Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xornalismo audiovisual Código 616G01011
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanjuan Perez, Antonio
Correo electrónico
antonio.sanjuan@udc.es
Profesorado
Sanjuan Perez, Antonio
Correo electrónico
antonio.sanjuan@udc.es
Web
Descrición xeral Documentais, reportaxes, entrevistas, novas e informativos: cómo se fan.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A10 Coñecelo marco legal e deontolóxico.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Conocer los principales códigos del mensaje audiovisual Aplicar los códigos y procedimientos de elaboración del mensaje audiovisual A1
A2
A7
A10
A12
B6
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
0. Os comenzos do xornalismo audiovisual 0.1.Aparición dos primeiros reporteiros
0.2. Os primeiros informativos
0.3. Principais referencias históricas
1.- A noticia 1.1 Qué é noticia
1.2 Xéneros, formatos e rutinas informativas
1.3 Fontes e documentación
1.4 Redacción, locución o posta en escena
2. Entrevistas e tertulias: os xéneros interpersonais 2.1 Entrevista de declaracións
2.2 Entrevista de personalidade ou profundidade
2.3 Debate e mesa redonda
2.4 A tertulia
3. Reportaxe e documental 3.1 Elección de temas e tratamento
3.2 O periodista na preproducción, producción e realización
3.3 Estilos informativos
3.4 O documental
4. Dirección e edición de informativos 4.1 Equipo e organigrama
4.2 Clases de informativos
4.3 A escaleta
4.4 Proceso de dirección e edición
5. Organización da Redacción 5.1 Producción, realización e Redacción: funcións
5.2 Estructura da Redacción
5.3 Categorías profesionais
5.4 Rutina diaria na Redacción
6. Ética periodística 6.1 Ética e deontoloxía
6.2 Contrato con la audiencia
6.3 Teorías e correntes
6.4 Códigos da FIP e da FAPE

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 24 0 24
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 24 0 24
Traballos tutelados A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 0 100 100
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Aproximación teórica a os contidos da materia.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite aprender efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción da responsabilidade pola propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Titorías previa cita

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 Avaliación continua nas sesións presenciais que poden incluir exercicios puntuáis. 20
Traballos tutelados A1 A2 A7 A10 A12 B6 B9 C1 C2 C3 C4 Avaliación das entregas. Pódese obter hasta o 100% da cualificación global da materia si se acada a puntuación máxima en cada un dos traballos. 80
 
Observacións avaliación
No caso de non realizar as prácticas ou no facer as entregas dos traballos tutelados, a materia avaliarase ao 100% nunha única entrega final que consta de duas oportunidades oficiais.
“todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”

Fontes de información
Bibliografía básica Videla Rodríguez, José Juan (2004). La ética como fundamento de la actividad periodística. Madrid, Fragua
Escudero Vilariño, José Manuel (2011). Cómo se hace un documental. Madrid : Instituto Oficial de Radio y Televisión
Rabiger, Michael (2001). Dirección de documentales. Madrid : Instituto Oficial de Radio y Televisión
Mas Manchón, Luis (2014). Discurso informativo 2.0. La estructura forma, textual y oral de la noticia. Editorial UOC
Puccini, Sérgio (2015). Guión de documentales : de la preproducción a la posproducción. Buenos Aires: La Marca
García de Castro, Mario (2014). Información Audiovisual en el entorno digital. Tecnos
Gómez Infante, Amparo (2019). La entrevista como género informativo. Madrid: Fragua
Resano, Helena (2016). La trastienda de un informativo. Alienta Editorial
Poveda Criado, Miguel Ángel (2014). Periodismo televisivo. Ediciones CEF
Mayoral, Javier; Sapo, Pablo; Huerta, Armando; Díez, Francisco Javier (2008). Redacción Periodística en Televisión. Editorial Síntesis
Larrañaga, J. (2006). Redacción y locución de la información audiovisual, escribir noticias para la radio y la televisión. Universidad del País Vasco, Bilbao.
Marta Lazo, Carmen (2012). Reportaje y documental: de géneros televisivos a cibergéneros. Santa Cruz de Tenerife: Idea
Peralta, Miquel (2012). Teleinformativos. La noticia digital en televisión. Editorial UOC
Castillo, José María (2011). Teleperiodismo en la era digital. Madrid : Instituto Oficial de Radio y Televisión

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia da Radio, a Televisión e a Multimedia/616G01002
Dereito/616G01005
Sector audiovisual/616G01007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Publicidade audiovisual/616G01012
Comunicación corporativa/616G01013
Estudo da audiencia/616G01020

Materias que continúan o temario
Análise audiovisual/616G01021
Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022
Realización Audiovisual/616G01030
Traballo Fin de Grao/616G01034

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías