Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A38 |
Capacidade para intervir en e conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A42 |
Aptitude para catalogar o patrimonio edificado e urbano e planificar a súa protección. (T) |
A49 |
Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura. |
A51 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo das necesidades sociais, a calidade de vida, a habitabilidade e os programas básicos de vivenda. |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A57 |
Coñecemento axeitado da socioloxía, teoría, economía e historia urbanas. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender, cunha visión xeral e unitaria, o devir da arquitectura histórica |
A38 A49 A51 A52 A53 A57
|
B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Explicar o por qué das permanencias e das mudanzas da arquitectura e do urbanismo |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57
|
B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Fundamentar o coñecemento dos problemas históricos da arquitectura nas súas diversas escalas |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57
|
B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Comprender os problemas da arquitectura histórica en sí mesma e no seu proceso proxectivo |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Comprender os problemas da urbanismo histórico, en sí mesmo e no seu proceso proxectivo |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A Historia da Arquitectura 1 como estudo do patrimonio |
1.1 A arquitectura de Galicia como patrimonio construído
1.2 A historia da arquitectura como historia da cidade e do territorio
|
2. A arquitectura de Galicia ao longo da historia |
2.1 Formulacións e fundamentos
2.2 O soporte territorial
|
3. As orixes da arquitectura galega |
3.1 Da prehistoria á historia
3.2 A Gallaecia romana
|
4. A arquitectura románica en Galicia |
4.1 Galicia parroquial, monástica e urbana
4.2 O paradigma compostelán
|
5. A arquitectura gótica en Galicia |
5.1 Os mosteiros cistercienses e os templos parroquiais
5.2 A Galicia urbana e os templos mendicantes
|
6. A arquitectura no Renacemento e no Barroco |
6.1 A idade do Humanismo
6.2 Introdución e consagración do Barroco
|
7. Neoclasicismo e Eclecticismo |
7.1 Elementos e tipoloxías do neoclasicismo
7.2 Historicismos e eclecticismos |
8. A arquitectura de Galicia na Idade Moderna |
8.1 Tradición e vangarda
8.2 O proxecto moderno |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 C1 C4 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 |
40 |
0 |
40 |
Discusión dirixida |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 |
13 |
0 |
13 |
Traballos tutelados |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 |
0 |
45 |
45 |
Prácticas a través de TIC |
A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
0 |
15 |
15 |
Proba obxectiva |
A38 A42 A49 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 |
4 |
30 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Encadramento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos. |
Sesión maxistral |
Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumno as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe. |
Discusión dirixida |
Fomento da participación do alumno na exposición e defensa das súas teses sobre o asunto tratado. Búsqueda de debate e polémica. Importancia da formulación de preguntas (inda que as veces queden sin respostar) como paso previo á obtención de respostas. |
Traballos tutelados |
Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantes desenvolverán continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores. |
Prácticas a través de TIC |
Tanto as propostas dos traballos tutelados como a súa elaboración e contestación faranse a través das TIC. |
Proba obxectiva |
Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita como gráfica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal, o estudantado desenvolverá traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado en titorías individuais e/ou grupais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A38 A42 A49 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 |
Configurada como:
1. Preguntas concretas sobre o conxunto das materias do programa.
2. Temas de reflexión e análise da arquitectura e o urbanismo nos distintos aspectos abordados no temario.
3. Análises concretos individualizados ou comparativos de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos e/ou urbanos, valorando a capacidade analítica da arquitectura nas súas diversas escalas e grados de profundidade.
|
60 |
Traballos tutelados |
A38 A42 A49 A51 A52 A53 A57 A63 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 C8 |
Realización satisfactoria dos traballos tutelados mostrando unha adecuada progresión ó longo do curso. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da asignatura configúrase como unha suma ponderada de probas obxectivas e traballos tutelados que serán expostos polo alumnado nas clases interactivas. Dentro do proceso de avaliación continua, realizaranse dúas probas parciais liberatorias ao longo do curso, sobre os contidos impartidos ata o momento. Para liberar á materia correspondente é necesario aprobar a proba parcial. De no ser así, terá que repetirse a proba non superada na primeira ou na segunda oportunidade. A asistencia ás clases presencias é necesaria para ser avaliado. O traballo no presencial é valorado a través dos traballos tutelados cun peso do 40% na calificación final. A proba obxectiva terá un peso total do 60% na calificación final. Cada unha das partes que forman a calificación (traballo tutelado e proba obxectiva) son valorados de 0 a 10 puntos. Para poder aprobar a materia débense cumplir as dúas condicións seguintes: 1. A nota mínima en cada unha das respostas da proba obxectiva e en cada un dos traballos tutelados será de 3puntos. 2. Unha das partes da proba obxectiva e un dos traballos tutelados teñen que obter unha calificación igual ou superior a 5puntos. Para poder ser avaliado na primeira oportunidade (xaneiro) o alumnodebe cumprir a totalidade dos seguintes requisitos: 1. Asistir ó menos ó 80% das clases presenciais. 2. Entregar os traballos tutelados nas datas sinaladas. 3. Realizar a proba obxectiva, non deixando sen contestar a ningunhadas preguntas plantexadas. No caso de non cumprir algún dos primeiros puntos, o alumno obterá un "Non presentado" na convocatoria (oportunidades de maio e xullo). Si o alumno non se presenta á proba obxectiva na primeira oportunidade, cumprindo o resto de requisitos, obterá un "Non presentado" en maio. Na segunda oportunidade (xullo), repetirase soamente a proba obxectiva, coas mesmas condicións que na primeira oportunidade, á que soamente se poderán presentar aqueles alumnos que: 1. Ou ben cumpriran os tres requisitos citados anteriormentee non alcanzara a puntuación suficiente para aprobar. 2. Ou ben cumpriran os dous primeiros pero non se presentaran á proba obxectiva na primeira oportunidade. Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entranteadaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado. Avaliaciónen convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirseas condicións de avaliación xeral nun curso previo. Estudantescon recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica deexención de asistencia : Para estes casos, sempre que conten con recoñecemento oficial dadirección do centro, non se terá en conta a esixencia de asistencia mínima,manténdose o resto de esixencias xerais establecidas. Plaxio: No relativo ao plaxio se atenderá aoindicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación dascualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Alonso Pereira, J. R.: La Arquitectura de Galicia. Dos mil años de Historia (Santiago de Compostela: Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia, 2023) |
Bibliografía complementaria
|
|
Alonso Pereira, J. R.: Introducción a la
historia de la arquitectura (Barcelona: Reverté, 2005) García Iglesias, J. M. (coord.): Galicia no tempo (Catálogo de exposición, Santiago de Compostela: Xunta de Galicia, 1990) Soraluce Blond, J. R. e Yzquierdo Perrín, R.: Historia de la arquitectura gallega (2 vol., A Coruña: Hércules de Ediciones, 2020)
Valle Pérez, X. C. (coord.): Imaxes da arte en Galicia (Catálogo de exposición, A Coruña: Fundación Barrié, 1991) Vázquez Varela, J. M. et al.: Historia del arte gallego (Madrid: Alhambra, 1983) En paralelo á realización dos traballos tutelados, en cada curso académico concretarase a bibliografía específica para a realización dos mesmos. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría da Arquitectura/630G02025 | Introdución á Arquitectura /630G02005 | Historia da Arte/630G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Como parte das tarefas da materia, poderase preparar material síntese do traballo realizado para a súa exposición conxunta a finais de curso, no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.). Ao longo do curso, o profesorado pode recomendar a asistencia a determinados eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, o DPAUC, etc., que teñan relación co contido docente da materia, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo. |
|