Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o regulamento básico do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Coñecer e saber executar os fundamentos técnicos básicos do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Coñecer e saber aplicar os fundamentos tácticos básicos do voleibol |
A25 A26
|
|
|
Saber artellar tarefas e progresións de aprendizaxe para ensinar o deporte do voleibol nos nenos |
A5 A25 A26
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución e Iniciación ao voleibol |
1.1. Características e ámbitos do voleibol
1.2. Proceso de ensinanza-aprendizaxe en voleibol
1.3. Xeralidades na iniciación |
2. Fundamentos Técnico Tácticos Básicos e Avanzados
|
2.1. Posicións Fundamentais e Desprazamentos
2.2. Pase de dedos
2.3. Pase de antebrazos
2.4. Saque de Seguridade
2.5. Pases de dedos especiais. Pase Colocación
2.6. Saque Tenis
2.7. Saque Flotante
2.8. Saque en Suspensión
2.8. Elementos de Ataque
2.9. Bloqueo Individual e Colectivo
2.10. Elementos de Defensa de Campo
|
3. Táctica e Técnica individual |
3.1. Táctica e Técnica ofensiva
3.2. Táctica e Técnica defensiva
|
4. Táctica Colectiva |
4.1. Introdución á Táctica Colectiva Básica
4.2. Dispositivos de Recepción
4.3. Dispositivos de Ataque
4.4. Dispositivos de Apoio
4.5. Dispositivos de Defensa |
5. Regras do Xogo e Arbitraxe |
5.1. Estudo do Regulamento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Recensión bilbiográfica |
A25 A26 |
0 |
10 |
10 |
Proba mixta |
A25 A26 |
0 |
50 |
50 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B4 |
0 |
34 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Recensión bilbiográfica |
O/a estudante poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase |
Proba mixta |
Proba composta por unha distinta proporción de:
-Preguntas tipo test
- Deseño de sesión técnica
-Preguntas de resposta breve ou longa
-Proba de dominio técnico-táctico básico: En dita proba, o profesor avaliará (como apto/non apto) o rendemento (saber facer) de cada estudante nos contidos da materia.
|
Traballos tutelados |
Os/as estudantes elaborarán un traballo de desenrolo dunha sesión orientada á sesións con alumnos de secundaria. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
- Asistencia a titorías individuais, presenciais ou por teams
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Recensión bilbiográfica |
A25 A26 |
O/a estudante poderá realizar unha recensión bibliográfica dos libros, revistas técnicas e artigos que teñan relación cos temas traballados en clase |
5 |
Proba mixta |
A25 A26 |
-Preguntas de resposta breve, longa ou test
- Deseño de sesión práctica
- Proba de dominio técnico-táctico básico (apto/non apto). O estudante terá que acadar o apto na proba de dominio técnico-táctico para superar a materia.
|
80 |
Traballos tutelados |
A5 A25 A26 B4 |
Os estudantes elaborarán unha sesión técnica orientada a estudantes de secundaria |
15 |
|
Observacións avaliación |
- Para aprobar a materia será necesario obter o aprobado na proba mixta, tanto no exame teórico como na proba de dominio técnico/táctico. - Na segunda oportunidade os criterios de avaliación serán os mesmos que na primeira e gardaranse os aprobados da primeira oportunidade nas diferentes metodoloxías. - Gardaranse as partes aprobadas para a segunda oportunidade. - Non están contempladas outras alternativas de avaliación para a segunda oportunidade. - Nas metodoloxías avaliadas como Apto/NonApto, poderáselle outorgar ao estudantado a cualificación Apto+, que será produto dun desempeño de alta ou excepcional calidade en dita metodoloxía. A cualificación Apto+ suporá ata 1 punto; a sumar na nota final da materia.
- O exame teórico será realizado en castelán, no caso de que algún alumno desexe o enunciado en galego deberá solicitalo ao profesor cun mes de antelación á data do exame. -A realización fraudulenta de proba ou actividades de avaliación implicará a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario (Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, art. 11, apdo 4 b). Entenderase por fraude académica calquera comportamento premeditado tendente a falsear os resultados dun exame ou traballo, propio ou alleo, realizado como requisito para superar unha materia ou acreditar o rendemento académico (Lei 3/2022, do 24 de febreiro, de convivencia universitaria; art. 11, apdo g).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bachmann, M. (1987). 1000 Ejercicies: el jeux de volley-ball. Paris: Vigot
Ramón, A. (1997). Análisis de los gestos técnicos de la acción de juego en voleibol. Madrid: Editorial Gymnos
Drauchke, K. (1994). El entrenador de voleibol. Barcelona: Paidotribo
Lucas, J. (1991). El voleibol: Iniciación y perfeccionamiento. Barcelona: Paidotribo
Bechorini, A. (1987). Elementi di minivollei. Roma: Società Stampa Sportiva
Bonnefoy, G. (2000). Enseñar voleibol para jugar en equipo. Barcelona: Inde
Asociación Entrenadores Americanos (1996). Guïa de voleivol de la AEAV. Barcelona: Paidotribo
Duerrwaechter, G. (1983). Iniciación al voleibol: Aprender jugando, practicar jugando. Buenos Aires: Editorial Stadium
Moras, G. (2000). La preparación integral del Voleibol. (Vol. I, II, y III). Barcelona: Paidotribo
Cassignol, R. (1978). Las cinco etapas del voleibol. Buenos Aires: Editorial Kapelusz
Baacke, H. (1975). L’ABC della Pallavolo. Roma: Società Stampa Sportiva
Palao, J., M. (2007). Manual para la iniciación al voleibol. Murcia: Diego Marin Librero
Gotsch, W. (1983). Minivoleibo.. Buenos Aires: Editorial Stadium
Fronhner, B. (1996). Volei: Juego para el entrenamiento. Buenos Aires: Editorial Stadium
Monge, M., A. (1997). Voleibol. Santiago de Compostela: Editorial Lea
Santos, J. (1996). Voleibol. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia
COE (1992). Voleibol. Madrid: COE
Grupo Estudio Kinesis (2002). Voleibol básico. Colombia: Editorial Kinesis
Díaz, J. (1984). Voleibol en la escuela. Madrid: Editorial Gymnos
Vargas, R. (1991). Voleibol: 1001 ejercicios y juegos. Madrid: Augusto Pila Teleña
Pimenov, M., P. (1997). Voleibol: aprender y progresar. Barcelona: Paidotribo
Kenny, B. (2008). Voleibol: claves para dominar los fundamentos y las destrezas técnicas. Madrid: Tutor
Chêne, E. (1990). Voleibol: De la escuela a las asociaciones deportivas. Lérida: Deportiva Agonos
Marsenach, J. (1981). Voleibol: El niño y la actividad física. Madrid: Editorial Gymnos
Wise, M. (2003). Voleibol: entrenamiento de la técnica y la táctica. Barcelona: Hispano Europea
Zhelezniak, Y., D. (1993). Voleibol: teoría y método de la preparación. Barcelona: Paidotribo
Autores varios. (1994). Voley playa, aprendizaje, entrenamiento y competición. Madrid: Alianza Deporte |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Ao tratarse de estudantes de primeiro curso non se é deaplicación a recomendación de cursar previamente ningunha materia concreta. “Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia. |
|