Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Teoría e práctica da edición e a montaxe Código 616G01023
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Garcia Torre, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.torre@udc.es
Profesorado
Fernández Holgado, José Ángel
Garcia Torre, Manuel
Correo electrónico
j.holgado@udc.es
manuel.garcia.torre@udc.es
Web
Descrición xeral O propósito da materia e formar aos alumnos nos rudimentos técnicos da edición de vídeo ao tempo que complementar e afondar na súa formación na linguaxe audiovisual.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os elementos básicos dun programa informático de edición en montaxe A1
A2
A7
A8
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer e comprender o fluxo de traballo propio dunha edición audiovisual en todas as súas fases: adquisición de materiais, conformado, traballo con edl, etc. A2
A3
A7
A8
B5
B8
C1
C2
C3
C4
Comprender os fundamentos básicos da montaxe: raccord, tamaños de plano, ángulos, sentido da dirección, tempo, ritmo e son A1
A2
A4
A5
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4
Coñecer os distintos tipos de montaxe segundo o xénero audiovisual A1
A2
A3
A4
A5
A6
A12
B4
B5
B6
B8
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A linguaxe da montaxe 1.1.Concepto de montaxe
1.2. Breve historia da montaxe
1.3. A articulación do espazo-tempo do filme
1.4. Tipos de montaxe
2. O proceso de traballo na sala de montaxe 2.1. O software de edición
2.2. Códecs e contenedores de vídeo
2.3. Fluxos de traballo
2.4. Organización dos materiais
3. Gramática da montaxe 3.1. A continuidade
3.2. O ritmo
3.3. As transicións
4. O traballo da montaxe en producións de imaxe real e de animación 4.1. Equipo
4.2. Características
4.3. Fluxo de traballo
5. Xéneros audiovisuais e montaxe 5.1. Informativos
5.2. Publicidade
5.3. Videoclips
5.4. Documental
6. Edición de son 6.1. Equipo
6.2. Niveis
6.3. Mezcla
6.4. Sincronización
6.5. Posprodución
7. Corrección e gradación da cor 7.1. Conceptos básicos
7.2. Ferramentas
7.3. Pasos tratamento da cor
8.Exportación e masterización 8.1. Formatos de saída
8.2. Conformado do master final

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A4 1 0 1
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 20 14 34
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A7 A8 A12 B8 30 10 40
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 5 45 50
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 4 20 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliografía da materia, ben como a realización de probas de avaliación inicial.
Sesión maxistral Actividades de comunicación oral.
Aprendizaxe colaborativa Prácticas realizadas polo alumnado nas sesións interactivas coa orientación do profesorado
Traballos tutelados Prácticas tuteladas segundo as pautas definidas polo profesorado.
Proba mixta Traballo escrito presencial

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través do seguimento e corrección das diferentes prácticas que terán que realizar durante o cuadrimestre.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse: tutorías presenciais e/ou o seguimento a través das ferramentas que as TIC poñen ao servizo da educación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Prácticas en grupo co seguimento e titorización do profesorado 50
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C4 Proba en bases aos contidos teóricos vistos na clase 30
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A7 A8 A12 B8 Prácticas realizadas polo alumnado nas sesións interactivas coa orientación do profesorado 20
 
Observacións avaliación
-A teoría supón o 30% da nota e a práctica un 70%. 

-Para superar a asignatura deben estar aprobadas as dúas partes (teoría e práctica). Para superar a parte práctica, deben estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, un mínimo dun 80% das prácticas de clase.

-As prácticas de
Obradoiro, sesións interactivas, contan cunha valoración máxima de 2 puntos na
nota final. A súa avaliación vai depender do número de prácticas entregadas en
tempo e forma e que se cumpran os requisitos indicados en cada unha.


-Cada práctica terá unha ponderación asignada. Poderá haber algunha cunha ponderación maior.



-Para o cómputo
das prácticas de obradoiro o/a estudante ten que ter asistido, desenvolvido e
entregado -a lo menos- o 80% das prácticas de grupo
mediano.



-Só se admitirán
as prácticas entregadas en tempo e forma. Para ter en conta a entrega débese
asistir á sesión correspondente. De non ser así, a entrega pasaría a
considerarse como non entregada.



-O incumprimento destes requisitos implicará a anulación
da entrega e, polo tanto, da súa valoración (cero puntos).



-Aquel alumnado
que entregase como mínimo o 80% de prácticas das sesións interactivas e teña
suspensa algunha delas (ou tivese algunha falta xustificada a algunha das
sesións) poderá recuperala no periodo de avaliación da convocatoria ordinaria.



-O alumnado que
non entregue o mínimo de 80% das prácticas do Obradoiro, non se lle computará esta
parte da avaliación na convocatoria ordinaria. Poderán obtela na 2ª
oportunidade para o cal o alumnado terá que entregar (cumprindo cos requisitos
indicados para cada unha) a lo menos o 80% das prácticas desenvolvidas nas sesións
interactivas, no tempo e forma que indicará o profesorado.

-O alumnado que entregue as prácticas do Obradoiro na 2ª convocatoria
deberán presentar as que lle falten para obter o mínimo do 80% e/ou as que
teñan suspensas.

-Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”“dedicación ao estudo”“permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Fontes de información
Bibliografía básica Walter Murch (2003). En el momento del parpadeo. Madrid: Ocho y medio
Roy Thompson (1993). Manual de montaje. Gramática del montaje cinematográfico. Madrid: PLOT Ediciones
Fernando Morales Morante (2013). Montaje audiovisual: teoría, técnica y métodos de control. Barcelona: UOC
Antonio Peláez Barceló (2014). Montaje y postproducción audiovisual. Tarragona: Altaria
Wendy Apple (2004). The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing .

Bibliografía complementaria Joan Marimón (2016). El Montaje Cinematográfico. Del Guión a la Pantalla.
Vicente Sánchez-Biosca (2001). El montaje cinematográfico. Teoría y Análisis. Paidós Comunicación
Pau Atienza Muñoz (2013). Historia y evolución del montaje audiovisual de la moviola a Youtube. Barcelona: UOC


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Publicidade audiovisual/616G01012
Ficción audiovisual/616G01014
Guión/616G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise audiovisual/616G01021
Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022

Materias que continúan o temario
Realización Audiovisual/616G01030
Posprodución dixital/616G01031

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías