Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Ficción audiovisual Código 616G01014
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
López Garrrido, Mercedes Marina
Correo electrónico
mercedes.lopez@udc.es
Profesorado
Fiaño Salinas, Carlota
López Garrrido, Mercedes Marina
Correo electrónico
carlota.fsalinas@udc.es
mercedes.lopez@udc.es
Web
Descrición xeral Códigos, procesos e roles profesionales na ficción audiovisual actual.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e identificar os elementos estruturais e os códigos formais e expresivos aplicables á narración audiovisual de ficción. A7
A8
A12
B6
C3
Relacionar o rol profesional dos principais implicados na elaboración dunha produción audiovisual de ficción. A7
A8
A12
B6
C3
Relacionar as distintas fases do proceso de elaboración dun produto de ficción audiovisual. A1
A2
A7
A8
B6
B9
C3
Coñecer e identificar as principais tendencias e protagonistas na ficción audiovisual actual. A7
A12
B6
C3

Contidos
Temas Subtemas
O proceso de elaboración artístico dunha obra de ficción audiovisual Preprodución
Produción
Posprodución
Distribución
A ficción audiovisual Linguaxe
Posta en escena
Análise
Narrativa
O equipo de traballo Persoal técnico
Persoal artístico
Panorama da ficción audiovisual contemporánea Tendencias actuais
Produtores
Festivais
Directores
Actores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A12 B6 30 30 60
Proba mixta A7 A8 A12 B6 4 14 18
Obradoiro A2 A7 A8 A12 B6 B9 26 44 70
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, vídeos, podcasts ou textos, e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo test e preguntas curtas, exercicios, etc.
Obradoiro Realizaranse diversos exercicios e prácticas que o profesor plantexará durante o curso. Todas se entregarán en tempo e forma a través das tarefas creadas para elo na plataforma do Campus Virtual. De non ser así, non computará a entrega e non será avaliada de modo que esa nota quedará deserta na calificación global do estudante.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
A resolución de dúbidas pode ser online ou presencial, síncrona ou asíncrona, e as titorías concertaranse previa solicitude de cita vía mail.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A2 A7 A8 A12 B6 B9 Realizaranse distintas análises de películas e series, así coma traballos prácticos relacionados. 40
Proba mixta A7 A8 A12 B6 Proba que integra preguntas tipo test e preguntas cortas. 60
 
Observacións avaliación

A evaluación é continua polo que no caso de que se establezcan probas parciales teóricas adiantadas a horario de clase, publicadas a través do Campus Virtual dende o primeiro día do curso, a asistencia do estudante ese día é obrigatorio para ser evaluado da parte proporcional que corresponda a esa proba. O mismo sucede se non se fan as entregas en tempo e modo a través do Campus Virtual: o estudante perde a parte proporcional que correspondería a esa nota. 

A recuperación da segunda convocatoria pode ser completa ou parcial. No caso de que o estudante se acolla á recuperación parcial deberá acordar previamente coas profesoras que partes repetirá e quedar o acordo por escrito nun correo electrónico. Sempre prevalecerá a derradeira puntuación obtida.

Para poderen ser avaliado, todo escrito ou exposición oral ou vídeo terá que seguir os usos e normas nesta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española, segundo o idioma elexido.

No caso de estudantes con matrícula a tempo parcial ou exención académica de asistencia, consultar coa profesora na primeira semana de clase para acordar o proceso mellor.

IMPORTANTE:
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Fontes de información
Bibliografía básica Brunetta, G. P. (2012). Historia mundial del cine. Akal
Grove, Elliot (2010). 130 proyectos de iniciación al rodaje de películas, del guión a la posproducción. Blume
Grandío, María del Mar (2016). Adictos a las series. 50 años de lecciones de fans. Barcelona. UOC
Bordwell, David y Thompson, Kristin (2002). El arte cinematográfico. Paidós
Gadreault, André y François Jost (1995). El relato cinematográfico. Paidós Comunicación
García Fernández, E. (2016). Historia del cine. Fragua
García Santamaría, J.V. y Miriam Rodríguez Pallare (2022). Marketing cinematográfico y de series. Barcelona. Editorial UOC
Canet, f. y Prosper, J. (2009). Narrativa audiovisual, estrategias y recursos. Síntesis
AAVV (2005-2023). Obras audiovisuales varias.
Poveda, M.A. (2015). Producción de Ficción. Fragua
Poveda, M.A. (2013). Produccón de ficción en cine y televisión. edición personal
Barroso García, Jaime (2002). Realización de los géneros televisivos. Síntesis
Castillo, José María (2013). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid

Outros materiais aos que darase acceso a través das plataformas do Campus Virtual ou Stream.

Bibliografía complementaria Linda Seger,Edward J. Whetmore (2004). Como se hace una película. Ma Non Troppo
Milerson, Gerald (2001). Realización y producción en televisión. IORTV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia do cine e da animación/616G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O longo do curso o estudante deberá acceder ao Campus Virtual para o seguemento dos contidos, tarefas e avisos esenciais para o desenvolvemento da materia. 

Para poder ser avaliado, todo escrito ou exposición oral ou vídeo terá que seguir os usos e normas nesta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías