Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Promover e avaliar a formación de hábitos de actividade física e deporte ao longo do ciclo vital, considerando que a idade, o xénero ou a discapacidade son variables que necesitan da intervención consciente para favorecer a igualdade de oportunidades. |
A14 |
Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas de exercicios orientados á prevención, a reeducación, a recuperación e readaptación funcional nos diferentes ámbitos de intervención: educativo, deportivo e de calidade de vida, considerando, cando fose necesario as diferenzas por idade, xénero, ou discapacidade. |
A23 |
Avaliar técnica e cientificamente a condición física e prescribir exercicios físicos nos ámbitos da saúde, o deporte escolar, a recreación e o rendemento deportivo, considerando as diferenzas biolóxicas por idade e xénero. |
A27 |
Aplicar os principios cinesiolóxicos, fisiolóxicos, biomecánicos, comportamentais e sociais nos contextos educativo, recreativo, da actividade física e saúde e do adestramento deportivo, recoñecendo as diferenzas biolóxicas entre homes e mulleres e a influencia da cultura de xénero nos hábitos de vida dos participantes. |
A28 |
Realizar e interpretar probas de valoración funcional nos ámbitos da actividade física saudables e do rendemento deportivo. |
A29 |
Identificar os riscos para a saúde que se derivan da práctica de actividade física insuficiente e inadecuada en calquera colectivo ou grupo social. |
A36 |
Coñecer e saber aplicar as novas tecnoloxías da información e a imaxe, tanto nas ciencias da actividade física e do deporte, como no exercicio profesional. |
B1 |
Coñecer e posuír a metodoloxía e estratexia necesaria para a aprendizaxe nas ciencias da actividade física e do deporte. |
B2 |
Resolver problemas de forma eficaz e eficiente no ámbito das ciencias da actividade física e do deporte. |
B6 |
Dinamizar grupos nos diferentes ámbitos do exercicio profesional. |
B7 |
Xestionar a información. |
B9 |
Comprender a literatura científica do ámbito da actividade física e o deporte en lingua inglesa e en outras linguas de presenza significativa no ámbito científico. |
B10 |
Saber aplicar as tecnoloxías da información e comunicación (TIC) ao ámbito das Ciencias da Actividade Física e do Deporte. |
B20 |
Coñecer, reflexionar e adquirir hábitos e destrezas para a aprendizaxe autónoma e o traballo en equipo a partir das prácticas externas en algún dos principais ámbitos de integración laboral, en relación ás competencias adquiridas no grao que se verán reflectidas no traballo fin de grao. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender as bases do exercicio físico orientado á saúde en poboación adulta, na idade escolar e en persoas maiores. |
A7
|
B6
|
C1
|
Deseñar, planificar, avaliar técnico-cientificamente e desenvolver programas personalizados para a consecución dunha adecuada condición física relacionada coa saúde (health-related fitness) e dunha mellor calidade de vida en persoas adultas, en idade escolar e en persoas maiores. |
A7 A14 A23 A27 A28 A29 A36
|
B1 B2 B7 B9 B10 B20
|
C2 C3 C6
|
Coñecer e comprender os factores de risco e os mecanismos fisiopatolóxicos das lesións deportivas. |
A14 A23 A27 A28 A29 A36
|
B1 B2 B7 B9 B10
|
C2 C3 C6
|
Deseñar, planificar, avaliar e implementar programas de exercicio físico para previr e recuperar lesións do aparato locomotor. |
A14 A23 A27 A28 A29
|
B1 B2 B7 B9
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE TEMÁTICO I. A PRESCRICIÓN DE EXERCICIO FÍSICO PARA A MELLORA DA CONDICIÓN FÍSICA RELACIONADA COA SAÚDE EN PERSOAS ADULTAS |
TEMA I.1. Valoración da condición física relacionada coa saúde
TEMA I.2. Prescrición de exercicio para o desenvolvemento do compoñente cardiorrespiratorio e metabólico
TEMA I.3. Prescrición de exercicio para o desenvolvemento do compoñente muscular
TEMA I.4. Bases da planificación de exercicio para a mellora da condición física relacionada coa saúde |
BLOQUE TEMÁTICO II. ACTIVIDAD FÍSICA SAUDABLE NA IDADE ESCOLAR |
TEMA II.1. Bases fisiolóxicas do exercicio en idade escolar
TEMA II.2. Condición física relacionada coa saúde en idades escolares.
TEMA II.3. Hábitos de práctica físico-deportiva en idades escolares.
TEMA II.4. Pautas metodolóxicas para a prescrición de exercicio en nenos e novos.
|
BLOQUE TEMÁTICO III. ENVELLECEMENTO ACTIVO E PRESCRICIÓN EXERCICIO EN PERSOAS MAIORES |
TEMA III.1. Envellecemento: conceptos xerais
TEMA III.2. A avaliación da condición física relacionada coa saúde en persoas maiores
TEMA III.3. Deseño e prescrición de exercicio físico para a mellora da condición física relacionada coa saúde das persoas maiores |
BLOQUE TEMÁTICO IV. PREVENCIÓN E READAPTACIÓN DAS LESIÓNS DEPORTIVAS |
TEMA IV.1. Conceptos xerais sobre lesións deportivas, prevención e readaptación.
TEMA IV.2. Incidencia, prevalencia e factores de risco lesional na actividade físico-deportiva
TEMA IV.3. Mecanismos de produción e fisiopatoloxía das lesións deportivas
TEMA IV.4. Medidas e estratexias para a prevención das lesións deportivas
TEMA IV.5. Metodoloxía xeral para a readaptación das lesións deportivas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A14 A23 A27 A28 A29 A36 C6 |
30 |
30 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A23 A27 A28 A36 B2 B6 C6 |
5 |
0 |
5 |
Proba mixta |
A14 A23 A27 A28 A29 B2 B7 B9 B20 C1 C2 |
2 |
30 |
32 |
Simulación |
A14 A23 A27 A28 A36 B2 B6 B9 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A7 A14 A23 A27 A28 A29 A36 B1 B7 B9 B10 B20 C1 C2 C3 C6 |
0 |
23 |
23 |
Obradoiro |
A14 A23 A27 A28 B2 B10 C1 |
5 |
0 |
5 |
Presentación oral |
A36 B1 B2 B6 B7 B10 C1 C2 |
0 |
3 |
3 |
Actividades iniciais |
B1 B7 C3 |
1 |
0 |
1 |
Solución de problemas |
A23 A27 A28 A36 B2 B7 C1 C2 C3 C6 |
0 |
14 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia con soporte audiovisual. Nas sesións intentarase trasladar ao alumnado o significado e a aplicabilidade das aprendizaxes e promover a súa participación activa. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá no desenvolvemento de actividades de tipo práctico (demostracións, exercicios, avaliacións...) desenvolvidos no contexto do laboratorio ou da sala de exercicio. |
Proba mixta |
Constitúe unha das ferramentas de avaliación. Conterá cuestións tanto conceptuais como de aplicación dos contidos e das actividades desenvolvidas ao longo da materia. |
Simulación |
Consistirá no deseño e execución de procesos de intervención, levados a cabo cos compañeiros/as de clase co fin de simular o exercicio profesional no ámbito da prescripción de exercicio físico para a mellora da saude e da calidade de vida. |
Traballos tutelados |
Forma parte da avaliación e será realizado en grupos de entre 2 e 4 alumnos/as. Terá que facer referencia a algún aspecto específico do temario da materia e consistirá nunha tarefa de revisión e análise da bibliografía. Deberán analizarse un mínimo de 5 traballos publicados en revistas incluídas en JCR.
Na primeira metade do cuadrimestre, asignarase un titor (profesor da materia) a cada un dos grupos. |
Obradoiro |
Trataranse contidos da materia dunha forma eminentemente práctica e prestarase especial atención a que o alumnado desenvolva competencias para o manexo de tecnoloxías de aplicación no ámbito do exercicio físico orientado á saúde. |
Presentación oral |
Exposición do traballo tutelado ao titor. |
Actividades iniciais |
Consiste na presentación dos contidos, das actividades a desenvolver e na explicación de aspectos relacionados coa dinámica da materia. |
Solución de problemas |
Realización de traballos que implican a resolución dalgunha cuestión exposta ao longo das actividades presenciais (lección maxistral, obradoiros etc.) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Cada grupo deberá indicar por orde de preferencia os bloques temáticos da materia nos que desexaría facer o traballo. Posteriormente, a cada grupo asignaráselle un titor afín á temática elixida, tendo en conta a orde de preferencia manifestada e garantido un reparto equilibrado entre os profesores e os bloques temáticos. Para a realización do traballo estableceranse diversas tarefas secuenciais nas que cada grupo deberá facer as achegas parciais correspondentes nuns prazos indicados previamente. O titor considerará se a achega e adecuada e se o grupo pode avanzar á seguinte tarefa ou se, pola contra, debe corrixila ou mellorala, para o que lle dará as indicacións apropiadas. O proceso de titorización poderá facerse de modos diversos: presencial ou virtual (Teams, correo electrónico ou foro do Campus Virtual).
O alumnado con dedicación a tempo parcial poderá solicitar a realización do traballo de forma individual.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A14 A23 A27 A28 A29 B2 B7 B9 B20 C1 C2 |
Conterá preguntas obxectivas e de ensaio, tanto conceptuais como aplicadas. Constará de dous apartados:
a) Avaliación continua. Constará de 4 probas obxectivas, unha por cada boque temático. Serán realizadas unha vez rematado cada bloque na hora de titoría contemplada no horario. A cualificación media de TODAS elas aportará ata un máximo do 25% da cualificación final. Non haberá a posibilidade de recuperar estas probas nin na proba global nin na segunda oportunidade.
b) Proba global final. Constará de preguntas de ensaio, tanto conceptuais como aplicadas. Levarase a cabo na data oficial de exame de cada oportunidade, e aportará ata un máximo do 25% da nota final.
Os exames presentaranse ao alumnado redactados no idioma de impartición da materia (castelán). Se algún alumno/a desexase unha copia do mesmo noutro idioma oficial da UDC, deberá solicitalo ao profesor coordinador cunha antelación mínima dunha semana antes da data de realización.
|
50 |
Traballos tutelados |
A7 A14 A23 A27 A28 A29 A36 B1 B7 B9 B10 B20 C1 C2 C3 C6 |
Valoraranse:
- Grao de cumprimento dos requisitos formais.
- Calidade da edición.
- Calidade da redacción.
- Idoneidade e calidade do contido.
- Calidade do análise e da interpretación da información.
- Manexo adecuado dos recursos para a procura de información e da xestión bibliográfica
- Manexa adecuada dos recursos de intelixencia artificial
|
20 |
Presentación oral |
A36 B1 B2 B6 B7 B10 C1 C2 |
Valoraranse:
- Comprensión e dominio do tema que se tratou.
- Competencia para a comunicación verbal.
- Competencia no emprego de TICs.
|
10 |
Solución de problemas |
A23 A27 A28 A36 B2 B7 C1 C2 C3 C6 |
Consiste na realización de traballos de extensión breve que impliquen a resolución dalgunha cuestión ou da aplicación de procedementos técnicos abordados ao longo das actividades presenciais (lección maxistral, obradoiros etc.). Ofertarase un traballo por cada un dos bloques da materia. Cada estudante ou grupo de estudantes terá que escoller 2 dos 4 ofertados, para a súa elaboración e entrega. Polo menos un deles deberá corresponder aos bloques I ou III e, o outro, aos bloques II ou IV.
É requisito a súa entrega axustada en formato e prazo. Ademáis, é requisito imprescindible ter asistido polo menos a un 65% das sesión interactivas do bloque correspondente, salvo no caso do alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa académica. O profesor responsable de cada bloque establecerá estes apartados. A cualificación de cada traballo ponderará un 50% da nota final deste apartado |
20 |
|
Observacións avaliación |
Considerarase como apto aquel alumno/a cuxa suma dos diferentes apartados da
avaliación supoña una cualificación igual ou maior ao 50% da máxima posible. Salvo que tivese lugar un cambio no sistema de
avaliación, a cualificación obtida nos seguintes apartados conservarase en posteriores
oportunidades e convocatorias: Proba mixta Traballo tutelado Presentación oral A cualificación do apartado
de solución de problemas leva a valoración conxunta dos traballos dos 2 bloques
temáticos escollidos. Cada traballo achega un 50% da cualificación final deste
apartado. Só se considerarán as cualificacións correspondentes ao último curso
en que se entregou algún deses traballos. En cada curso, a entrega dun novo
traballo, supón a renuncia do/da alumno-a á cualificación obtida neste apartado
en cursos anteriores. Na segunda oportunidade o/a
alumno/a poderá avaliarse de todas as metodoloxía, excepto do apartado de avaliación continua da proba mixta. Todo o exposto con
anterioridade será de aplicación tanto para o alumnado con dedicación a tempo completo
como para aquel con dedicación a tempo parcial. No caso da solución de
problemas, o alumno/a con matrícula a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá solicitar a cada
profesor algunha adaptación ou alternativa de actividade cando a realización
deste apartado requira dunha asistencia a clase que o/a estudante non poida
cumprir. Para casos especiais xustificados, se contemplará a posibilidade de
avaliacións alternativas. A
realización fraudulenta de proba ou actividades de avaliación implicará
a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e
respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado
con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
(Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, art. 11, apdo 4 b).
Entenderase por fraude académica calquera comportamento premeditado
tendente a falsear os resultados dun exame ou traballo, propio ou alleo,
realizado como requisito para superar unha materia ou acreditar o
rendemento académico (Lei 3/2022, do 24 de febreiro, de convivencia
universitaria; art. 11, apdo g). Ademais,
segundo a Lei de Convivencia Universitaria (BOE núm. 48, do 25 de febreiro de
2022), a fraude académica, considérase falta moi grave, podendo implicar
expulsión de 2 a 3 anos da universidade constando no expediente académico ata o
seu total cumprimento; así como, a perda de dereitos de matrícula parcial
durante un curso ou semestre académico (art. 14). COLABORACIÓN OPTATIVA CON
GRUPOS DE INVESTIGACIÓN (máximo1 punto)
Na Facultade de Ciencias do Deporte
e a Educación Física desenvolve o seu labor investigador e docente o grupo de
investigación Performance and Health Group cuxas áreas de traballo
están vinculadas coa prescrición de exercicio para a optimización da condición
física en diferentes perfís poboacionáis. Unha vez superada a materia,
pódese obter 1 punto extraordinario, que se sumará á cualificación final, colaborando
activamente nas tarefas de investigación deste grupo e/ou participando nos
seminarios específicos que ofertan a tal fin. Esta colaboración será de
carácter voluntario (NON É OBRIGATORIA) e non se terá en conta para alcanzar o
aprobado. Participar nas devanditas actividades
supón a posibilidade de aplicar na práctica os coñecementos e competencias
adquiridos na materia e de profundar nos conceptos e no dominio técnico de
moitos dos seus contidos. Finalizada a colaboración, o
Director do grupo outorgará a cada alumno unha cualificación entre 0 e 1
punto que se trasladará á cualificación final
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BUCHBAUER, J., STEININGER, K. (2005). Rehabilitación de la Lesiones. Barcelona. Paidotribo
AMERICAN COLLEGE OF SPORTS MEDICINE (2009). ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription 8 thEdition. Philadelphia, Lippincott Williams & Williams
MELÉNDEZ ORTEGA, A. (2000). Actividad física para personas mayores: las razones para hacer ejercicio.. Madrid. Ed. Gymnos
Moreno, L. A., Mesana, M. I., González-Gross, M., Gil, C. M., Fleta, J., Wärnberg, J., Ruiz, J. R., (2005). Anthropometric body fat composition referente values in Spanish adolescents. The AVENA Study. Annals of Nutrition and Metabolism, 49, 71 – 76
Ortega, F., Ruiz, J., Castillo, M., Moreno, L., González-Gross, M., Wärnberg, J., Gutiérrez, A. y Gr (2005). Bajo nivel de forma física en los adolescentes españoles. Importancia para la salud cardiovascular futura (Estudio AVENA). . Revista Española de Cardiología, 58(8), 898 – 909
TIMIRAS, P.S (1997). Bases fisiológicas del envejecimiento y geriatría. Barcelona. Masson
Serra Majem, Lly Aranceta, J.(directores (2003). Crecimiento y desarrollo. Estudio enKid Krece Plus. Barcelona. Masson
ARBELO BURBELO, A.; HERNÁNDEZ RODRIGUEZ, G. y ARBELO LÓPEZ de LETONA, A. (1989). Demografía sanitaria de la ancianidad. Madrid.Ministerio de Sanidad y
Jiménez, A. y Montil, M. (coords.) (2006). Determinantes de la práctica de actividad física. Madrid: Dyckinson
Forteza, K; Comellas, J; López de Viñaspre. P. (2004). El entrenador personal. Fitness y salud. Barcelona, Hispanoeuropea
Delgado, M. y Tercedor, P. (2002). Estrategias de intervención en educación para la salud desde la Educación Física. Barcelona, INDE
Howley, E.T.; Franks, D. (2007). Fitness professional´s handbook-5th edition. Champaign, IL. Human Kinetics
JIMÉNEZ, A. (2003). Fuerza y Salud. La aptitud músculo-esquelética, el entrenamiento de fuerza y la salud. Barcelona. Editorial Ergo
BUENDÍA, J. (ed.) (1997). Gerontología y salud. Perspectivas actuales. Madrid. Biblioteca Nueva
Malina, R.; Bouchard, C. y Bar-Or, O. (2004). Growth, maturation and physical activity. Champaign, IL.: Human Kinetics
Ruiz, J., Ortega, F.B., Gutiérreaz, A., Meusel, D., Sjöström, M. y Castillo, M. (). Health-related fitness assesment in childhood and adolescente: a European approach based on the AVENA, EYHS and HELENA studies.. Journal of Public Health, 14, 269-277.
WOO, SL; BUCKWALTER, JA. (1991). Injury And Repair Of The Muskuloskeletal Soft Tissues. Illinois (EEUU)American Academy of Orthopaedic Surgeons.
DEVIS DEVIS, J. (2001). La educación física, el deporte y la salud en el siglo XXI. Valencia. Ed. Marfil.
Pérez, I.J. y Delgado, M. (2004). La salud en secundaria desde la educación física. Barcelona, INDE
PARIER, J. (1993). Lesiones del Tenista. Barcelona.Ciba Geigy,
Roald Bahr, Sverre Mæhlum (2007). Lesiones deportivas : diagnóstico, tratamiento y rehabilitación. Madrid : Médica Panamericana
Peterson, Lars (1988). Lesiones deportivas su prevision y tratamiento. Barcelona [etc] : Jims, D.L.1988
POUX, D. (1995). Lesiones en el Golf. Barcelona. Ciba-Geigy, S.A
KENDALL, F.P., KENDALL, E. y GEISE, P. (1996). Músculos: pruebas, funciones y dolor postural. Madrid.Marbán.
NSCA -National Strength & Conditioning Association (2004). NSCA's Essentials of Personal Training. Champaign, IL. Human Kinetics
Serra Majem, Lly Aranceta, J.(directores) (2001). Obesidad infantil y juvenil. Estudio enKid (Volumen 2). Barcelona. Masson
SPIRDUSO, W (1995). Physical dimensions of aging. Champaign,IL, EEUU. Human Kinetics.
HEATH, G.H (2000). Programación del ejercicio para el adulto de edad avanzada”. En Manual para la prescripción y control del ejercicio físico. ACSM.
Renström, Per. (1993). Sports injuries basic principles of prevention and care . Oxford : Blackwuell Scientific Publications
FU, F.H., STONE, D.A (2001). Sports Injuries: Mechanism, Prevention and Treatment. Filadelfia (EEUU)Lippincott Williams & Wilkins
NICHOLAS, JA; HERSCHMAN, EB (1995). The Lower Extremity And Spine In Sports Medicine. Missouri (EEUU)Mosby
NICHOLAS, JA; HERSCHMAN, EB (1995). The Upper Extremity In Sports Medicine. Missouri (EEUU)Mosby |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
SOLER VILA, A. y JIMENO CALVO, M. (1998). Actividades acuáticas para personas . Madrid.Ed. Gymnos.
SHEPARD, R. J. (1997). Aging, physical activity and health.. Champaign,IL, EEUU. Human Kinetics
DONNELLY, JOSEPH E. ; BLAIR, STEVEN N. PED; JAKICIC, JOHN M. ; MANORE, MELINDA M. ., R.D.; RANKIN, J (2009). Appropiate Intervention Strategies for Weight Loss and Prevention of Weight Regain for Adults. (Position Stand). Med. Sci. Sports Exerc. 41 (2):459-471
HAYFLICK, L. ; BARCIA, D. y MIQUEL, J. (1990). Aspectos actuales del envejecimiento normal y patológico. Madrid. Libro del Año, S.L.
FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. (dir.)( (2000). Avellentamento demográfico e consecuencias socieconómicas. Vigo. Ed. Xerais de Galica
HAYFLICK, L (1999). Cómo y por qué envejecemos. Barcelona. Ed Herder
AINSWORTH, B.E., W.L. HASKELL, M.C. WHITT, M.L. IRWIN, A.M. SWARTZ, S.J. STRATH, W.L. O’BRIEN, D.R. (2000). Compendium of physical activities: an update of activity codes and MET intensities. Med. Sci. Sports Exerc. 32 (9): S498-S516
Fogelholm. M; Stallnecht; Van Baak, M (2007). ECSS position statement: Exercise and obesity. European Journal of Sport Science. 6(1): 15-24
Rodríguez García (2008). Ejercicio Físico en Salas de Acondicionamiento Muscular Bases científico-médicas para una práctica segura y saludable. . Barcelona. Editoria médica Panamericana
Cole, T., Bellizi, M., Flegal, K. y Dietz, W. (2000). Establishing a estándar definition for child overweight and obesity worldwide: international survey. British Medical Journal, 320, 1240
KANE, R.A. & KANE, R.L. (1993). Evaluación de las necesidades de los ancianos. Guía práctica sobre los instrumentos de medición.. Madrid.Fundación Caja de Madrid y S.G. Editores.
AMERICAN COLLEGE OF SPORTS MEDICINE (1998). Exercise and physical activity for older adults. Med. Sci. Sports Exerc. 30:992-1008
Malina, R.M., Bouchard, C. y Bar-Or, O. (2004). Growth, maturation and physical activity. Champaign, IL. Human Kinetics
Vallbona Calbó C., Roure E., Violan, M. (directores) (2007). Guia de prescipció d´exercici físic per a la salut. Barcelona. Edita Direcció General de Salut Pública (Departament de Salut) y Secretaria General de l´
INSTITUTO NACIONAL DE SERVICIOS SOCIALES (1989). La tercera edad en España: aspectos cuantitativos.. Madrid.Ministerio de Asuntos Sociales. INSERSO
INSTITUTO NACIONAL DE SERVICIOS SOCIALES (1989). La tercera edad en Europa: necesidades y demandas.. Madrid. Ministerio de Asuntos Sociales. INSERSO.
AMERICAN COLLEGE OF SPORTS MEDICINE. (2002). Position Stand on Progression Models in Resistance Training for Healthy Adults. Med. Sci. Sports Exerc. Vol. 34, No. 2, pp. 364-380
AMERICAN COLLEGE OF SPORTS MEDICINE. (2001). Position Stand: Appropiate Intervention Strategies for Weight Loss and Prevention of Weight Regain for Adults. . Med. Sci. Sports Exerc. 33 (12):2145-2156
AMERICAN COLLEGE OF SPORTS MEDICINE. (1998). Position Stand: The recommended quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory and muscular fitness, and flexibility in healthy adults. Med. Sci. Sports Exerc. 33 (12):2145-2156,
BELSKY, J.K. (1996). Psicología del envejecimiento. Teoría, investigaciones e . Barcelona. Ed. Masson
RUIPÉREZ, I (1999). Salud y enfermedad en los mayores. Barcelona. Ed. Glosa.
COUTIER, D.; CAMUS, Y. y SARKAR (1990). Tercera edad, actividades físicas y recreación. Madrid. Ed. Gymnos
VELLAS, B.; LAFONT, C.; ALLARD,M. y ALBAREDE, J.L (1995). Transtornos de la postura y riesgo de caida. Del envejecimiento satisfactorio a la pérdida de autonomía. Barcelona.Ed. Glosa |
PUBLICACIONES PERIÓDICAS: - Medicine and Science in Sport and Exercise - Sports Medicine -Journal of Strength and Conditioning Research -Strength and Conditioning Journal |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Teoría e práctica do adestramento deportivo/620G01037 |
|
Materias que continúan o temario |
Anatomía e cinesioloxía do movemento humano/620G01002 | Fisioloxía do exercicio I/620G01013 | Biomecánica do movemento humano/620G01014 | Teoría e práctica do exercicio/620G01016 | Fisioloxía do exercicio II/620G01025 | Actividade física saudable e calidade de vida I/620G01023 |
|
Observacións |
Co fin de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso
centro, sería conveniente que o alumnado atendese á solicitude realizada
pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no
proceso de avaliación das materias cursadas” e cuxa chamada realiza
baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder os cuestionarios que avalían a docencia do profesorado en cada materia |
|