Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Organización e produción audiovisual Código 616G01029
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Profesorado
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Web
Descrición xeral Adquirense os coñecementos necesarios para crear, desenvolver e xestionar un produto audiovisual en todas as súas fases, dende a planificación inicial ata o plan de traballo, a estimación de custos, a xestión da produción ou os métodos de financiamento e operación.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento do emprego de material para xestión de proxectos audiovisuales A2
A3
A6
A7
A9
A10
A12
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Coñecementos para crear e desenvolver un produto audiovisual A2
A3
A6
A7
A9
A10
A12
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4
Capacidade de manexar ferramentas para producir un produto audiovisual A2
A3
A6
A7
A9
A10
A12
B6
B8
B9
C1
C2
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. O PROCESO DE PRODUCIÓN 1.1. Peculiaridades da industria audiovisual
1.2. O mercado e a producción
1.3. Tipoloxía das empresas productoras
1.4. O equipo de produción
1,.5. Fases da produción
TEMA 2. O PLAN DE PRODUCIÓN 1.1. Desglose do guion
1.2. Localización y casting
1.3. Análisis de localizacions
1.4. Elección de actores
1.5. Contratos con actores
TEMA 3. O PLAN DE TRABALLO 1.1. Modelo americano
1.2. Modelo europeo
1.3. Programas de soporte para facer o plan de traballo
1.4. Executar un plan de traballo
1.5. A ruptura das tarefas
TEMA 4. XESTIÓN DE RECURSOS 1.1. Necesidades e recursos
1.2. A contratación audiovisual
1.3. Contratos modelo
1.4. Seguros e permisos
TEMA 5. ORZAMENTOS 1.1. Introdución
1.2. Tipos de orzamentos
1.3. Custos de orzamento e tipoloxía
1.4. Análise orzamentaria dunha produción audiovisual
1.5. Modelo de orzamento
TEMA 6. FINANCIAMENTO 1.1. Fontes de financiamento
1.2. Capital privado e capital público
1.3. As vendas e pre-venda para distribuidores
1.4. Financiamento bancario
1.5. Coproducción
1.6. Outras formas de financiamento
TEMA 7. EXPLOTACIÓN DE TRABALLOS AUDIOVISUALES 1.1. Cadea de explotación cinematográfica
1.2. Axentes na distribución cinematográfica
1.3 .O expositor
1.4. O distribuidor
1.5. Festivais e mercados

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 A3 A6 A7 A9 A10 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 19 39 58
Aprendizaxe colaborativa A2 A3 A6 A7 A9 A10 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 16 33 49
Proba mixta A2 A3 A6 A7 A9 A10 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 2 16 18
Sesión maxistral A2 A3 A6 A7 A9 A10 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 11 8 19
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, e coa análise e recollida de información para a realización de productos audioviduais. Serán traballo individuais e en grupo. Estos traballos realizanse de modo presencial.
Aprendizaxe colaborativa Os/As alumnos/as coñecerán de modo práctico o proceso de creación e xestión dun produto audiovisual. Esta aprendizaxe é presencial
Proba mixta Realizarán una proba individual escrita e presencial.
Sesión maxistral Exposición oral da materia coa axuda de medios audiovisuais. Estas sesións ubican aos alumnos no entorno axeitado para levar a cabo os traballos tutelados. A sesión maxistral se impartirá de modo presencial.


Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Proba mixta
Descrición
Realización de traballos encamiñados a conseguir un proxecto audiovisual. Farase unha breve exposición da materia e propoñeranse traballos prácticos, tutelados pola profesora.

Para a súa realización é importante consultar co profesorado os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso e así asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación da ferramenta Moodle, o correo electrónico, e personalmente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A3 A6 A7 A9 A10 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Traballos individuais
Traballos en grupo
60
Proba mixta A2 A3 A6 A7 A9 A10 A12 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e
preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de
desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas
de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de
discriminación, de completar e/ou de asociación
40
 
Observacións avaliación

Dado que é unha materia eminentemente práctica, o peso maioritario desta recae, sobre todo, nos traballos realizados polo alumnado. O 40% da avaliación total procede da proba obxectiva sobre a teoría impartida nas clases maxistrais que está nos apuntes da materia. Esta proba realizarase na data establecida pola Facultade. O 60% restante responde á avaliación das prácticas de Organización e Producción Audiovisual realizadas ao longo do curso. 

Para superar a materia é necesario aprobar todos os traballos prácticos plantexados na clase e obter un 2 (20 sobre 100) no exame final.

“Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”,
“dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo
coa normativa académica vixente da UDC

Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle), pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Marzal, J., y López, F. (2008). Teoría y Técnica de la Producción audiovisual. Tirant lo blanch

Augros, Joël (2000). El dinero de Hollywood. Paidós

Poveda, Miguel Ángel (2013). Producción de ficción en cine y televisión. Edición personal

Fernández, F y Blasco, J. (1995). Dirección y gestión de proyectos. Aplicación a la producción audovisal. Ediciones UPC

Sanchez Tabernero, Alfonso (2008). Ls contenidos de los medios de comunicación. Deusto

Ecija & Asociados Abogados (2000). Como producir, distribuir y financiar una obra audiovisual. Grupo Exportfilm

Sanchez Tabernero, Alfonso (2000). Dirección estratégica de empresas de comunicación. Catedra

Formoso Barro, Finocha (2017). La ficción televisiva y su programación en España. Círculo Rojo

Miñarro, Laura (2013). Cómo vender una obra audiovisual. Editorial UOC

Pardo, Alejandro (2014). Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. EUNSA

Pardo, Alejandro (2014). Fundamentos de producción y gestion de proyectos audiovisuales. EUNSA

Pardo, Alejandro (2003). El oficio de producir películas. El estilo Puttnam. EUNSA

Herbera, Joan; Linares, Rafa (2015). Marketing cinematográfico. Cómo promocionar una película en el entorno digital. UOC

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Comunicación oral e escrita/616G01001
Estudo da audiencia/616G01020
Deseño de Produción e Dirección Artística/616G01025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Realización Audiovisual/616G01030

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Grao/616G01034

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías