Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para aplicar os sistemas de representación gráfica.
Capacidade para manexar os sistemas de proxección e corte.
Capacidade para manexar os aspectos cuantitativos e selectivos da escala.
Capacidade para establecer a relación entre o plano e a profundidade.
Capacidade para estudiar as proporcións.
Capacidade para aplicar recursos gráficos utilizando diferentes técnicas.
|
A1
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para representar a figura humana, a textura, e dominar a proporción dos obxectos.
Coñecimiento y comprensión das técnicas de debuxo, incluidas as informáticas todas elas fundamentais para el plantexamento correcto da habilidad proyectual, antesala da representación do proxecto.
Estudo pormenorizado dos estadíos ou niveis de aprendizaxe gráfica, desde a etapa inicial perceptiva ata a etapa final da representación creativa.
|
A2
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento e comprensión dos sistemas de representación espacial e a sua relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico y urbanístico. |
A3
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento e comprensión das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenológico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A4
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento e comprensión da xeometría métrica e proyectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos. |
A5
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Aptitude para aplicar os coñecementos e capacidades relativos a Sistemas de Representación, Representación Espacial, Ideación Gráfica e Análise de Formas na elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente e relacionado con calquera das materias cursadas. |
A63
|
B1 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DEBUXO A MAN ALZADA |
Metodoloxías da aprendizaxe gráfica aplicadas á representación arquitectónica.
Representación expresiva como primeira fase da aprendizaxe gráfica.
A perspectiva lineal aplicada ao debuxo a man alzada.
Debuxo sensible e debuxo rigoroso.
Representacións volumétricas expresivas: axonometrías, perspectiva... |
INTRODUCIÓN AO DEBUXO ARQUITECTÓNICO |
A representación arquitectónica: plantas, alzados e seccións
Escala/proporción.
Convencións gráficas.
Composición e rotulación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
13 |
0 |
13 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
40 |
90 |
130 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Con estas actividades preténdese orientar ao alumno nos contidos, as metodoloxías, os resultados da aprendizaxe desta materia e de como vai ser avaliado para a súa superación. |
Sesión maxistral |
Aínda que segundo o PDA existe unha hora de teoría independente asignada nesta materia (por unha cuestión administrativa e homogeneizadora da UDC durante a implantación dos plans adaptados a Bolonia), os contidos teóricos sempre se englobaron dentro da práctica como así o acreditan múltiples evidencias e comunicacións en xornadas de innovación docente. Os contidos da materia iranse expondo de maneira non lineal, na secuencia que os profesores estimen máis oportuna para obter os resultados previstos e en función da heteroxeneidade do grupo.
En xeral, as sesións serán teórico-prácticas e realizaranse mediante exposicións orais, complementadas co uso de medios audiovisuais e outros recursos cuxa finalidade é transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Obradoiro |
O taller é o núcleo principal da docencia desta materia.
Esta metodoloxía está referida prioritariamente á aprendizaxe do %ou201Ccómo facer as cousas%ou201D e está enfocada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado.
Neste taller englóbanse tanto as clases prácticas presenciais como as sesións maxistrais (ver o seu apartado correspondente), así como todo o traballo proposto polo profesorado e que o alumno debe desenvolver no tempo non presencial previsto para esta metodoloxía.
O tempo total previsto para a materia dará lugar a un volume de traballo gráfico, que será determinado previamente polo profesorado e que terá carácter obrigatorio. De maneira xenérica todas as sesións de taller serán teórico-prácticas.
O taller refírese ás dúas partes da materia especificadas no Plan de Estudos: a referente ao debuxo a man alzada e a referente á introdución ao debuxo arquitectónico.
|
Proba obxectiva |
As probas obxectivas son o conxunto de exercicios de carácter obrigatorio que o alumnado debe realizar tanto nas datas establecidas polo calendario oficial como naqueloutras datas indicadas polos profesores dentro do taller. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Actividades iniciais |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
As tutorías teñen como finalidade atender ás necesidades e consultas do alumnado relacionadas co traballo a realizar na materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.
Nesta materia, enténdese como fundamental consultar co profesor os avances que se vaian realizando, de maneira progresiva, para que se poidan ofrecer as orientacións necesarias que aseguren a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán en cada caso.
Dada a importancia que para esta materia ten a atención personalizada, esta realizarase sempre previa cita para garantir tanto o cumprimento como a disposición temporal e evitar ao alumnado esperas innecesarias.
Esta actividade académica desenvolverase polo profesorado, de forma individual ou en pequeno grupo, e poderá ser presencial ou virtual por Teams a elección de cada profesor/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realizarase unha PROBA OBXECTIVA final na que se esixe unha cualificación mínima de 5 en cada unha das partes da materia. |
40 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Como xa se indicou a teoría desta materia está enfocada á súa práctica. É por iso que, aínda que aparece este ítem no apartado de avaliación, non se valora independentemente e, por tanto, non computa na avaliación. |
0 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B1 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
En virtude das medidas de adaptación estipuladas nas Instrucións do 1 de xullo de 2021 da Secretaria Xeral de Universidades, para a cualificación final do TALLER utilízase un sistema de avaliación continua.
O peso de cada traballo a realizar para cada unha das partes será fixado ao principio do cuadrimestre polo profesorado.
Para aprobar o taller é preciso aprobar cada unha dos seus partes.
A nota do Taller obterase aplicando os criterios expostos na presentación do cuadrimestre polo profesorado de cada grupo, valorando de forma ponderada o nivel gráfico final alcanzado polo alumnado en cada unha das partes. |
60 |
|
Observacións avaliación |
1. Asistencia:
- A asistencia é obrigatoria. Unha asistencia por baixo do 80% suporá a consideración do alumno como non presentado. O 20% de faltas de asistencia é a porcentaxe que dá cobertura aos imponderables que podemos considerar como habituais.
2. Entregas de traballos: - Salvo causa debidamente xustificada de acordo á normativa vixente, a non entrega dun traballo na data establecida para iso, implicará a cualificación de non presentado.
- Todos os traballos e debuxos realizados no taller recolleranse nas datas sinaladas no calendario da materia que se propón o día da presentación. Todas as entregas son inaprazables e calquera cambio deberá ser acordado entre os alumnos e o profesorado.
- O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio á diversidade, deberá entregar os traballos no seu prazo. De resultar imposible o anterior, e previa xustificación, deberá acordar previamente co profesorado unha nova data para a entrega ou para a realización do exercicio de control ou exame no seu caso.
- Para superar a materia, en calquera das dúas oportunidades oficiais do curso é requisito imprescindible realizar todo o traballo proposto co nivel mínimo de documentación e contidos mínimos establecidos e a adecuada tutela do profesor. En caso contrario o alumno será considerado non presentado.
- A tutela dos traballos propostos, só será considerada efectiva se o profesor tivo constancia do rendemento dos alumnos nos traballos realizados durante o tempo presencial da materia e se devandito rendemento é concordante co traballo realizado durante o tempo non presencial.
3. Segunda oportunidade de xullo: - Os alumnos que non superasen a materia na primeira oportunidade están obrigados a presentar, para poder ser avaliados na segunda oportunidade, todos os traballos e/ou debuxos que non entregasen na primeira oportunidade.
- No Taller da parte de DA, os traballos suspensos ou non presentados na primeira oportunidade serán substituídos por outros similares [xa que a publicación a efectos didácticos das solucións do traballo feito durante o curso, para facilitar a autoavaliación, fai inviable seu uso cara a segunda oportunidade] En ditos traballos, que serán publicados o principio do segundo cuadrimestre, esixirase unha tutela efectiva similar a feita durante o curso. Elo co fin de evitar agravios comparativos cos aprobados na primeira oportunidade. De non haber unha tutela efectiva do traballo por parte do profesorado, a nota máxima posíbel será un 5,00 no Taller.
- Os alumnos que se presenten unicamente na segunda oportunidade de xullo estarán especialmente obrigados á realización de todo o traballo solicitado durante o curso, o no apartado anterior, e en especial ao cumprimento do referente á tutela dos traballos propostos.
4. Tutorías: - Dada a importancia que para esta materia ten a atención personalizada, esta realizarase sempre solicitando cita previa mediante correo electrónico, co obxectivo de optimizar a súa organización. Esta actividade académica desenvolverase polo profesorado, de forma individual ou en pequeno grupo, e poderá ser presencial ou virtual (por Teams) a elección de cada profesor/a. Isto tamén será de aplicación ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.
5. Alumnos de programas de mobilidade - A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase axustando as condicións dos traballos propostos para o resto do alumnado. Para estes alumnos tamén se adaptarán as probas e exames de avaliación de ser preciso a xuízo do profesor/a.
6. Dispensa académica de exención de asistencia: - Non se contempla dispénsaa académica de exención de asistencia por ser esta unha materia na que o taller é a metodoloxía fundamental. No entanto, o profesorado se o estima oportuno poderá eximir de asistencia ao alumnado que teña recoñecemento de dedicación a tempo parcial, con dita dispensa aínda que, en calquera caso, deberase cumprir todo o relativo á entrega de traballos e tutorías.
7. Plaxio - A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, e unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de face á convocatoria extraordinaria.
Independentemente de todo o anterior, todos os aspectos relacionados con Dispensa académica, dedicación a o estudo, permanência e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ching, Francis (1982). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTÓNICO. México. Ed. G.G. México
Edwards, Betty (1979). APRENDER A DIBUJAR CON EL LADO DERECHO DEL CEREBRO. Nueva York. Ed. Urano
Moneo, R. y Cortés, J. (1982). COMENTARIO SOBRE 20 ARQUITECTOS DEL SIGLO XX. Barcelona. Ed. U. Politecnica Cataluña
VanDyke, Scott (1984). DE LA LINEA AL DISEÑO. México. Ed. G.G. México
Redondo, E. y Delgado, M. (). DIBUJO A MANO ALZADA PARA ARQUITECTOS.. Barcelona. Ed. Parramón
Uddin, M.S. (2000). DIBUJO AXONOMÉTRICO. México. Ed. McGraw Hill
Uddin, M.S. (2000). DIBUJO DE COMPOSICIÓN. México. Ed. McGraw Hill
Ching, Francis (1999). DIBUJO Y PROYECTO. México. Ed. G.G. México
Cooper, Douglas (1992). DRAWING AND PERCEIVING. Nueva York. Ed. John Wiley & Sons
Ching, Francis (1990). DRAWING. A CREATIVE PROCESS. New York. Ed. Wiley and Son
Richards, James (2013). FREEHAND DRAWING AND DISCOVERY. New Jersey. Ed. Wiley and Son
Dodson, Bert (1985). KEYS TO DRAWING . Cincinatti, Ohio. Ed. North Light Books
Dodson, Bert (2007). KEYS TO DRAWING WITH IMAGINATION. Cincinatti, Ohio. Ed. North Light Books
Porter y Goodman (1983-1984-1985). MANUAL DE TÉCNICAS GRÁFICAS PARA ARQUITECTOS. VOL 1,2,3 Y 4. Barcelona. Ed. G.G.
Jacoby, Helmut (1973). NUEVOS DIBUJOS DE ARQUITECTURA. Barcelona. Ed. G.G.
Campanario, Gabriel (2012). THE ART OF THE URBAN SKETCHING. Massacgusetts. Ed. Quarry Books
Nicolaides, Kimon (1990). The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study. Harcourt Brace and Company |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xeometría Descritiva/630G02003 | Introdución á Arquitectura /630G02005 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 |
|
Observacións |
<p>Sería recomendable para o alumno que accede a esta materia que previamente en bacharelato cursase materias de representación gráfica e debuxo a man alzada.</p> |
|