Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Urbanística 3 Código 630G02029
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Beltran Pedreira, Jose Ricardo
Correo electrónico
ricardo.beltran@udc.es
Profesorado
Beltran Pedreira, Jose Ricardo
Conde Garcia, Jesus
Gallego Picard, Pablo
Gonzalez Harguindey, Javier
Llamazares Castro, Jesus
Correo electrónico
ricardo.beltran@udc.es
jesus.conde@udc.es
pablo.gallego@udc.es
javier.harguindey@udc.es
j.llamazares@udc.es
Web
Descrición xeral O curso plantéase como unha introducción ao proxecto urbano de espacio libre-público, mediante a achega ao medio ambiente e á sostibilidade como referencias clave para o seu diseño, a importancia do trazado dos servizos urbanísticos, o coñecemento das condicións normativas, de accesibilidade e mobilidade, así como unha aproximación á súa construcción. A asignatura estructúrase en dúas partes: teoría e práctica, estreitamente relacionadas e que se desenrolan en paralelo ao longo do curso. A avaliación do alumno dependerá, ademáis da súa participación na materia específica, na que se estima unha asistencia mínima obligatoria dun 80%, da participación e entregas realizadas no conxunto do Taller 6, a onde se vincula a parte práctica principal da asignatura.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
O estudante debe de saber da normativa aplicable no proxecto de espazo público, coñecendo as súas prestacións como garante dunhas axeitadas condicións de accesibilidade e de servizo. Debe saber atopar a solución axeitada e demostrar que o seu proxecto cumpre con estas condicións. A34
A35
A37
A39
A45
A46
A52
A53
A58
A59
A63
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
O estudante debe coñecer as prestacións que se demandan no proxecto e construcción do esparzo público, recoñecendo as categorías nas que se pode clasificar. Debe saber facer as análisis necesarias da problemática que plantexa, elaborando un catálogo dos tipos de espazos recoñecidos, en especial os relacionados cos conceptos xerais de rúa, praza e xogo. A34
A35
A37
A39
A41
A42
A45
A51
A52
A53
A55
A56
A58
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
O estudante debe coñecer as condicións ambientais que afectan ao proxecto de espazo público, entendendo a relación entre vexetación e arquitectura como parte importante do seu valor e cualidade. Debe saber dar solucións axeitadas e cuantificar o valor ambiental do seu proxecto. A34
A35
A39
A42
A45
A51
A52
A53
A55
A58
A59
A63
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
O estudante debe alcanzar a competencia para dirixir e integrarse nun equipo multidisciplinar capaz de elaborar proxectos de espazo público, en escalas que irán, dende a estratexia de ordenación ata o proxecto de urbanización, incluindo o detalle da súa construcción e o entendemento dos elementos de servizo. A34
A35
A37
A39
A42
A45
A46
A52
A53
A55
A58
A59
A63
B2
B3
B4
B5
B8
B11
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
MÓDULO I:
PROXECTO E CONSTRUCIÓN DO ESPAZO URBANO
I.I. ESPAZO PÚBLICO (RED) E TECIDO
I.II. CATEGORÍAS
I.III. RÚA
I.IV. PRAZA E XOGO
MÓDULO II:
CONDICIÓNS DE ACCESIBILIDADE E SERVIZO. NORMATIVA APLICABLE
II.I. ACCESIBILIDADE E MEDIO FÍSICO
II.II. TRAZADO DE VÍAS URBÁNS
II.III. APARCAMENTO
II.IV. PEATÓN E BICI
II.V. SERVIZOS URBÁNS
MÓDULO III:
MEDIOAMBIENTE E ESPAZO LIBRE-PÚBLICO
III.I. CONDICIÓNS AMBIENTAIS
III.II. PLANTA E ARQUITECTURA
III.III. ESPAZO VERDE
III.IV. BORDE URBANO

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro 30 60 90
Saídas de campo 3 3 6
Discusión dirixida 2 0 2
Actividades iniciais 1 0 1
Proba obxectiva 1 0 1
Traballos tutelados 7 0 7
Proba de resposta múltiple 1 0 1
Análise de fontes documentais 5 0 5
Esquemas 2 0 2
Portafolios do alumno 3 0 3
Prácticas a través de TIC 5 0 5
Lecturas 8 0 8
Proba práctica 2 0 2
Proba mixta 2 0 2
Sesión maxistral 13 0 13
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro traballo de análisis, planificación territorial e deseño urbano. Desenrólase vinculado ao Taller 5, onde se definen os contidos da práctica, obxectivos, documentación e entregas.
Saídas de campo considérase fundamental o coñocemento do territorio obxeto do análise, polo que a visita ao lugar elixido para o traballo é fundamental.
Discusión dirixida os resultados do obradoiro serán obxecto de discusións dirixidas ao longo do curso.
Actividades iniciais presentación das actividades a realizar no curso e inicio da busca a partir da descripción de fontes documentais básicas
Proba obxectiva proba utilizada para evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc, aplicable tanto para a evaluación diagnóstica, formativa ou aditiva e pode conter tanto preguntas escritas de resposta múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico.
Traballos tutelados traballos de busca de información, análise ou resumo en paralelo co traballo do obradoiro.
Proba de resposta múltiple proba obxectiva que consiste en preguntas directas con varias opcións de resposta das que unha de ellas é válida.
Análise de fontes documentais técnica metodolóxica na que se utilizan documentos audiovisuais e bibliográficos relevantes para a temática da materia e que forman parte non só da aproximación á solución dos traballos a resolver senón contido relevante dos mesmos.
Esquemas consiste na elaboración de síntesis dos principias contidos dos traballos, sendo un recurso óptimo que falicita a comprensión da realidade e a explicación das propostas.
Portafolios do alumno documentos de resumo gráfico e escrito que explican partes concretas dalgún traballo específico realizado como as maquetas que se realizan no curso ou a posta en orde da información urbanística.
Prácticas a través de TIC control do traballo individual das prácticas do obradoiro mediante TIC.
Lecturas ao longo do curso indícanse unha serie de lecturas de apoio que son de grande utilidade para facilitar o entendemento e asimilación dos coñecementos teóricos así como para establecer pautas e abrir posibilidades que orienten o traballo no obradoiro.
Proba práctica Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Sesión maxistral os distintos temas relevantes para o desenvolvemento do obradoiro serán obxecto de sesións maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Saídas de campo
Lecturas
Obradoiro
Descrición
<Centrarase no seguimento do traballo realizado polos alumnos, dun xeito individualizado, no que se pretende a aplicación dos coñecementos explicados na teoría>

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva, teóricos e prácticos, do curso serán avaliados mediante unha proba obxectiva que pode conter tanto preguntas escritas de resposta múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico. 50
Obradoiro O traballo final valorarase nas súas vertentes analítica, planificadora e de deseño. Parte do traballo práctico estará relacionado coa práctica do Taller 5, de tal maneira que, tanto o texto como as entregas formarán parte dos contidos do mesmo. As entregas serán únicas e para a avaliación do alumno será imprescindible ter participado e entregado de forma completa tanto o traballo realizado para as clases prácticas da asignatura coma para o taller. 50
 
Observacións avaliación
<div class="column"><div class="column">Trátase dunha Avaliación Continua, controlada mediante a asistencia a clase completada coa realización de probas teórico-prácticas que permiten comprobar que o estudante asimilou os contidos conceptuais e procedimentais propios da asignatura.&nbsp;A avaliación do alumno dependerá, ademáis da súa participación na materia específica, na que se estima unha asistencia mínima obligatoria dun 80%, da participación e entregas realizadas no conxunto de Taller 6, a onde se vincula a parte práctica principal da asignatura. Tanto a non realización das probas propostas como o incumprimento de asistencia ou de entregas suporá un Non Presentado como calificación da convocatoria.&nbsp;En cualquera caso, a calificación final da asignatura será valorada coa media que resulta das calificacións tanto das probas escritas e examen como as probas teórico prácticas. O coñecemento do alumno deberá estar sempre en cualquera de elas por riba do 50%.</div></div><div class="column"><font class="Apple-style-span" face="Verdana">A avaliación do estudante nas convocatorias extraordinarias levarase a cabo mediante a realización dun único exame, se ben aqueles alumnos que non teñan superado a parte correspondente ás probas teórico-prácticas, deberán tamén acreditar a corrección e realización das mesmas.&nbsp;</font>A avaliación do estudante en sucesivas matrículas realizarase polo mesmo procedimento arriba descrito.</div><div class="column"><br /></div><div class="column">A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación.</div>

Fontes de información
Bibliografía básica








Y. AshiharaEl Diseño de Espacios ExterioresLibro
&nbsp;

J. Martínez SarandesesEspacios Públicos UrbanosLibro
&nbsp;

J. GehlLa Humanización del Espacio UrbanoLibro
&nbsp;

Fernando TeránCalles y algo más que CallesLibro
&nbsp;

Carlos Martínez Caro y Juan Luís de Las RivasArquitectura UrbanaLibro
&nbsp;

Gordon CullenEl Paisaje UrbanoLibro
&nbsp;

Aldo RossiLa Arquitectura de la CiudadLibro
&nbsp;

M. Herce y J. MiróEl soporte infraestructural de la ciudadLibro
&nbsp;

C. Norberg-SchulzIntenciones en arquitecturaLibro
&nbsp;

F. Manchón y J. SantameraRecomendaciones para el proyecto y diseño del viario urbanoLibro
&nbsp;

Manuel Solá MoralesEspacios públicos y espacios colectivosCapítulo de revista
&nbsp;

CSCAEGuía para la redacción de Proyectos de UrbanizaciónLibro
&nbsp;

I. McHargProyectar con la naturalezaLibro&nbsp;&nbsp;
M.Hough&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Naturaleza y Ciudad&nbsp; &nbsp;libro

Bibliografía complementaria


A. FalcónEspacios Verdes para una Ciudad SostenibleLibro


AAVVLa Calle. Diseño para peatones y ciclistasLibro


D. BoeminhausPavimentos y límites urbanosLibro


Dieter PrintzPlanificación y Configuración UrbanaLibro


Robert Venturi y AAVVAprendiendo de las VegasLibro


C. Juel-ChristiansenMonumento y NichoLibro


AAVVa+tRevista


AAVVPaiseaRevista


Gilles ClémentEl jardín en movimientoLibro
Antoni FalcónEspacios verdes para una ciudad sostenible.Libro


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxectos 1/630G01001
Proxectos 2/630G01006
Proxectos 3/630G01011
Proxectos 4/630G01016
Urbanística 1/630G01018
Proxectos 5/630G01021
Urbanística 2/630G01024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 6/630G01026

Materias que continúan o temario
Proxectos 6/630G01026
Urbanística 4/630G01032
Urbanística 5/630G01042

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías