Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar e comprender ao personaxe |
A1 A4 A5 A7 A8
|
B8 B9
|
C3
|
Aprender a traspasar a psicologia do personaxe mediante a animación dixital. |
A2 A12
|
|
C2 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A Análise do Personaxe |
1.1 Biografía do Personaxe: Creación dunha historia de fondo detallada.
1.2 Motivacións e Desexos: Explorar as motivacións profundas e os desexos do personaxe.
1.3 Relacións e Dinámicas: Análise das relacións do personaxe con outros personaxes.
1.4 Características Físicas e Psicolóxicas: Definir os trazos físicos e psicolóxicos do personaxe.
1.5 Métodos de Análise: Ferramentas e técnicas para desglosar e entender o personaxe (Uta Hagen, Stanislavski, etc.). |
Tema 2. Representar Accións, Perseguir Obxectivos |
2.1 Motivacións Internas: Comprender as razóns detrás das accións do personaxe.
2.2 Accións Físicas e Psicolóxicas: Como as accións físicas reflicten estados mentais.
2.3 Obxectivos e Obstáculos: Identificación dos obxectivos do personaxe e os obstáculos que enfronta.
2.4 Unidade e Continuidad de Acción: Manter a coherencia nas accións do personaxe ao longo da escena.
2.5 Técnicas de Interpretación: Métodos para representar accións de maneira auténtica (Stanislavski, Meisner, etc.).
2.6 Intención e Resultado: Diferenciar entre o que o personaxe intenta facer e o resultado real das súas accións. |
Tema 3. A Empatía e o Xesto Psicolóxico |
3.1 A Empatía na Actuación: Como os actores utilizan a empatía para conectarse cos seus personaxes.
3.2 Xesto Psicolóxico: Uso de xestos para expresar estados psicolóxicos complexos (técnica de Michael Chekhov).
3.3 Construción da Empatía: Técnicas para desenvolver empatía cara aos personaxes.
3.4 Comunicación Emocional: Como transmitir emocións a través de xestos e expresións.
3.5 Relación entre Empatía e Autenticidade: A conexión entre empatía, autenticidade na actuación e credibilidade do personaxe.
|
Tema 4. A Psicoloxía do Movemento Físico |
4.1 Kinesioloxía e Movemento: Estudo da mecánica do movemento corporal.
4.2 Expresión Emocional a través do Movemento: Como as emocións se manifestan na postura e no xesto.
4.3 Técnicas de Movemento para Actores: Métodos como Laban Movement Analysis e a técnica de Alexander.
4.4 Movemento e Personaxe: Adaptar o movemento corporal para reflectir as características do personaxe.
4.5 Psicoloxía do Espazo Persoal: Uso do espazo en escena para comunicar emocións e relacións.
|
Tema 5. Negociacións dentro dunha Escena |
5.1Tácticas e Estratexias de Persuasión: Como os personaxes utilizan diversas tácticas para alcanzar os seus obxectivos.
5.2 O Poder e a Dominación: Dinámicas de poder nas interaccións entre personaxes.
5.3 Conflicto e Resolución: Estratexias para escalar e resolver conflitos en escena.
5.4 Subtexto e Motivación: Comprender o que os personaxes queren fronte ao que din.
5.5 Comunicación Non Verbal na Negociación: Uso de xestos e posturas para influír na negociación.
5.6 Negociación en Diferentes Contextos: Como varían as estratexias de negociación en distintos xéneros e situacións. |
Tema 6. Transaccións de Estado. Arcos/Evolución do Personaxe. Historia |
6.1 Transicións de Estado: Como o personaxe cambia dun estado emocional a outro.
6.2 Arcos de Personaxe: Desenvolvemento e cambio do personaxe ao longo da historia.
6.3 Crecemento e Transformación: Procesos de crecemento persoal e transformación do personaxe.
6.4 Comparación de Arcos: Análise comparativa de arcos de personaxes en diferentes obras.
6.5 Historia Interna vs. Historia Externa: Diferenciar entre a evolución interna do personaxe e os eventos externos que a provocan. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 B8 |
0 |
104 |
104 |
Obradoiro |
A8 C2 C4 |
32 |
0 |
32 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A12 B9 C3 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega de ditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixado pola profesora. |
Obradoiro |
Realización de diferentes actividades prácticas que poñen en xogo os coñecementos sobre a interpretación de personaxes animados aprendidos nas clases teóricas. A entrega destas prácticas realizarase de acordo co prazo e formato establecido pola profesora. |
Sesión maxistral |
Análise dos compoñentes da interpretación de personaxes animados e as súas posibilidades expresivas corporais e faciais en diversos xéneros e formatos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorización ao estudante |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 B8 |
A avaliación realizarase en base ao exercicio práctico presentado, tendo en conta non só o resultado final, senón tamén a evolución do mesmo ao longo da asignatura, valorando a capacidade do alumnado para recibir, aproveitar e asumir as críticas, tanto do profesorado como do resto do alumnado.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
- Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Giesen, Rolf; Khan, Anna (2017). Acting and Character Animation: The Art of Animated Films, Acting and Visualizing. CRC Press
Hayes, Derek (2013). Acting and performance for animation. Routledge
Hooks, Ed (2023). Acting for animators. Abingdon : Routledge
Kundert-Gibbs, John; Kundert-Gibbs, Kristin (2009). Action! acting lessons for CG animators. Sybex
Beiman, Nancy (2021). Animated Performance: Bringing Imaginary Animal, Human and Fantasy Characters to Life. . Bloomsbury Academic USA
Culhane, Shamus (1990). Animation: From Script to Screen. St Martin's Press
Blair, Preston (2020). Cartoon Animation with Preston Blair, Revised Edition!: Learn techniques for drawing and animating cartoon characters. Walter Foster
Goldberg, Eric (2008). Character Animation Crash Course! . Silman-James Press,U.S
Adam, Hans Christian (2014). Eadweard Muybridge: The Human and Animal Locomotion Photographs . Taschen
Brook, Peter (2015). El espacio vacío. Edicones Península.
Chejov, Michael (1999). Sobre la técnica de actuación. Alba
Purves, Barry (2007). Stop Motion: Passion, Process, and Performance. Focal Press
Williams, Richard (2009). The Animator's Survival Kit: Expanded Edition. Faber & Faber
Thomas, Frank; Johnston, Ollie (1995). The Illusion of Life: Disney Animation. DISNEY PR |
|
Bibliografía complementaria
|
Meisner, Sanford (1987). On Acting. Vintage
Uhrig, Meike (2018). Emotion in Animated Films. Routledge
Batkin, Jane (2017). Identity in Animation: A Journey into Self, Difference, Culture and the Body. Routledge
Chekhov, Michael (1993). On the Technique of Acting. Harper Paperbacks
Beiman, Nancy (2017). Prepare to Board! Creating Story and Characters for Animated Features and Shorts. CRC Press
Parr, Peter (2018). Sketching for Animation. Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook. Bloomsbury Academic |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Infografía 3D-1/616G01024 | Infografía 3D-2/616G01026 | Animación 3D-1/616G01032 | Animación 3D-2/616G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|