Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Preparar profesionais capaces de participar na construción das cidades analíticas, mediante o desenvolvemento de solucións innovadoras para a colección, procesamento e análise de datos da cidade que promoven maior
sustentabilidade na súa xestión e goberno en paralelo cunha cidadanía máis activa e participativa. |
AM7 AM8
|
BM2 BM3 BM5 BM8
|
CM2 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción as cidades intelixentes |
Cidades intelixentes: contexto, desafíos e oportunidades. |
2. Introducción a sensorización |
Sensorización: contexto, desafíos e oportunidades. |
3. Exploración dos datos e sistemas para o procesamiento en entornos urbanos
|
Análise exploratoria de datos. Sistemas para o procesamento de datos do ámbito urbano.
|
4. Tratamento e análise de datos para a toma de decisións
|
Tratamento de datos e intelixencia de negocio. |
5. Aplicacións e exemplos |
Aplicacións representativas e proxectos de cidades intelixentes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B8 B2 B3 B5 C2 |
15 |
51 |
66 |
Lecturas |
A7 B8 B5 C5 |
0 |
29 |
29 |
Traballos tutelados |
A8 B8 B2 B3 B5 C2 C5 |
0 |
15 |
15 |
Seminario |
A7 B8 B5 C5 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Lecturas |
Lectura de material didáctico, visionado de videos e consulta de material multimedia. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos trala búsqueda e xestión de información, redacción de textos e elaboración de documentos. |
Seminario |
Estudo intensivo dun tema en grupo reducido con discusión, participación, elaboración de documentos e conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Durante as prácticas de laboratorio, traballos tutelados e seminarios, o alumnado poderá presentar preguntas, dúbidas, etc. O profesor, atendendo as súas solicitudes, revisará conceptos, resolverá novos problemas ou utilizará calquera actividade que considere oportuna para resolver as dúbidas formuladas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A8 B8 B2 B3 B5 C2 C5 |
Seguimiento continuado da actividade do estudante sobre un tema proposto. En caso de imposibilidade de seguimento avaliarase o traballo mediante o exame final.
|
15 |
Seminario |
A7 B8 B5 C5 |
Seguimento continuado da participación do estudante no seminario. En caso de imposibilidade de seguimento avaliarase o traballo mediante o exame final. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B8 B2 B3 B5 C2 |
Realización das prácticas propostas. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é condición obrigatoria presentar achegas nas 3 metodoloxías e que a ponderación final das 3 sexa igual ou superior a un 5 sobre 10. Na segunda oportunidade presentaranse as mesmas prácticas de laboratorio e, ao non ser posible o seguimento continuado do estudante, o 30% da cualificación corresponderá ao exame final. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Anders Lisdorf (2019). Demystifying Smart Cities: practical perspectives on how cities can leverage the potential of new technologies. Apress / Springer |
|
Bibliografía complementaria
|
Y. Karimi, M.H. Kashani, M. Akbari, E. Mahdipour (2021). Leveraging big data in smart cities: A systematic review (in Journal Concurrency and Computation: Practice and Experience). Wiley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxías IoT e de Comunicacións para a Creación de Cidades Intelixentes/630541013 | Sistemas de Información para as Cidades Intelixentes/630541014 |
|
Observacións |
Perspectiva
de xénero
-Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
incorporase a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
-Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. |
|