Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los principales códigos del mensaje audiovisual
Aplicar los códigos y procedimientos de elaboración del mensaje audiovisual |
A1 A2 A7 A10 A12
|
B6 B9
|
C1 C2 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
0. Os comenzos do xornalismo audiovisual |
0.1.Aparición dos primeiros reporteiros
0.2. Os primeiros informativos
0.3. Principais referencias históricas |
1.- A noticia |
1.1 Qué é noticia
1.2 Xéneros, formatos e rutinas informativas
1.3 Fontes e documentación
1.4 Redacción, locución o posta en escena |
2. Entrevistas e tertulias: os xéneros interpersonais |
2.1 Entrevista de declaracións
2.2 Entrevista de personalidade ou profundidade
2.3 Debate e mesa redonda
2.4 A tertulia |
3. Reportaxe e documental |
3.1 Elección de temas e tratamento
3.2 O periodista na preproducción, producción e realización
3.3 Estilos informativos
3.4 O documental |
4. Dirección e edición de informativos |
4.1 Equipo e organigrama
4.2 Clases de informativos
4.3 A escaleta
4.4 Proceso de dirección e edición
|
5. Organización da Redacción |
5.1 Producción, realización e Redacción: funcións
5.2 Estructura da Redacción
5.3 Categorías profesionais
5.4 Rutina diaria na Redacción
|
6. Ética periodística |
6.1 Ética e deontoloxía
6.2 Contrato con la audiencia
6.3 Teorías e correntes
6.4 Códigos da FIP e da FAPE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
24 |
0 |
24 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
24 |
0 |
24 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
0 |
100 |
100 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Aproximación teórica a os contidos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite aprender efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción da responsabilidade pola propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías previa cita |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
Avaliación continua nas sesións presenciais que poden incluir exercicios puntuáis. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 |
Avaliación das entregas. Pódese obter hasta o 100% da cualificación global da materia si se acada a puntuación máxima en cada un dos traballos. |
80 |
|
Observacións avaliación |
No caso de non realizar as prácticas ou no facer as entregas dos traballos tutelados, a materia avaliarase ao 100% nunha única entrega final que consta de duas oportunidades oficiais. “todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Videla Rodríguez, José Juan (2004). La ética como fundamento de la actividad periodística. Madrid, Fragua
Escudero Vilariño, José Manuel (2011). Cómo se hace un documental. Madrid : Instituto Oficial de Radio y Televisión
Rabiger, Michael (2001). Dirección de documentales. Madrid : Instituto Oficial de Radio y Televisión
Mas Manchón, Luis (2014). Discurso informativo 2.0. La estructura forma, textual y oral de la noticia. Editorial UOC
Puccini, Sérgio (2015). Guión de documentales : de la preproducción a la posproducción. Buenos Aires: La Marca
García de Castro, Mario (2014). Información Audiovisual en el entorno digital. Tecnos
Gómez Infante, Amparo (2019). La entrevista como género informativo. Madrid: Fragua
Resano, Helena (2016). La trastienda de un informativo. Alienta Editorial
Poveda Criado, Miguel Ángel (2014). Periodismo televisivo. Ediciones CEF
Mayoral, Javier; Sapo, Pablo; Huerta, Armando; Díez, Francisco Javier (2008). Redacción Periodística en Televisión. Editorial Síntesis
Larrañaga, J. (2006). Redacción y locución de la información audiovisual, escribir noticias para la radio y la televisión. Universidad del País Vasco, Bilbao.
Marta Lazo, Carmen (2012). Reportaje y documental: de géneros televisivos a cibergéneros. Santa Cruz de Tenerife: Idea
Peralta, Miquel (2012). Teleinformativos. La noticia digital en televisión. Editorial UOC
Castillo, José María (2011). Teleperiodismo en la era digital. Madrid : Instituto Oficial de Radio y Televisión |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia da Radio, a Televisión e a Multimedia/616G01002 | Dereito/616G01005 | Sector audiovisual/616G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Publicidade audiovisual/616G01012 | Comunicación corporativa/616G01013 | Estudo da audiencia/616G01020 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise audiovisual/616G01021 | Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022 | Realización Audiovisual/616G01030 | Traballo Fin de Grao/616G01034 |
|
|