Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A3 |
Xestionar proxetos audiovisuais. |
A6 |
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A10 |
Coñecelo marco legal e deontolóxico. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Crear mensaxes de carácter publicitaria, especialmente no que se refire a produtos audiovisuais |
A2 A3 A7
|
B9
|
C1
|
- Coñecer a historia da publicidade |
A6
|
B9
|
C3
|
- Coñecer e desenvolver as diferentes técnicas de creatividade |
A12
|
B9
|
C2 C4
|
- Coñecer os límites legais da actividade publicitaria |
A10
|
B9
|
C3
|
- Saber elaborar unha mensaxe publicitaria de forma autónoma |
A1 A2 A7
|
B9
|
C1 C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade Didáctica 1. A publicidade: conceptualización teórica. |
a) Definición da publicidade
b) Síntese histórica da publicidade
c) Os medios e soportes publicitarios
d) A nova publicidade |
Unidade Didáctica 2. Técnicas de creatividade publicitaria. |
a) Definición de creatividade
b) O proceso creativo: técnicas e métodos
c) Certames de creatividade publicitaria |
Unidade Didáctica 3. Estratexias publicitarias e creación de campañas. |
a) Análise previa á campaña, os obxectivos publicitarios e o briefing
b) O público obxectivo
c) A estratexia de contido, creativa e medios
d) Avaliación da eficacia |
Unidade Didáctica 4. Estrutura do mercado publicitario e as axencias de publicidade. |
a) O anunciante
b) As empresas e axencias de publicidade
c) O investimento publicitario |
Unidade Didáctica 5. Os límites da publicidade. |
a) Marco xurídico da publicidade
b) Autorregulación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A2 A3 C1 C2 |
29 |
29 |
58 |
Lecturas |
A6 A12 |
1 |
3 |
4 |
Sesión maxistral |
A6 A7 A10 A12 C3 C4 |
29 |
58 |
87 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
A realización do obradoiro levarase a cabo, na maioría das ocasións, de forma presencial. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Nos obradorios os/as alumnos/as recibirán atención personalizada para levar a cabo os traballos requeridos en cada un deles.
Os/as alumnos/as recibirán tamén atención personalizada a través das siguientes ferramentas:
- Correo electrónico: según as demandas do alumnado
- Campus Virtual: semanalmente e segundo a necesidade do alumnado.
- Microsoft Teams: segundo a necesidade do alumnado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A6 A7 A10 A12 C3 C4 |
A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame teórico-práctico que suporá ó 30% da cualificación final. |
30 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 C1 C2 |
A avaliación do obradoiro realizarase a través da entrega de traballos prácticos tutelados pola docente que suporá o 70% da cualificación final. |
70 |
|
Observacións avaliación |
- A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos tutelados pola docente que suporá o 70%
da cualificación final. Istes traballos deberán ser entregados na data e forma indicada pola docente para poder ser evaluados. - A copia de fragmentos de textos sen citar a autoría da fonte significará a non valoración dos exercicios.
- A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame teórico-práctico que suporá ó 30% da cualificación final.
- Será necesario alcanzar o valor medio de cada una das partes para aprobar a asignatura, para iso será obrigatorio superar o exame final (cunha
cualificación mínima de 1,5 puntos) e os exercicios prácticos (cunha cualificación mínima de 3,5 puntos). - En termos xerais, en todos os exercicios prácticos valorarase a capacidade de expresión, análise e síntese; a capacidade crítica, analítica e
reflexiva; a redacción, o estilo e a corrección gramatical e ortográfica, así como o coidado formal na presentación dos exercicios.
- Ortografía: as posibles faltas de ortografía no examen e traballos poderán supoñer a non valoración destes.
- Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Castelló-Martínez, A y del Pino-Romero, C. (2019). De la publicidad a la comunicación persuasiva integrada: estrategia y empatía . Madrid: ESIC
Gómez Nieto, B. (2017). Fundamentos de la publicidad . Madrid: ESIC
Eguizábal, R. (2011). Historia de la publicidad. Madrid: Fragua
Eguizábal, R. (2009). Industrias de la conciencia: una historia de la publicidad en España (1975-2009). Barcelona: Península
Papí-Gálvez, N. (2017). Investigación y planificación de medios publicitarios. Madrid: Síntesis
García Uceda, M. (2011). Las claves de la publicidad. Madrid: ESIC
Hernández Martínez, C. (2010). Manual de creatividad publicitaria. Madrid: Síntesis
Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Madrid: Síntesis
Pérez-Latre, Francisco J. (2017). Marcas humanas: fundamentos de la publicidad del siglo XXI. Barcelona : UOC. |
- Durante o cuatrimestre o docente pode incorporar novos manuais e referencias bibliográficas. |
Bibliografía complementaria
|
Bassat, L. (2004). El libro rojo de la publicidad: ideas que mueven montañas. Barcelona: Debolsillo
García García, F. (2018). Creatividad en publicidad : del impacto al comparto. Madrid: Dykinson
Barahona Navarro, N. (2016). Creatividad publicitaria, ¿cómo juzgarla?. Barcelona : UOC.
Farran Teixidó, E. (2016). Desde la trinchera. Manual de supervivencia en creatividad publicitaria. Barcelona: Uoc
Perlado del Amo, M., Toledano Cuervas-Mons, F. y Miguel San Emeterio, B. (Coord.) (2017). El creativo publicitario en la era digital . Madrid: Síntesis
González, E. (2019). En las entrañas de la publicidad. La dirección creativa ejecutiva y el oficio de anunciar. Barcelona: UOC
Fernández-Gómez, J.D. y Rubio-Hernández, M.d.M. (2019). Géneros narrativos audiovisuales en Publicidad . Tecnos
Medina, Agustín (2015). Introducción a la publicidad . Pirámide
Segarra, T., y Pou, E. (2022). La interrupción . Deusto
Feliu García, E. (1984). Los lenguajes de la publicidad. Universidad de Alicante: Alicante
Muela Molina, C. (2018). Manual de estrategias creativas en publicidad. Madrid: Pirámide
Pellicer Jordá, María Teresa (2019). Sobrevivir a la publicidad desde una perspectiva ética . Barcelona: UOC
Segarra, T. y Torrejón, D. (2022). Toni Segarra y la publicidad. Advook Editorial |
- Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual para seguir o desenvolvemento da asignatura. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Comunicación e industrias culturais/616G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Comunicación corporativa/616G01013 | Estudo da audiencia/616G01020 |
|
Materias que continúan o temario |
Estratexias de comunicación multimedia/616G01035 |
|
Observacións |
- Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual para seguir o desenvolvemento da asignatura. - Nesta materia desenvolveranse actividades docentes relacionadas coas liñas de inonovación docente ás que se adscribe o grupo de innovación docente GIDCOM. |
|