Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Deseño de Produción e Dirección Artística Código 616G01025
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
León Sanjuán, María Victoria de
Correo electrónico
victoria.de.leon@udc.es
Profesorado
León Sanjuán, María Victoria de
Correo electrónico
victoria.de.leon@udc.es
Web http://comunicacion.udc.es/audiovisual/es
Descrición xeral O Deseño de Produción é o departamento que determina o contido visual e estético dun proxecto audiovisual. Toma tódalas decisións sobre a forma, o color, o tratamento e en definitiva, o estilo plástico da produción, traballando en estreita relación co director.

Este profesional é necesario en grandes producións onde participan distintos equipos que desenrolan os decorados, ambientación e persoxes, coordinados a su vez polos seus respectivos Directores de Arte, Deseñadores de Vestiario e Caracterización, garantindo así que todos eles sexan fieles á estética xeral previamente deseñada.
En producións mais modestas, normalmente so existe a figura do Director de Arte.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer a función do Deseñador de Produción ou Xefe do Departamento Artístico dentro do proxecto audiovisual. Analizar os conceptos e técnicas básicas así como as ferramentas coas que se manexa, aprendendo a visualizar o proceso na súa totalidade. A2
A3
A7
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
1er BLOQUE.
FUNCIÓN E RESPONSABILIDADES DO DESEÑADOR DE PRODUCIÓN
1. Competencias e coñecementos do Deseñador de Produción. Orixe do deseño e primeiros deseñadores.
2. O entorno da produción. Elementos para a construción de decorados.
3. O uso dos efectos especiais na dirección artística.
4. Iluminación e cor.
2º BLOQUE.
PROCESO XERAL DE TRABALLO
5. O storyboard.
6. Documentación dos decorados, personaxes e localización de exteriores.
7. Deseño previo, maquetas e planos de construción.
8. Construción e montaxe de decorados.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A3 C1 C2 C3 C4 28 45 73
Obradoiro A2 A7 B9 C1 C2 C3 C4 28 45 73
Proba de resposta múltiple A7 C2 C3 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición en clases presenciais de cada un dos temas da asignatura, con PowerPoint e material audiovisual.
Obradoiro Desenrolo en clases presenciales de diversos traballos que se explicarán con mais detimento ao comenzo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle). Estos traballos son:

- Prácticas curtas para elaborar na clase. Preparación e aplicación do temario teórico.
- Práctica longa. Desenrolo da Dirección Artística dun guion de ficción.

Tódalas prácticas son obrigatorias e están deseñadas para ser realizadas en grupo ou de xeito individual.

Proba de resposta múltiple Exame presencial dos contidos teóricos dados nas Sesións maxistrais e os textos de lectura obrigatoria.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición
Colgarase todo o material da asignatura na plataforma do Moodle tanto da parte teórica como da parte práctica.
Realizaranse titorías nas aulas e tamén titorías personalizadas vía Teams, previa cita a victoria.de.leon@udc.es


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A7 C2 C3 30% da nota: exame tipo test ou preguntas curtas da parte teórica da asignatura.
30
Obradoiro A2 A7 B9 C1 C2 C3 C4 70% da nota: traballos prácticos desenrolados no curso
70
 
Observacións avaliación

ALUMNADO
A TEMPO PARCIAL ou CON DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA:

70%
traballos prácticos. Realizarase de xeito individual. Será necesario que
faga como mínimo dous tutorías presenciais.

30%
examen presencial


NOTA IMPORTANTE PARA TODO O ALUMNADO MATRICULADO NA ASIGNATURA EN
CALQUEIRA MODALIDADE:

O
sistema de evaluación será o mesmo para as dúas oportunidades (xuño e xullo).

No
caso de non poder realizar o exame presencial, éste farase de xeito oral vía
Teams. Os motivos serán debidamente xustificados e acreditados coa pertinente
documentación oficial.

E
necesario aprobar cada unha das partes de xeito independente para aprobar a
totalidade da asignatura. 

A
calificación de "non presentado" se otorgará en caso de non
presentarse ao exame.

As
faltas de ortografía e a mala redacción na presentación das prácticas ou no
exame, poderán ser motivo de suspenso.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na
materia na oportunidade correspondente.

Tódala
información mais detallada sobre a asignatura (materia teórica, planificación, pliego de
condicións dos traballos, datas de entrega, tutorías personalizadas, etc)
colgarase en documentos PDFs no Moodle da asignatura.

NOTA APOIO A DIVERSIDADE

"A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) ou no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade".

NORMATIVA

Todos os aspectos relacionados coa dispensa académica, dedicación ao estudio, permanencia e fraude académico se rexirán dacordo coa  normativa académica vixente na UDC.

Aplicarase os apartados 1º e 2º do artigo 32 da Lei Orgánica 10/2022 de 6 de setembro sobre "Medidas relativas á avaliación, verificación e acreditación de centros e de títulos universitarios".

Aplicarase o artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica ETTEDGUI, Peter (2001). "Diseño de producción & dirección artística". Barcelona: Océano
HART, John (2001). "La Técnica del Storyboard". Madrid: IORTV
STEVEN, Katz D. (2002). "Plano a plano. De la idea a la pantalla". Madrid: Editorial Plot
MILLERSON, Gerald (2001). "Realización y producción en TV" (caps.10-11). Madrid: IORTV
Varios autores (2002). “La Dirección Artística” nº27. Madrid: Nickel Odeón
RIZZO, MICHAEL (2007). “Manual de dirección artística cinematográfica”. Barcelona: Ed. Omega
GUARDIA, Manuel y ALONSO, Raúl (1993). “Técnicas de construcción, ornamentación y pintura de decorados”. Madrid: IORTV (Instituto Oficial de Radio y Televisión)

Bibliografía complementaria GOROSTIZA, Jorge (1997). “Directores Artísticos Del Cine Español”. Madrid: Cátedra S.A.
MURCIA, Félix (2002). “La escenografía en el cine”. Madrid: Fundación Autor
VILA, SANTIAGO (1997). “La escenografía. Cine y arquitectura”. Madrid: Cátedra
MÁRQUEZ BERRIOS, Juan (2000). “Maquillaje y caracterización”. Madrid: IORTV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Expresión gráfica/616G01004
Deseño aplicado/616G01015
Guión/616G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise audiovisual/616G01021
Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022
Teoría e práctica da edición e a montaxe/616G01023
Infografía 3D-1/616G01024

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías