos audiovisuais
Tema3: Almacenamento de contido 3.1 Conceptos de dixitalización
3.2 Contenedores de imaxe, audio e vídeo
3.3 Transformación e compresión de imaxe, audio e vídeo
3.4 Creación de contidos audiovisuais
3.5 Distribución na rede de contido audiovisual
Tema 4: Xestión de información audiovisual 4.1 Fontes de Información
4.2 Ferramentas para a documentación e presentación de contidos
4.3 Seguridade na rede
4.4 Procura de contido audiovisual
4.5 Linguaxes de marcado e sindicación de contidos
4.6 Xestión e almacenamento de información

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A7 A8 A12 B3 B5 B9 C1 C2 C3 20 40 60
Prácticas de laboratorio A2 A3 A4 A7 A8 B3 B8 C3 20 20 40
Traballos tutelados A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B8 C1 C3 C4 6 24 30
Proba obxectiva B1 B2 B5 B8 2 5 7
Proba práctica B2 B8 6 0 6
Presentación oral B2 B4 B6 B8 1 1 2
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartiranse os conceptos teóricos da materia. Para su impartación se empregaran a maiores ferramentas telemáticas apoiadas pola institución como Moodle e Teams.
Prácticas de laboratorio Traballaranse os conceptos básicos da informática
Conceptos avanzados relacionados ca procura de información.
Creación de material audiovisual.
Manexo do aplicacións de ámbito audiovisual.

Desenvolveránse, principalmente, de maneira presencial polo alumno. Apoiándose a maiores ferramentas telemáticas apoiadas pola institución como Moodle e Teams.
Traballos tutelados Realización dun traballo relacionado con comunicación audiovisual. Fáranno tanto en modo presencial como telemáticamente.
Proba obxectiva Proba escrita presencial sobre os conceptos expostos nas sesión maxistrais.
Proba práctica Proba no laboratorio para a avaliación da adquisición das habilidades impartadas nas clases prácticas. Apoiándose en maiores ferramentas telemáticas apoiadas pola institución como Moodle e Teams.
Presentación oral Exposición presencial do traballo tutelado desenvolvido o longo da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Estímase que o alumnado terá diferenzas notables tanto no emprego como nos conceptos manexados nesta materia. Por iso prevese facer unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que fagan en grupo.

A metodoloxía base que empregaremos será a titoria.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B8 C1 C3 C4 Avaliación do traballo desenvolvido polos diferentes grupos de traballo reducido. 10
Proba obxectiva B1 B2 B5 B8 Proba de coñecemento de adquisición do conceptos expostos nas clases maxistrais. 40
Proba práctica B2 B8 Proba de adquisición das competencias desenvolvidas nas prácticas. 40
Presentación oral B2 B4 B6 B8 Presentación do traballo tuelado desenvolvido polos grupos de traballo reducido. 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é obrigatorio:

  • Acadar puntos nas 4 partes:
  1.  Avaliacións das prácticas
  2.  Proba obxectiva da materia teórica
  3.  Calidade do traballo tutelado
  4.  Presentación do traballo.

Para superar a materia é obrigatorio tras calcular e sumar as porcentaxes de cada parte, obter un mínimo de 5 sobre 10 para aprobar a materia.

Tanto para a primeira como a segunda oportunidade os criterios base serán os mesmos.


A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, as medidas a tomar rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


NOTA: As datas oficiais de exame non poderán ser modificadas en ningún caso (salvo modificación aprobada na Xunta de Facultade).

ESTUDANTES CON MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL: Deberán poñerse en contacto co profesorado da materia para posibilitar a realización das tarefas fóra da organización habitual da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Álvarez García, Alonso (2010). HTML 5 (guía práctica). Anaya Multimedia
Silberschatz, A. y otros (2007). Fundamentos de Bases de Datos . McGraw-Hill
Elmasri, R. y otros (2002). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Addision Wesley
Martín Martínez, Francisco José. (2003). Informática básica . Ra-Ma
Morton, Pete (2000). Introducción a la computación . McGraw-Hill
Prieto Espinosa, Alberto (1995). Introducción a la Informática . McGraw-Hill
Zoe Plasencia (2013). Introducción a la informática. Anaya Multimedia

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Informática para a creación de web e vídeo/616G01017

Observacións
En prespectiva de xénero e igualdade seguiranese as seguintes directrices:

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

Recalcar que todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.






(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías