Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A3 |
Xestionar proxetos audiovisuais. |
A4 |
Investigar e analizar a comunicación audiovisual. |
A5 |
Coñecelas teorías e a historia da comunicación audiovisual. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A8 |
Coñecela tecnoloxía audiovisual. |
A11 |
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B1 |
Que os estudantes demostraran posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivle que, se ben se apoia en libros de textos avanzados, inclúe tamén algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu eido de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B8 |
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para crear e animar actores virtuais para a interpretación de papeis en obras audiovisuais |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A11 A12
|
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelado para animación |
- Anatomía humana
- Topoloxía correcta para animación
- Modelado de cabeza
- Modelado de corpo
- Modelado de expresions
- Mapeado UV de obxectos orgánicos |
Preparación de personaxes para animación |
- Setup
- Esqueletos
- Rigging
- Skinning
- Rigging facial
- Expresions faciais mediante blendshapes |
Animación de bípedos |
- Estudio do movemento humano
- Animación do movemento de camiñar
- Corrección e refinamento de curvas de animación
- Animacions secundarias |
Animación facial e sincronización labial |
- Animación de blendshapes
- Animación de expresions faciais
- Sincronización labial con audio |
Animación non lineal |
- Manexo non lineal de fragmentos de animación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
24 |
24 |
48 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C2 C3 |
24 |
72 |
96 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación dos fundamentos teóricos de cada tema da asignatura.
Realizarase principalmente mediante contidos que se proporcionarán de maneira telepresencial. |
Traballos tutelados |
Explicación da técnica para a realización do traballo tutelado requerido consistente no deseño, creación, modelado, preparación do personaxe para animación (setup) e animación corporal e facial do mesmo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorias persoalizadas e de grupo para aclarar conceptos teóricos e axudar a resolver os problemas que teñan lugar durante a realización dos traballos prácticos. Estas tutorías faranse principalemente de maneira telepresencial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C2 C3 |
Traballo individual consistente no deseño, creación, modelado, preparación do personaxe para animación (setup) e animación corporal e facial do mesmo.
O traballo requerirá a entrega de todos os documentos solicitados e deberá cumprir as condicións e criterios esixidos para que o traballo sexa avaliable.
Todas as partes do traballo deberán ter un nivel mínimo de calidade, en caso contrario o traballo considerarase como suspenso e será calificado cun 3.
O traballo deberá entregarse antes do día e hora do exame da asignatura e seguindo as pautas de entrega indicadas no Moodle da asignatura.
No traballo se deberá obter unha calificación mínima de 5 sobre 10 para aprobar a asignatura. |
100 |
|
Observacións avaliación |
- Para aprobar a materia na PRIMEIRA CONVOCATORIA: entregarase o traballo tutelado a través da plataforma Moodle segundo os requirimentos indicados polo profesor. Para aprobar a materia é necesario que o traballo tutelado obteña unha cualificación superior ao 50%.
- Para aprobar a materia na SEGUNDA CONVOCATORIA: entregaranse o traballo tutelado a través da plataforma Moodle segundo os requirimentos indicados polo profesor.
- Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Digital Tutors (2006). Character setup in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2008). Creating stylized females in Maya. PL Studios
Antonio Seoane (2017). https://www.youtube.com/antonioseoane. Tutoriales online - YouTube
Dariush Derakhshani (2011). Introducing Autodesk Maya 2012. John Wiley & Sons Ltd
Dariush Derakhshani (2010). Introducing Maya 2011. John Wiley & Sons Ltd; Edición: Pap/Cdr
Digital Tutors (2006). Introduction to Maya animation: walk cycle. PL Studios
Eric Keller, Todd Palamar, Anthony Honn (2010). Mastering Autodesk Maya 2011. John Wiley & Sons Ltd; Edición: Pap/Cdr
Todd Palamar, Eric Keller (2011). Mastering Autodesk Maya 2012. John Wiley & Sons Ltd; Edición: Pap/Cdr
John Lasseter (1987). Principles of traditional animation. applied to 3D computer animation. In Proceedings of the 14th annual conference on Computer graphics and interactive techniques (SIGGRAPH '87). ACM
Alberto Rodríguez Rodríguez (2010). Proyectos de animación 3D. Anaya Multimedia
Richard E. Williams (2009). The Animator's Survival Kit. Faber and Faber
Isaac Victor Kerlow (2009). The Art of 3-D Computer Animation and Imaging. John Wiley & Sons Ltd; Edición: 4th Revised
Harold Whitaker, John Halas, Tom Sito (2009). Timming for Animation. Focal Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Peter Ratner (2009). 3-D Human Modeling and Animation. John Wiley & Sons Ltd; Edición: 3rd Revised edition
Ed Hooks (2011). Acting for Animators. Routledge; Edición: 3
Ed Hooks (2003). Acting for Animators: A Complete Guide to Performance Animation. Heinemann Educational Books,U.S.; Edición: Pap/Cdr
John L. Kundert-Gibbs, Kristin Kundert-Gibbs (2009). Action!: Acting Lessons for CG Animators. John Wiley & Sons Ltd; Edición: Pap/Dvdr
Digital Tutors (2008). Animating cartoon characters in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2008). Animating next-gen characters in Maya. PL Studios
Tony White (2006). Animation from Pencils to Pixels: Classical Techniques for the Digital Animator. Focal Press
C.Webster (2005). Animation: The Mechanics of Motion. Focal Press
Eric Allen, Kelly L. Murdock, Jared Fong, Adam G. Sidwell (2008). Body Language: Advanced 3D Character Rigging. Sybex
Digital Tutors (2006). Body mechanics and animation in Maya . PL Studios
Preston Blair (1994). Cartoon Animation. Walter Foster Publishing
Digital Tutors (2007). Cartoon character rigging in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2007). Creating cartoon characters in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2007). Creating digital humans. PL Studios
Mark Snoswell (Redactor) (2007). Creative Essence - the Face: Modeling and Texturing [DVD]. Ballistic Publishing
Stephen Stahlberg, Pascal Blanch (2005). D'artiste Character Modelling: Digital Artists Masterclass. Ballistic Publishing
Digital Tutors (2006). Facial animation and lip sync in Maya . PL Studios
Mark Simon (2003). Facial Expressions: A Visual Reference for Artists. Watson-Guptill
Digital Tutors (2006). Facial rigging in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2006). Female android modeling in Maya. PL Studios
Richard Grandy, Premier Press Development, John Hood, Brad Clark (2005). Inspired 3D Advanced Rigging and Deformations. Premier Press
Kyle Clark (2002). Inspired 3D Character Animation. Premier Press
Michael Ford, Alan Lehman (2002). Inspired 3d Character Setup. Premier Press
Pepe Valencia, Jeremy Cantor (2004). Inspired 3D Short Film Production. Paraninfo (Fondo)
Digital Tutors (2008). Introduction to animation in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2006). Introduction to Maya. PL Studios
Digital Tutors (2008). Introduction to rigging in Maya. PL Studios
Digital Tutors (2008). Modeling next-gen characters in Maya. PL Studios
Jason Osipa (2010). Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right. John Wiley & Sons Ltd; Edición: 3rd Revised edition
Tony White (1988). The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation. Watson-Guptill
Andy Wyatt (2010). The Complete Digital Animation Course: Principles, Practice, and Techniques: A Practical Guide for Aspiring Animators. Barron's Educational Series
Paul Fedor, et al. (2007). The Face (Creative Essence). Ballistic Publishing
Frank Thomas, Ollie Johnston (1997). The Illusion of Life: Disney Animation. Hyperion
Angie Jones, Jamie Oliff (2006). Thinking Animation: Bridging the Gap Between 2D and CG. Course Technology PTR |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Infografía 3D-1/616G01024 | Infografía 3D-2/616G01026 | Animación 3D-1/616G01032 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Efectos especiais na animación/616G01040 |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|