Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Análise audiovisual Código 616G01021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Profesorado
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Web
Descrición xeral A materia afonda nas diversas teorías e técnicas existentes no eido da información e a comunicación para ofrecer unha base sobre a que artellar a análise profesional de calquera obra audiovisual.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer la estrutura interna da mensaxe informativa y da mensaxe persuasiva. A11
A12
Coñecer as estratexias de manipulación e desinformación. A1
A4
A5
A6
A12
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecer as metodoloxías de análise das mensaxes audiovisuais e a influencia nos medios audiovisuais. A4
A5
A6
A11
A12
B9
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. Metodoloxías de análise de mensaxes audiovisuais. Principais teorías da comunicación e da información.
Perspectivas dende as que se realiza a análise audiovisual.

Análise retórico, discursivo, narrativo e semiótico dos productos audiovisuais de entretemento.
2. Metodoloxíaa de análise da mensaxe informativa Análise retórico, discursivo, narrativo e semiótico dos productos audiovisuais informativos.
3. Análise do produto persuasivo Análise retórico, discursivo, narrativo e semiótico dos productos audiovisuais persuasivos.
4. Estratexias de manipulación e desinformación. Analise crítico de estratexias de manipulación e desinformación.
5. Crítica audiovisual. Interrelación da crítica con outras disciplinas de análise audiovisual.
6. Influencia dos medios audiovisuais. Análise ético do produto audiovisual. Responsabilidade ética do creador de produtos audiovisuais informativos, persuasivos e de entretenimiento.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A4 A5 A6 A11 A12 B9 C1 C2 C3 C4 22 61 83
Proba mixta A1 A4 A5 A11 A12 C2 C3 C4 3 0 3
Análise de fontes documentais A1 A4 A5 A6 A11 A12 B9 C1 C2 C3 C4 21 41 62
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, artigos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a súa análise.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Sesión maxistral
Descrición
Previa cita vía mail

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A4 A5 A11 A12 C2 C3 C4 Proba que integra preguntas de ensaio e preguntas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de
discriminación, de completar e/ou de asociación.
30
Análise de fontes documentais A1 A4 A5 A6 A11 A12 B9 C1 C2 C3 C4 Probas de análise de diferentes documentos audiovisuais segundo as indicacións do enunciado propuesto pola docente. Traballos individuais e traballos en grupo. 70
 
Observacións avaliación

Dado que é unha materia eminentemente práctica, o peso maioritario desta recae, sobre todo, nos traballos realizados polo alumnado. O 30% da avaliación total procede da proba obxectiva sobre a teoría impartida nas clases que pode incluir tamén aplicación práctica.  O 70% restante responde á avaliación das prácticas realizadas en clase (individuais/en grupo)

Para superar a materia é necesario aprobar os traballos prácticos plantexados na clase e aprobar a proba obxectiva.

Alumnado con dispensa académica, segunda oportunidade e convocatoria de decembro 

O alumnado con dispensa académica será evaluado en función dos mesmos criterios.

No caso de suspender, a evaluación na segunda oportunidade e convocatoria extraordinaria será idéntica.

Plaxio

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle), pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións.


Fontes de información
Bibliografía básica SÁNCHEZ NORIEGA, José Luis (1997). Crítica de la seducción mediática. Madrid: Tecnos
Bordwell, David (2002). El arte audiovisual: una introducción. Barcelona: Paidós Ibérica
JACQUARD, Roland, (1988). La Desinformación: una manipulación del poder|. Madrid Espasa Calpe
VILCHES, Lorenzo (1989). Manipulación de la información televisiva. Barcelona: Paidós
Herrero, Julio César (Ed.) (2009). Manual de Teoría de la Información y de la Comunicación. Madrid: Universitas
Igartua Perosanz, Juan José (2006). Métodos cuantitativos de investigación en comunicación. Bosch
KAPFERER, Jean-Noël (1989). Rumores. Plaza y Janés
Gutiérrez San Miguel, Begoña (2006). Teoría de la narración adiovisual. Madrid: Cátedra
WATZLAWICK, Paul (1994). ¿Es real la realidad?. Barcelona: Herder

Bibliografía complementaria (1999-2006). EL ALA OESTE DE LA CASA BLANCA.
Torres, Pep (2011). EL ARTE DEL RUIDO. BARCELONA: PLATAFORMA EDITORIAL
Reitman, Jason (2005). Gracias por fumar.
FERGUSON, CHARLES (2010). INSIDE JOB.
(1989-2011). LOS SIMPSON.
KAREL, WILLIAM (2002). OPERACIÓN LUNA.
WILDER, BILLY (1974). PRIMERA PLANA.
LASSETER, JOHN (1995). TOY STORY.
Docter, Peter (2009). UP.
JOSEPH, PETER (2007). ZEITGEIST, LA PELÍCULA.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022
Teoría e práctica da edición e a montaxe/616G01023
Infografía 3D-1/616G01024
Deseño de Produción e Dirección Artística/616G01025

Materias que continúan o temario

Observacións

Non hai comentarios



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías