Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión Integral do Proxecto de Rehabilitación Código 630548008d
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Raya de Blas, Antonio
Correo electrónico
antonio.raya@udc.es
Profesorado
Antelo Tudela, Enrique
Hermo Sanchez, Victor Manuel
Raya de Blas, Antonio
Redondo Porto, Alberto
Correo electrónico
enrique.antelo@udc.es
victor.hermo@udc.es
antonio.raya@udc.es
a.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral En los últimos tiempos el diseñador, proyectista o técnico ha intuído una nueva manera de prestar sus servicios profesionales a las entidades que promueven rehabilitaciones inmobiliarias. El nuevo agente del proceso edificatorio es un GESTOR INTEGRAL, cuya misión abarca todo el proceso: desde el orígen funcional que reclama la preparación de un proyecto, como la redacción del programa de necesidades, el análisis de su implantación, la compra del terreno, las gestiones municipales, y de infrestructuras, la asisitencia al proceso proyectual, coordinacion entre proyectista, constructora y dirección facultativa. Control de plazos y gastos. Libro del edificio. Mantenimiento y vida útil del edificio. Aseguramiento de cada Fase, etc

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Tratar de introducir ao alumno na xestión integral de proxectos de rehabilitación sostenible, descubrindo as posibilidades de economía de esfuerzos e os logros de control de calidade que suponen o traballo de xestión e coordinación. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
CP12
CP13
CP14
CP15
Tratar de que el alumno adquiera una visión holística del proyecto rehabilitador, como síntesis equilibrada de los intereses de todos los agentes de la edificación. AP11
AP11
AP11
AP11
AP11
BP7
BP7
BP7
BP7
BP7
BP7
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
Introducir al alumno en el marco legislativo específico y de relación con las Administraciones en el mundo de la Rehabilitación, así como las derivadas socio-económicas derivadas de las responsabilidades y garantías en la edificación. AP11
AP11
AP11
AP11
AP11
BP7
BP7
BP7
BP7
BP7
BP7
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16
CP16

Contidos
Temas Subtemas
I.- Introducción: reflexions e consideracions previas da Xestión integral de Proxectos de Rehabiliación 1.1. O proceso rehabilitador
1.2. Axentese factores do proceso
1.3. O Project Management como disciplina
II.-Xestión e Metodoloxía do Proxecto de rehabilitación 2.1. Singularidades do proxecto rehabilitador
2.2. Estudio de casos: edificios históricos e actuais.
2.3. Marco Lexislativo
III.- Xestión da obra de rehabilitación 3.1. Responsabilidades e garantías
3.2. Xestión de plazos e repercusión económica
3.3 Planes de mantemento e conservación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 0 36 36
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A8 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 0 3 3
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 0 35 35
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral En el aula del Master se expondrán los conceptos fundamentales de la materia, con apoyo de imágenes, esquemas y fichas. Esta información se completará con la lectura de una bibliografía recomendada.
Solución de problemas Se utilizará el método inductivo, por lo que a partir del estudio de casos concretos se logrará establecer pautas de diagnóstico más acertadas.
Traballos tutelados Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 Dado el carácter no presencial del Master, en esta materia como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige una asistencia asincrónica (acceso a los materiales del curso) no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones programadas.
10
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A8 A10 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C11 C12 C13 C14 C15 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Trabajos tutelados: Elaboración por parte do alumno dun traballo a nivel profesional e/ou de investigación.
Metodologxa deseñada para promover aaprendizaxe autónomo dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baisada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento de isa aprendizaxe por parte do profesor-tutor.
O traballo tutelado versará sobre contidos directos da materia ou que resulten afines a xuicio do profesor. O traballo poderá plantexarse como traballo único e independente ou, preferiblemente, poderá formar parte do Trabajo Fin de Master, como acontece co resto das materias da Área de Construcción.
90
 
Observacións avaliación
<p>A esixencia xeral de asistencia non terá efecto có
estudantado que teña recoñecida unha adicación a tempo parcial segundo a Norma
que regula o réxime de adicación ao estudo e a permanencia e a
progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na UDC. O seguemento
do curso e autoría de traballos verificarase có cumprimento de titorías
obrigatorias.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Curso de rehabilitación. Madrid: Colego Oficial de Arquitectos de Madrid, 1984-1988.
Permanyer, E. (rev.). Soluciones constructivas para la rehabilitación de viviendas de alta montaña. Barcelona: ITEC, 1986. ISBN 8485954297.
http://www.rehabimed.net/ca_es/Paginas/llibres.aspx
http://www.itec.es/nouPDF.e/presentacio.aspx
Informe GTR 2012. Una visión-país para el sector de la edificación en España. Plan de acción para un nuevo sector de la vivienda
Lo pequeño es hermoso. Por una sociedad y una técnica a la medida del hombre.E.F. SCHUMACHER . Facultad de Económicas y Empresariales. Madrid
Cradle to cradle (De la cuna a la cuna). Rediseñando la forma en que hacemos las cosas.
Pequeño manual del proyecto sostenible. Francoise Helene Jourda

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías