Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Infografía 3D-2 Código 616G01026
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Franganillo Parrado, Guillermo
Correo electrónico
guillermo.franganillo@udc.es
Profesorado
Franganillo Parrado, Guillermo
Lourido Rivas, Marcos
Correo electrónico
guillermo.franganillo@udc.es
m.lourido@udc.es
Web
Descrición xeral Desenvolvemento de contidos 3D realista. Coñecemento técnico e dominio do proceso de xeración de imaxes sintéticas. Técnicas de iluminación global e efectos atmosféricos. Características e uso das cámaras na Infografía 3D.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Comunicar mensaxes audiovisuais.
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A4 Investigar e analizar a comunicación audiovisual.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan amosarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma
B8 Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B9 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento e aplicación das técnicas de iluminación, configuración de cámaras en 3D, uso dos diferentes tipos de fontes de luz, sombras e efectos. Proceso de render no contexto dunha produción. Iluminación de personaxes e obxectos, iluminación de escenarios interiores e exteriores. Axuste de materiais realistas. A1
A2
A3
A4
A7
A8
A11
A12
B2
B4
B5
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Iluminación local Técnicas de iluminación local. Tipos de luces e características
Iluminación de personaxes
Iluminación de interiores
Iluminación de exteriores
Sombras Técnicas de xeración de sombras
Usos das sombras nunha produción 3D
Seguimento de raios (ray tracing) Descrición da técnica de ray tracing
Sombras, reflexións e refracciones
Problemas e aspectos de produción
Iluminación global Técnicas de iluminación global
Ambient Occlusion
Photon Mapping
Final Gathering
Iluminación baseada en imaxes (IBL) e HDR
Cáusticas
Translucidez (subsurface scattering)
Cámara Cámaras en infografía 3D
Simulación do comportamento das cámaras reais
Estereoscopía
O proceso de render Descrición do proceso de render
Suavizado de contornos e filtrado de texturas (aliasing e antialiasing)
Render para compositing. Fluxo de traballo lineal. Capas de render e pases de render

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A7 A8 A11 A12 B2 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 26 50 76
Obradoiro A1 A2 A3 A4 A7 A8 A11 A12 B2 B4 B5 B6 B8 B9 C2 C3 C4 26 40 66
Proba mixta A2 A4 A7 A8 A11 B4 B5 B6 B9 4 0 4
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Obradoiro Traballo de laboratorio, resolución de problemas aplicando os conceptos estudados na teoría sobre un software de creación de contidos dixitais en 3D.
Proba mixta Exame teórico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
As titorías complementarán os talleres e as clases teóricas, para resolver de forma individual ou en pequenos grupos as dúbidas ou dificultades que xurdan durante o estudo e o traballo non presencial dos alumnos.

-----------------------------------------------------------------------------

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN DO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5)
(29/5/212). Este alumnado desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 e na “Atención personalizada” descrita para os “Talleres”, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación sobre a flexibilidade da asistencia, participación e os requisitos para superar a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 A3 A4 A7 A8 A11 A12 B2 B4 B5 B6 B8 B9 C2 C3 C4 Traballos prácticos 70
Proba mixta A2 A4 A7 A8 A11 B4 B5 B6 B9 Exame teórico e práctico 30
 
Observacións avaliación

É necesario entregar as prácticas correctamente e en prazo así como
asistir ás presentacións e revisións que se soliciten. As datas de entrega e no
seu caso presentación dos traballos prácticos indicaranse previamente en clase
e publicaranse en Moodle ao longo do cuadrimestre. As competencias, as datas de
entrega e os criterios de avaliación que se desenvolverán en cada proba
notificaranse previamente en clase e publicaranse no Campus Virtual ao longo do
cuadrimestre. 

O alumnado que se atope en modalidades específicas de aprendizaxe e apoio á
diversidade terá a obrigación de realizar todas as probas e entregalas nas
datas sinaladas. As sesións expositivas e as probas avaliables foron deseñadas
para abarcar o maior grao de inclusión posible. Se fose necesario e sempre
baixo petición previa do alumnado; realizaranse as adaptacións necesarias para
non prexudicar a cualificación do alumnado. 

As sesións expositivas e as probas avaliables foron deseñadas para garantir
o aprendizaxe autonómo non presencial; por tanto o alumnado que se atope en
situación de dispensa académica terá a obrigación de realizar todas as probas e
entregalas durante os períodos de tempo sinalados.

Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos.

Implicacións do plaxio:

A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Jeremy Birn (2006). Digital Lighting and Rendering. New Riders
Jeremy Cantor, Pepe Valencia (2004). Inspired 3D Short Film Production . Thomson
Alberto Rodríguez (2010). Proyectos de Animación 3D. Anaya Multimedia
Isaac V. Kerlow (2004). The Art of 3D Computer Animation and Effects. John Wiley & Sons, Inc.
(). The Art of Maya: An Introduction to 3D Computer Graphics. Autodesk Maya Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dirección de Fotografía: Cámara e Iluminación/616G01022
Teoría e práctica da edición e a montaxe/616G01023
Infografía 3D-1/616G01024
Deseño de Produción e Dirección Artística/616G01025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Posprodución dixital/616G01031
Animación 3D-1/616G01032
Animación 3D-2/616G01033
Efectos especiais na animación/616G01040

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías