Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Audio Código 616G01016
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
juan.romero1@udc.es
Profesorado
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
juan.romero1@udc.es
Web
Descrición xeral O audio e a música son dous compoñentes fundamentais na comunicación audiovisual. Nesta materia facilitarase ao alumno coñecemento e experiencia nos múltiples procedementos e medios técnicos empregados na creación, produción, edición e integración de audio e música en distintos produtos audiovisuais.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B1 Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo.
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Gravar, editar e mesturar pezas de audio A1
A2
B1
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer e seleccionar os equipamentos de audio empregados nos produtos audiovisuais A2
A7
A8
A12
C3
Insertar audio en diferentes produtos audiovisuais A2
A8
B1
C3

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ao son
Conceptos básicos
Tipos de ficheiros
Son Dixital
Audio analóxico
Micrófonos, altofalantes
Mesas de son. Compoñentes
Gravación de audio
Procesadores de Efectos
Procesos relacionados co audio
Profesións involucradas nos contidos de audio e música dentro dunha produción audiovisual
Gravación, obtención de mostras
Mestura e Edición
Sincronización
Audio 3D
O estudo dixital Hardware dixital
Software de audio
Software de música

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A12 B1 C1 C2 C4 1 4 5
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A8 B6 B8 B9 30 40 70
Proba obxectiva A1 A2 A7 A8 B1 1 0 1
Sesión maxistral A7 A8 B1 21 10 31
Traballos tutelados A2 A7 A8 C1 C2 C3 C4 7 35 42
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Presentacións de traballos e proxectos, en boa parte relacionados coas prácticas de laboratorio.
Prácticas de laboratorio Gravación de Audio.
Uso básico dun secuenciador para editar audio.
Mezcla de Audio e Efectos de Son.
Audio para video, doblaxe, efectos, sincronización.
Proba obxectiva Proba de avaliación principalmente da parte teórica.
Sesión maxistral Presentacións dos temas máis teóricos da materia.
Traballos tutelados Proxectos propostos relacionados coas técnicas empregadas nas prácticas de laboratorio .

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Seguementos dos proxectos e prácticas propostas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A7 A8 C1 C2 C3 C4 Avaliarase a calidade do proxecto realizado. No proxecto empregarase todo o coñecemento práctico da materia. 20
Proba obxectiva A1 A2 A7 A8 B1 Proba relacionada cos coñecementos teóricos da materia 50
Presentación oral A12 B1 C1 C2 C4 Presentación dos traballos en grupo/individuais e defensas de prácticas 10
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 A8 B6 B8 B9 Avaliarase a calidade das prácticas realizadas nos diferentes aspectos da materia 20
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia é imprescindible entregar todos os traballos
tutelados e acadar unha nota mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10
puntos tanto nos traballos tutelados como nas prácticas de laboratorio e
na proba obxectiva.

Os criterios de avaliación da segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. En relación ao
estudantado matriculado a tempo parcial, o réxime de asistencia a clase
non afectará negativamente ao proceso de avaliación, admitíndose nesta
materia a dispensa académica para a asistencia solicitada polas canles
institucionais habilitadas ao efecto. Porén, esta flexibilidade
asistencial non eximirá da entrega de traballos tutelados e prácticas
nos mesmos prazos fixados para o estudantado a tempo completo.


Fontes de información
Bibliografía básica Stanley R. Alten (2008). El sonido en los medios audiovisuales. Madrid, Escuela de Cine y Vídeo
Julio Crespo Viñegra (2003). Música Digital. Madrid Anaya
David Lewis Yewdall (2008). Uso práctico del sonido en el cine. Madrid, Escuela de Cine y Vídeo

Bibliografía complementaria Manuel López Ibáñez (2021). Producción musical y diseño de sonido para videojuegos.. Madrid: Editorial Sintesis


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Ambientación sonora e musical/616G01028

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías