Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e saber identificar e xestionar as diferentes fontes de información |
AI5 AI6 AI16
|
BI1 BI2 BI5 BI9
|
CI1 CI4
|
Coñecer e saber utilizar os programas de procura bibliográfica |
AI5 AI6 AI16
|
BI1 BI2 BI5 BI9
|
CI4
|
Conocer y saber utilizar las normas APA y Vancouver |
AI14 AI15 AI16
|
BI4 BI7
|
CI2 CI3
|
Saber utilizar polo menos un xestor bibliográfico |
AI6 AI16
|
BI7
|
CI4
|
Coñecer e saber utilizar as técnicas de redacción dun artigo científico |
AI4 AI14 AI15 AI16
|
BI2 BI3 BI4 BI7 BI9
|
CI2 CI3 CI4
|
Saber redactar un informe ou unha memoria de investigación |
AI6 AI15
|
BI3 BI4 BI7 BI9
|
CI1 CI2 CI3
|
Saber redactar a resposta a unha revisión |
AI6 AI14 AI15
|
BI3 BI4 BI9
|
CI1 CI2
|
Coñecer a importancia da identificación do autor (nome e filiación) para lograr a maior visibilidade posible nos motores de procura bibiográficos |
AI4 AI5 AI6 AI14 AI15
|
BI1 BI2
|
CI1 CI2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As fontes documentais. Normalización |
1.1. Identificación de autor: nome e filiación
1.2. As fontes de normalización bibliográfica: normas ISO, APA e Vancouver.
1.3. Uso de bases de datos científicas: Sport Discus, Scopus, Web of Science.
1.4. Xestión da bibliografía: End Note, RefWorks, Mendeley. |
2. A comunicación científica |
2.1. Lectura rápida e análise de artigos (incluíndo o risco de sesgo).
2.2. Redacción de textos científicos e sometemento de artigos.
2.3. Comunicación técnico-científica en inglés en ciencias da actividade física, deporte e saúde.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
5 |
0 |
5 |
Proba obxectiva |
A5 B1 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Actividades nas que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver de forma autónoma a análise e resolución dos problemas e exercicios.
Todas as horas lectivas son presenciais |
Traballos tutelados |
Serán realizados polo alumno baixo a supervisión do profesor. Poderanse propoñer tanto traballos individuais como en grupo. |
Sesión maxistral |
Exposición dos principais contidos teóricos da materia con axuda de medios audiovisuais.
Todas as horas lectivas son presenciais |
Proba obxectiva |
Cuestionario de preguntas de ensaio e tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos.
Todas as horas lectivas son presenciais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos terán á súa disposición titorías personalizadas de forma presencia (previa cita) ou virtual (plataforma de tele-formación ou correo electrónico) para orientar os traballos e resolver as dúbidas que puidesen xurdir durante a súa elaboración. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A5 B1 |
No Tema 1: Consistirá en unha proba práctica na que o alumnado deberá respostar (e incluir capturas de pantalla) a cuestions relacionadas cós contidos do tema.
No Tema 2: Consistirá nun cuestionario tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos e sobre a súa aplicación en situacións simuladas. |
20 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
A presenza dos/as estudantes na aula durante a impartición dos contidos do tema 2, "A comunicación científica", terase en conta porque durante as sesións propoñeranse tarefas e debates nos que só poderán participar se están presentes. |
10 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Traballo práctico onde se apliquen os contidos relativos ás fontes de normalización bibliográfica, o uso de base de datos científicas e a xestión da bibliografía. |
40 |
Solución de problemas |
A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 |
Analizar un artigo, detectar as deficiencias na elaboración dos diferentes apartados e propoñer unha alternativa aos mesmos.
Redactar o borrador dun artigo e seleccionar as revistas indexedas máis adecuadas para o seu sometemento.
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Os textos e probas presentaranse ao alumno redactados no idioma de impartición da materia (castelán). Se algún alumno desexase unha copia do mesmo noutro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesor coordinador unha semana antes da data da súa realización. Todo o exposto con anterioridade será de aplicación tanto para o alumnado con dedicación a tempo completo como para aquel con dedicación a tempo parcial. No caso da Sesión Maxistral (metodoloxía de avaliación que require asistencia), o alumno/a con matrícula a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia traspasarase o 10% da avaliación á proba obxectiva, que pasará a ponderar un 30% nestes casos. A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará a cualificación de suspenso na convocatoria e respecto á materia na que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario (Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, art. 11, apdo 4 b). Entenderase por fraude académica calquera comportamento premeditado tendente a falsear os resultados dun exame ou traballo, propio ou alleo, realizado como requisito para superar unha materia ou acreditar o rendemento académico (Lei 3/2022, do 24 de febreiro, de convivencia universitaria; art. 11, apdo g)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kotsis, S.V. y Chung, K.C. (2010). A Guide for Writing in the Scientific Forum. Plast Reconstr Surg. 2010 November; 126(5): 1763–1771
Patrias K. (2007). Citing medicine: the NLM style guide for authors, editors, and publishers. National Library of Medicine (US)
Wallwork, A. (2016). English for Writing Research Papers. New York: Springer
Rodríguez Otero, M,C. (2015). Guía de uso de Mendeley.
Hanna, M. (2019). How to Write Better Medical Papers. New York: Springer
Kallestinova, E.D. (2011). How to Write Your First Research Paper. Yale J Biol Med. 2011 September; 84(3): 181–190
American Psychological Association (2020). Publication Manual of the American Psychological Association. Washington, DC: American Psychological Association
Glasman-Deal, H. (2010). Science Research Writing for Non-Native Speakers of English. London: Imperial College Press
Peat, J. (2002). Scientific Writing: Easy When You Know How. London: BMJ
Reinardy, S. y Wanta, W. (2009). The Essentials of Sports Reporting and Writing. London: Routledge
Quinn, Ch.T. y Rush, A.J. (2009). Writing and Publishing Your Research Findings. J Investig Med. 2009 June; 57(5): 634–639
Schimel, J. (2012). Writing Science?: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded.. Oxford: Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Co fin de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería conveniente que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder os cuestionarios que avalían a docencia do profesorado en cada materia. |
|