Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
AP1
|
BP1 BP3 BP4
|
CP1 CP15
|
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
AP1
|
BP1 BP3 BP4
|
CP1 CP4 CP5 CP8 CP15
|
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
AP2 AP4 AP8
|
BP1 BP3 BP4 BP5
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP15
|
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
AP2 AP4 AP8
|
BP1 BP3 BP4 BP5
|
CP1 CP3 CP5 CP8 CP15
|
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
AP2 AP4
|
BP1 BP3
|
CP1 CP2 CP3 CP5 CP15
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
BP5
|
CP2 CP5 CP8
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
BP1 BP3 BP4
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
AP1 AP2 AP4
|
BP3 BP4
|
CP3
|
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
|
|
CP3
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CP4 CP5
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
AP8
|
|
CP3
|
Sensibilidade estética. |
AP1 AP2 AP4
|
BP3
|
CP1 CP15
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
|
CP1 CP2
|
Razoamento crítico. |
AP1 AP2 AP4
|
BP1 BP3 BP4
|
CP1 CP3 CP15
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
AP1 AP4
|
BP1 BP3 BP4
|
CP1 CP2 CP3 CP5 CP15
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
BP3 BP4
|
CP3 CP5 CP15
|
Cultura histórica. |
|
|
CP15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos da investigación en arquitectura |
1.1 Introducción
1.2 A investigación arquitectónica |
2. As fontes de información en arquitectura |
2.1 Fontes primarias
2.2 Fontes secundarias |
3. Fontes específicas en arquitectura |
3.1 Os arquivos de arquitectura
3.2 Recursos en internet |
4. Difusión da investigación
|
4.1 Tipos de traballos de investigación
4.2 Difusión académica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A8 C1 C15 |
16 |
0 |
16 |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A8 B1 B3 B4 B5 C1 C2 |
3 |
0 |
3 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B4 C8 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A8 B1 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C8 |
0 |
50 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten en clases teóricas de exposición oral complementadas con medios audiovisuais que faciliten a transmisión do coñecemento e a aprendizaxe. Asimesmo, durante ditas sesións preténdese conseguir un certo grado de participación por parte do alumnado para, a través da súa implicación, fomentar un proceso de aprendizaxe bidireccional, interactivo e dinámico. |
Estudo de casos |
Como complemento das sesións maxistrais e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes desenvolveranse en paralelo clases prácticas. Nelas o alumnado enfrontarase á resolución de casos concretos nos que por en práctica os contidos explicados nas clases maxistrais e que, ó mesmo tempo, servan de referente ós temas obxecto de estudo nos traballos tutelados asignados. Asímesmo, ó longo do curso poden plantexarse visitas fora do ámbito da aula o traer invitado a algún especialista nos temas propios da materia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, o DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Refírese prioritariamente a aprendizaxe de "cómo facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción por parte dos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de ese aprendizaxe polo profesor-titor.
Para a realización dos traballos tutelados o alumnado deberá realizar investigacións de campo referentes ás arquitecturas obxecto do seu propio traballo. Os alumnos tendrán unha certa capacidade de selección de ditos traballos. Asímesmo, dado o carácter tutelado deste traballo, deben producirse sesións periódicas de seguimento co profesorado, a fin de optimizar ou, no seu caso, reconducir as actividades en curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención persoalizada desta materia realizarase a través do seguimento en clase do alumnado e mediante titorías presencias.
En canto os traballos tutelados, asignarase a cada estudante un tema, de entre os propostos, así como un profesor. Asímesmo, dado o carácter tutelado deste traballo, deben producirse sesións periódicas de seguimento co profesorado, a fin de optimizar e, no seu caso, reconducir as actividades en curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A8 B1 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C8 |
O seu desenvolvemento enténdese de xeito plenamente individual e de natureza non presencial. De cara a garantizar a autoría do traballo e a adecuada adquisición de competencias, na súa avaliación enténdese relevantes as sucesivas sesións de control a través das titorías presenciais co profesor asignado e, polo tanto, o grado de cumprimento con relación ás indicacións formuladas en cada caso polo profesorado.
Outros aspectos a valorar son: a calidade da expresión gramatical, gráfica e documental final, a capacidade de análise e síntese, a profundidade e rigor dos argumentos e do seu desenvolvemento, o razoamento crítico, a búsqueda de fontes de información escritas e gráficas, a capacidade de relacionar os diferentes apartados, a correción do estudo metodolóxico, da análise realizada e das conclusións presentadas ó final do traballo.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Como nas restantes materias que integran o presente posgrado, esíxese ademáis unha asistencia non inferior ó 80% relativa á totalidade das sesións presenciais programadas. Avaliación en segunda oportunidade: Para poder optar a avaliación en segunda oportunidade deben cumprirse as condicións de asistencia xerais durante o curso e ter entregado o traballo tutelado no prazo correspondente. Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar a avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as
condicións de asistencia xerais nun curso previo e ter entregado o traballo tutelado no
prazo correspondente. Calificación de non presentado: Se non se entrega o traballo tutelado no prazo correspondente, a calificación será de "Non presentado". Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Para estes casos, sempre que conten con recoñecemento oficial da dirección do centro, non se terá en conta a esixencia da asistencia mínima, manténdose o resto de esixencias xerais establecidas. Plaxio: No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no artigo 14º das Normas de Avaliación, Revisión e Reclamación das Cualificacións dos Estudos de Grao e Mestrado Universitario. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Groat, Linda y Wang, David (2013). Architectural research methods. Hoboken: Wiley
Walker, Melissa (2012). Cómo escribir trabajos de investigación. Barcelona: Gedisa
Eco, Umberto (2011). Cómo se hace una tesis. Barcelona: Gedisa
Blaxter, Loraine; Hughes Christina y Tight, Malcolm (2008). Cómo se investiga. Barcelona: Graó
Lucas, Ray (2016). Research Methods for Architecture. London: Laurence King |
|
Bibliografía complementaria
|
Melendo, Tomás (2012). Cómo elegir, madurar y confeccionar un trabajo de investigación. Madrid: Internacionales Universitarias
Icart Isern, M. Teresa y Pulpón Segura Anna M. (coords.) (2012). Cómo elaborar y presentar un proyecto de investigación, una tesina y una tesis. Barcelona: Universitat de Barcelona
Ramírez, Juan Antonio (1999). Cómo escribir sobre arte y arquitectura. Barcelona: Ediciones del Serbal
Sierra Bravo, Restituto (2007). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Thomson
Tolchinsky Landsman, Liliana; Escofet Roig, Anna y Rubio Hurtado, María José (2003). Tesis, tesinas y otras tesituras. De la pregunta de investigación a la defensa de la tesis. Barcelona: Universitat de Barcelona |
Nos trabalos tutelados, o alumnado recibirá unha bibliografía específica sobre o tema a desenvolver. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>Esta materia plantexa as bases de coñecemento necesarias para a realización de traballos de investigación en arquitectura.</p> |
|