Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Establecer una reflexión fundada en el proceso proyectual de intervención en lo construido, además de facilitar la capacidad de análisis sobre obras referenciales para fundamentarlas en las bases teóricas en las que se apoyan. |
AP1 AP2 AP4
|
BP1
|
CP1 CP6
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5
|
CP1 CP5 CP6 CP7
|
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
|
BP3
|
|
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo |
|
BP5
|
CP1 CP4 CP5 CP6 CP7 CP15
|
Capacidade de organización e planificación |
|
|
CP2
|
Capacidade de xestión de información |
|
|
CP5
|
Cultura histórica |
|
|
CP15
|
Capacidade de análise e de síntese |
|
|
CP1
|
Razoamento crítico |
|
BP3
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 Orixes do concepto de Patrimonio, traxectorias dos procesos e teorías da restauración. |
1.1 Alberti e o concepto de restauración
1.2 Do renacemento ao neoclasicismo: o monumento como fonte de inspiración
1.3 A Revolución Francesa e a conservación patrimonial |
2 Francia, Italia e España, teorías e experiencias, as Cartas do restauro e lexislacións derivadas. |
2.1 Vitet y Merimée
2.2 Canova
2.3 Ponz y Bosarte |
3 Revolución industrial e os conflictos tipolóxico e técnico. |
3.1 Viollet: Restauration Stylistique
3.2 Morris: Anti-restoration Movement
3.3 Beltrami: Restauro Storico
3.4: Botto: Restauro Moderno
|
4 Arquitectura moderna: a aniquilación da historia. A museización do patrimonio. |
4.1 A modernidade ahistórica
4.2 Giovanoni e o Restauro Scientifico
4.3 Pane, Bonelli e Brandi: O Restauro Crítico |
5 A experiencia posmoderna: collage e fragmentación. Ultimas reflexións teóricas. |
5.1 Da Carta de Venecia á Carta de Cracovia
5.2 A Modernidade como ben patrimonial
5.3 Personalidades creativas e referentes na restauración: Scarpa e Grassi
5.4 Rem Koolhaas e o arquitecto como "curator".
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A8 B1 B3 B5 C15 |
18 |
0 |
18 |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A8 B2 B3 C1 C2 C4 C5 C6 C7 |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A8 B2 B4 C1 C2 C4 C5 C6 C7 |
0 |
50 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Estudo de casos |
Como complemento das sesións maxistrais e co obxeto de promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes desenrolaranse en paralelo clases prácticas. Nelas o alumnado enfrentarse á resolución de casos concretos nos que poñer en práctica os contidos explicados nas clases maxistrais e que, ao mesmo tempo, sirvan de referente aos temas obxecto de estudio nos traballos tutelados asignados. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Seguemento dos traballos tutelados dos alumnos por parte do profesorado-titor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A8 B2 B4 C1 C2 C4 C5 C6 C7 |
Axeitado desenrolo dun traballo tutelado. |
100 |
|
Observacións avaliación |
É condición necesaria a asistencia a un mínimo do 80% das horas de sesiones presenciais programadas. A entrega do traballo, proposto de xeito personalizado, é unha condición necesaria para superar a asignatura. A valoración da participación nas clases presenciáis, máis a calificación do traballo conforman a nota da asignatura. Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral nun curso previo. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia : Para estes casos, sempre que conten con recoñecemento oficial da dirección do centro, non se terá en conta a esixencia de asistencia mínima, manténdose o resto de esixencias xerais establecidas. Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
RIEGL, Aloïs, El culto moderno a los monumentos, Visor, Madrid, 1987 RIVERA BLANCO, Javier, De varia restauratione. Teoría e historia de la restauración arquitectónica, Abada, Madrid, 2008 SOLÀ-MORALES, Ignasi de, Intervenciones, GG, Barcelona, 2006 O resto da bibliografía será facilitada ao inicio do curso, xa que variará en función dos temas de estudo do traballo. |
Bibliografía complementaria
|
|
Será presentada con cada uns dos temas a desenrolar. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas de Investigación e Documentación en Arquitectura/630567104 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|