Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Achegar rigor xeométrico á representación e análise do espazo arquitectónico, sen esquecer que o proceso creativo do/o arquitecto/a baséase fundamentalmente na súa capacidade racional de percepción do espazo. |
A1 A2 A3 A4 A5 A63
|
B1 B12
|
C4 C5 C6 C7
|
Potenciar o desenvolvemento da capacidade de imaxinación e lectura espacial. Estimular a aprehensión espacial, é dicir "ver no espazo". Favorecer a interacción gráfica entre o imaxinado e o representado no plano. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B2 B4 B5 B12
|
C1 C2 C7
|
Estudar os principais corpos e superficies de aplicación arquitectónica, a través da súa análise e representación gráfica nos sistemas diédrico e axonométrico. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B4 B5
|
C7 C8
|
Coñecer as nocións básicas de topografía e saber aplicalas á representación e actuación sobre os terreos. |
A1 A5 A6 A10
|
B2 B4 B5
|
C7 C8
|
Coñecer e saber aplicar os elementos básicos de teoría de claroscuro.
|
A1 A2 A3 A4 A5
|
B1 B2 B4 B5
|
C7
|
Completar a formación do alumno na representación da arquitectura mediante a utilización de programas informáticos de base CAD 3D como ferramenta para a comprensión, xeración e transformación das diversos superficies de aplicación arquitectónica. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B4 B5 B12
|
C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Concepto de superficie |
Concepto e clasificación de superficies
Contorno aparente |
Superficies poliedrales |
Superficies poliedrales elementales
Poliedros regulares
Poliedros semirregulares
|
Aplicacións arquitectónicas das superficies poliedrales |
Plegaduras
Sistemas plegables
Estructuras reticuladas planas
Estructuras reticuladas espaciaies. Cúpulas xeodésicas |
Superficies curvas: cuádricas elementais |
Concepto xeral. Puntos sobre a superficie
Superficies cilíndricas. Desarrollo xeométrico
Superficies cónicas. Desarrollo xeométrico
Intersecciones. Bóvedas e lunetos |
Superficies curvas: cuádricas elípticas, aplicacións arquitectónicas |
Cuádricas elípticas de revolución
Cuádricas elípticas escalenas
Interseccións. Bóvedas vaídas |
Outras superficies curvas de aplicación arquitectónica |
Superficies tóricas. Bóvedas tóricas
Superficies de traslación. Bóvedas por aristas |
Superficies regradas alabeadas |
Concepto e clasificación
Cuádricas regradas. Hiperboloide regrado. Paraboloide hiperbólico
Conoides
Cilindroides. Capialzados |
Superficies topográficas |
Xeneralidades
Interseccións con planos e superficies cónicas
Explancions. Taludes de desmonte e terraplén
Trazado de alineacions |
Ampliación de teoría de sombras |
Sombras sobre superficies curvas. Sombras autoarroxadas
Elementos de teoría de claroscuro |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 B12 C6 C7 |
15 |
9 |
24 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B1 B5 C7 |
45 |
9 |
54 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B2 B4 B5 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 |
6 |
26 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos teóricos especificados utilizando en cada unha delas debuxos explicativos na lousa e/ou proxeccións sobre pantalla. A lección maxistral ten por obxecto achegar os conceptos básicos para proporcionar as ferramentas necesarias coas que o alumno poida desenvolver os coñecementos da Xeometría da Forma Arquitectónica.
A súa exposición exponse desde unha perspectiva na que a arquitectura se atopa sempre presente. |
Obradoiro |
Desenvólvese coa finalidade de que o alumnado participe activamente no proceso de aprendizaxe, enfrontándose á necesidade de valorar, responder e experimentar os coñecementos expostos nas sesións maxistrais a través de prácticas gráficas.
Elíxense para a realización destas prácticas exemplos arquitectónicos reais ou elementos que se consideren axeitados. A formalización dos devanditos proxectos búscase adecuada ao nivel do curso no que se atopa o alumnado e contribúe a familiarizarse co feito arquitectónico. |
Traballos tutelados |
Este tipo de traballos exponse para promover a aprendizaxe autónoma do estudante, baixo a supervisión do/a profesor/a titor/a. A temática do traballo será en correspondencia cos conceptos teóricos expostos nas sesións maxistrais. O seu desenvolvemento poderase expor de forma individual ou en grupos.
Incluese nesta metodoloxía o emprego das ferramentas informaticas para a formalización e presentación final dos traballos.
O seguimento realizarase nas horas de tutorias previstas para tal efecto. |
Proba obxectiva |
Defínese como "proba obxectiva" ás prácticas especiais que se expoñen ao longo do curso e que serven para comprobar o nivel alcanzado no proceso de aprendizaxe do alumno.
O desenvolvemento e carácter das devanditas probas será definido por cada profesor/a responsable do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A materia concíbese fundamentalmente como experimental-práctica xa que o proceso de aprendizaxe do alumno baséase na realización de prácticas gráficas nas que participa activamente, nunha relación continua co profesorado.
Esta atención personalizada será individual ou en pequenos grupos e estará relacionada coas prácticas e o traballo do curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B1 B5 C7 |
A avaliación das prácticas feitas nas aulas, será ao longo do cuatrimestre. Nesta avaliación verase o traballo feito polo alumnado e os coñecementos adquiridos.
Debido ao carácter fundamentalmente práctico da materia, requirese unha porcentaxe do 90% de prácticas entregadas en data, atendendo ao calendario académico.
No caso de non poder asistir de maneira xustificada, o alumnado poderá entregar o traballo na semana seguinte, sendo a súa valoración o 50% da nota.
Avaliarase de forma conxunta as prácticas presenciais e o traballo tutelado.
A porcentaxe da nota final das prácticas presenciais será do 30% ao 45% en función da duración do traballo tutelado.
|
30 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B2 B4 B5 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A realizacion do traballo tutelado será unha decision opcional do profesor encargado da materia.
O traballo tutelado será avaliado seguindo o criterio de idoneidade do mesmo atendendo aos enfoques de análise, reflexión e presentación final.
A realización do traballo tutelado precisa do seguimento por parte do profesorado ao longo do seu desenvolvemento.
Avaliarase de forma conxunta as práctica presenciais e o traballo tutelado.
A porcentaxe da nota final do traballo tutelado será do 0% ao 15% dependendo da realización e duración do mesmo.
No caso de non se realizar o traballo tutelado, a porcentaxe incluiráse na nota dos obradoiros. |
15 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 |
Realizaranse dúas prácticas especiais ao longo do cuadrimestre, coincidindo a segunda práctica coa data fixada polo centro para o exame de 1ª oportunidade.
Con estas prácticas avaliarase a transferencia dos coñecementos adquiridos polo estudantado nas diferentes partes da materia.
A porcentaxe da nota final será do 55%.
Para a aplicación desta porcentaxe será necesaria unha nota media de 5 puntos, entre as dúas prácticas especiais. Será preciso un mínimo de 5 puntos en cada unha das probas para facer a media.
|
55 |
|
Observacións avaliación |
NOTA:A AVALIACIÓN É CONTINUA AO LONGO DO CUATRIMESTRE, A ASIGNATURA APRÓBASE POR CURSO, SEMPRE QUE SE TEÑAN SUPERADAS AS PARTES QUE FORMAN A CUALIFICACIÓN FINAL = [(Obradoiros e Traballo tutelado) 45% + Prácticas especiais 55%]PARA OPTAR A UNHA SEGUNDA OPORTUNIDADE, O ALUMNADO DEBERÁ CUMPRIR OS CRITERIOS DE ENTREGAS E ASISTENCIA DA PRIMEIRA OPORTUNIDADE DURANTE O CURSO. QUEDANDO EXCLUIDOS OS ALUMNOS QUE NO CUMPRAN ESAS CONDICIONS e que por tanto non teñan seguido o cuatrimestre.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva/630G02003 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|