Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Conocer y saber aplicar los aspectos teóricos y prácticos de todas las cuestiones jurídicas relacionadas con los videojuegos y los productos de animación. |
A2 |
CE2 - Conocer y tener la capacidad de analizar el sector de la animación y del videojuego en su vertiente creativa y en su vertiente industrial, así como su evolución histórica. |
A3 |
CE3 - Capacidad para comprender y diferenciar los diversos enfoques del lenguaje audiovisual. |
A5 |
CE5 - Habilidad para seleccionar, comunicar y dar forma a diferentes mensajes así como para planificar su difusión a través de diversos medios gráficos, audiovisuales y multimedia, atendiendo a las normas de su lenguaje y narrativa. |
A7 |
CE7 - Capacidad para analizar e interpretar las formas, aspectos y movimientos a partir del mundo real o del arte conceptual para recrear digitalmente los elementos visuales de una animación o videojuego. |
A8 |
CE8 - Diseñar personajes animados con la personalidad y comportamiento definidos a partir de una historia. |
A10 |
CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global. |
A13 |
CE13 - Conocer los fundamentos y principios básicos de la generación de gráficos por computador, así como los formatos de imagen y vídeo. |
A28 |
CE28 - Grabar, editar y mezclar piezas de audio e insertarlas en animaciones y videojuego. |
A35 |
CE35 - Conocer, comprender y aplicar las técnicas y fundamentos de dirección y realización audiovisual aplicadas a productos de animación. |
A37 |
CE37 - Capacidad para realizar la ordenación técnica de los materiales sonoros y visuales conforme a una idea utilizando las técnicas narrativas y tecnologías necesarias para la elaboración, composición, acabado y masterización de los diferentes productos audiovisuales y multimedia. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego. |
B7 |
CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación. |
B8 |
CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio. |
B9 |
CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas. |
B10 |
CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas. |
B11 |
CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas. |
B12 |
CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo. |
B13 |
CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos. |
B14 |
CG9 - Capacidad de diseño y gestión de proyectos, resolviendo los aspectos narrativos, técnicos y de gestión del proyecto de animación o videojuego. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C6 |
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os elementos básicos dun programa informático de edición e montaxe. |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A10 A13 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8 C9
|
Coñecer e comprender o fluxo de traballo propio dunha edición audiovisual en todas as súas fases: adquisición de materiais, conformado, etc. |
A1 A2 A3 A7 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8
|
C1 C2 C3 C4
|
Entender os fundamentos básicos da montaxe: raccord, tamaños de plano, ángulos, sentido da dirección, tempo, ritmo e son. |
A1 A2 A13 A28 A35 A37
|
B1 B8 B9 B14
|
C1 C2 C3
|
Coñecer os distintos tipos de montaxe segundo o xénero audiovisual. |
A3 A5 A10 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4
|
Entender as diferencias da edición e montaxe nunha produción en imaxe real e nunha produción de animación. |
A2 A3 A5 A7 A10 A28 A35 A37
|
B2 B6
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O proceso de traballo na sala de montaxe |
2.1. O software de edición
2.2. Organización dos materiais |
2. A linguaxe da montaxe |
1.1. Concepto de edición e montaxe
1.2. Historia da montaxe
1.3. A articulación do espazo-tempo do filme
1.4. Tipos de montaxe |
3. Gramática da montaxe |
3.1. A continuidade
3.2. O ritmo
3.3. As transicións |
4. O traballo da montaxe en producións de animación e imaxe real |
4.1. Equipo
4.2. Características
4.3. Fluxo de traballo
|
6. Edición de son |
5.1. Equipo
5.2. Niveis
5.3. Mezcla
5.4. Sincronización
5.5. Postprodución |
5. Etalonaxe |
6.1. Conceptos básicos de correción e gradación da cor
6.2. Ferramentas
6.3. Pasos de tratamento da cor |
7. Xéneros audiovisuais e montaxe |
7.1 Informativos
7.2 Publicidade
7.3 Videoclip y motion graphics
7.4 Documental |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A10 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 C4 C6 C8 |
20 |
10 |
30 |
Proba mixta |
A3 A10 A13 A35 A37 B6 C2 C1 |
2 |
20 |
22 |
Obradoiro |
A3 A5 A7 A10 A28 A35 A37 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C3 C7 C9 |
12 |
6 |
18 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A7 A10 A13 A28 A35 A37 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C3 C7 C9 |
16 |
63 |
79 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais a través de ferramentas online, sincrona ou asíncrona, coa finalidade de transmitir os coñecementos teóricos enmarcados dentro da asignatura. |
Proba mixta |
Exame/s da materia |
Obradoiro |
Desenrolo en clases presenciais de diversos traballos que se explicarán máis coidadosamente ao comenzo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle). Estos traballos son:
- Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación do temario teórico.
- Haberá prácticas individuais e grupais.
- Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (Moodle)
|
Traballos tutelados |
Desenrolo de tres traballos complexos coas diferentes entregas intermedias do proceso de creación que se explicarán máis coidadosamente ao comezo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle).
Os tres traballos son obrigatorios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
O persoal docente da materia estará dispoñible para as dúbidas que xurdan por parte do alumnado en relación coas diferentes medoloxías. Estas poderán ser plantexadas nas horas de titoría e a través de correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A5 A7 A10 A13 A28 A35 A37 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C3 C7 C9 |
Traballos en grupo e individuais no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A calificación de cada alumno integrante do grupo podría ser diferente en función da súa aportación e compromiso.
A participación neste traballo é obligatoria para optar á evaluación da materia.
|
70 |
Proba mixta |
A3 A10 A13 A35 A37 B6 C2 C1 |
Exame da materia.
Tipo test e preguntas curtas sobre a teoría e casos prácticos realizados nas sesións de taller.
É necesario aprobar esta parte para que a súa calificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta evaluación.
Se non se aproba, la materia resulta automáticamente suspensa.
Se non se superou o apartado de obradoiro, terás que realizar un exame práctico xunto co exame teórico
|
30 |
|
Observacións avaliación |
- A proba mixta supón o 30% da nota e a práctica un 70 %.
- Para superar a asignatura deben estar aprobadas as tres partes: proba mixta, taller e traballos titorizados. É necesario aprobar cada unha das partes de forma independente para aprobar a totalidade da asignatura. A parte de taller é necesario superala de maneira presencial, se non se aproba o 80% das prácticas de taller, deberá superarse co exame práctico.
- Só se admitirán as prácticas entregadas en tempo e forma. Para ter en conta a entrega débese asistir á sesión correspondente. De non ser así, a entrega pasaría a considerarse como non entregada. O incumprimento destes requisitos implicará a anulación da entrega e, polo tanto, da súa valoración (cero puntos). -Aquel alumnado que entregase como mínimo o 80% de prácticas das sesións interactivas e teña suspensa algunha delas (ou tivese algunha falta xustificada a algunha das sesións) poderá recuperala no periodo de avaliación da convocatoria ordinaria.
- O alumnado que non entregue o mínimo de 80% das prácticas do Obradoiro, deberá facer o examen práctico tanto na segunda coma na segunda convocatoria.
- O alumnado deberá consultar diariamente o Campus Virtual de la UDC (Moodle), porque a través deste espazo docente se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. - Toda exposición oral ou escrita terá que respectar os usos e normas desta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española para que poida ser correctamente entendida e, por conseguinte, avaliada. - A realización fraudulenta das prácticas e das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. - Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
- O alumnado que goce de dispensa académica deberá ponerse en contacto con o profesor da materia antes do día 12 de Febreiro, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fora desta data no serán atendidas peticions deste tipo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brown, Blain (2008). Cinematografía : teoría y práctica : la creación de imágenes para directores de fotografía, directores y operadores de vídeo. Barcelona: Omega
Murch, Walter.; Saludos, Michael (2007). El arte del montaje: una conversación entre Walter Murch y MichaelOndaatje.. Madrid : Sinopsis
Murch, Walter (2021). En el momento del parpadeo : una perspectiva sobre el montaje cinematográfico. Madrid : ECAM Escuela de Cinematografía y del Audiovisual de la Comunidad de Madrid
Atienza Muñoz, Pau (2013). Historia y evolución del montaje audiovisual. De la moviola a Youtube. Barcelona, UOC
Kinder, Bill; O'Steen Bobbie (2022). Making the Cut at Pixar: The Art of Editing Animation. Routledge
Morales Morante, Fernando (2013). Montaje audiovisual. Teoría, técnica y métodos de control. Barcelona, UOC
Peláez Barceló, Antonio (2015). Montaje y postproducción audiovisual.. Tarragona, Altaria
Reisz, Karel.; Millar, Gavin (2007). Técnica del montaje cinematográfico. Madrid : Plot
Apple, Wendy (2004). The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing. https://www.imdb.com/title/tt0428441/ |
|
Bibliografía complementaria
|
Sánchez Biosca, Vicente. (2001). El montaje cinematográfico teoría y análisis. Barcelona: Paidós
Marimón, Joan (2016). El montaje cinematográfico. Del guion a la pantalla. Barcelona : Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona
Freire Sánchez, Alfonso e Vidal Mestre, Montserrat (2015). Manual de montaje y composición audiovisual. Tarragona, Altaria |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002 | Dirección e Realización/616G02005 | Deseño Sonoro/616G02008 | Modelaxe 1/616G02015 | Produción da Animación e o Videoxogo/616G02001 | Animación 1/616G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006 | Animación de Personaxes/616G02020 | Proxecto de Animación/616G02021 |
|
Materias que continúan o temario |
Postprodución 3D e Efectos Visuais/616G02022 |
|
Observacións |
Espérase que
os estudantes posúan coñecementos previos no manexo da ferramenta Autodesk
Maya, xa que se utilizará como recurso fundamental para o desenvolvemento da
materia O alumnado
deberá consultar a plataforma Moodle, porque a través deste espazo docente
virtual comunicaráselles toda a información necesaria sobre a materia:
documentos, avisos e cualificacións. A materia
segue estos puntos establecidos por Green Campus: 1.- A entrega
dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1.
Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2.
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se
realizar en papel: - Non se
empregarán plásticos. -
Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase
papel reciclado. - Evitarase a
impresión de borradores. 2.- Débese
facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o
medio natural 3.- Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.-
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade 6. Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas 7.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado,
igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|