Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir destrezas no manexo do debuxo e outras ferramentas de expresión gráfica durante o proceso proxetual e como elemento de comunicación e representación |
A1 A2 A4 A64
|
B1 B2 B4
|
C3 C4 C5 C6
|
Comprender, representar e analizar disitintas arquitecturas no medio urbano utilizando diferentes métodos de expresión gráficas. Emplear adecuadamente o análisis gráfico como ferramenta de coñecemento |
A1 A2 A4 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Entender as novas tecnoloxías como instrumentos e metodoloxías a utilizar no desenvolvemento do labor arquitectónico |
A1 A2 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Adquirir coñecementos e destrezas combinadas con aspectos arquitectónicos relativos a topografía e ao asoleo, así coma a precepción e interación da cor e a arte, e saber aplicalos en cada caso. |
A1 A2 A4 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Comprender co diseño dos espazos urbanos determina o seu modo de uso, polo cal terase en conta a todalas persoas que compoñen a sociedade, reflexionando sobre o espazo dedicado ao peatón e o dedicado ao automovil. |
A1 A2 A4
|
B2 B3 B4 B12
|
C4 C5 C7 C8
|
Sintetizar e expoñer os traballos ante estudantado e profesorado, así como valorar as exposicións dos outros grupos |
A1 A2 A4
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
ANÁLISE |
LECTURA DO ÁMBITO, DISECCIÓN DO ENTORNO. REPRESENTACIÓN DA REALIDADE |
TOPOGRAFÍA |
INTRODUCCIÓN HISTÓRICA A REPRESENTACIÓN DO TERRITORIO E A SUA INSTRUMENTACIÓN. CARTOGRAFÍA E XEODESIA. REPRESENTACIÓN DO TERRITORIO |
A COR E A ARTE NA CIDADE |
A COR E A ARTE COMO CONFORMADORAS DA IMAXE URBANA. A COR E A SUA PERCEPCIÓN. CLASIFICACIÓN DA COR. TIPOLOXÍA EDIFICATORIA E COR |
ASOLEO XEOMÉTRICO |
CONCEPTOS ASTRONÓMICOS. COORDENADAS XEOGRÁFICAS E HORIZONTAIS. SOMBRAS E SOLEAMENTO. HUSOS HORARIOS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A64 B1 B3 B5 B12 C3 C4 C6 C7 |
13 |
13 |
26 |
Saídas de campo |
B3 B12 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
52 |
67 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
Proba obxectiva |
A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 |
2 |
6.5 |
8.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación e explicación das peculiaridades da matera, así como da área da cidade a intervir durante o curso. Organización do cuatrimestre coa formación de grupos |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e outros recursos, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Os contidos teóricos da materia iranse expoñendo de manera non lineal, na secuencia que o profesorado estime mais oportuna para obter os mellores resultados e en función da heteroxeneidade do grupo. |
Saídas de campo |
Recoñecemento do lugar e toma de datos directa recollendo a información necesaria pra facer o análise do ámbito de estudo |
Traballos tutelados |
Realizase un traballo supervisado, o cal implica un importante labor autónomo non presencial por parte do estudantado, o cal analizará unha parte da cidade coa finalidade de propor pequenas intervencións de mellora no ámbito urbano plantexado, expresadas con diferentes medios gráficos, e poñendo atención na diversidade e con perspectiva de xénero.
O traballo organízase en bloques con entregas ao fin de cada un deles; elaborarase en grupos de 3 persoas realizándose titorías de control do desenvolvemento do mesmo ao longo do curso.
Contémplase a posibilidade de facer públicos os resultados destes traballos. |
Presentación oral |
O estudantado de cada grupo deberá expoñer o Traballo Tutelado ao final do catrimestre. En dita exposición participarán tod@l@s membros do grupo. Preténdense dous obxetivos: que sexan capaces de expoñer as suas ideas e resultados, e que sexan partícipes dos contidos e presentación dos exercixos d@s demais compañeir@s |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba escrita dun máximo de dúas horas de duración ao final do curso, a cal versará sobre os contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais e os desenvolvidos na práctica tutelada |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Acompañarase ao alumnado ao ámbito de actuación coa finalidade de recabar datos no sitio e valorar a importancia do acercamento ao lugar.
Realizaránse titorías individuais ou en grupos moi reducidos para resolver dúbidas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. Revisaráse o traballo tutelado, requirindo, neste caso, a presenza de tod@l@s compoñentes do grupo.
Si o número de alumn@s é moi reducido, a matería impartirase por medio de titorías |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 B1 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C7 |
Realizarase unha proba teórica-práctica ao final do curso, a cal contribuirá a avaliar individualmente os coñecementos adquiridos por cada alumn@ |
15 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a capacidade de síntese e precisión da exposición, a calidade do material de apoio aportado e o grao de afondamento e coñecemento do tema tratado. A exposición pública do Traballo Tutelado realizarase ao final do catrimestre e será obrigatoria a participación de tod@l@s compoñentes do grupo de traballo |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A64 B2 B3 B4 B12 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realizaranse en grupos de 3 estudantes, avaliándose individualmente a participación de cada persoa por medio das titorías e da aportación persoal específicamente requerida en cada bloque. Avaliarase en conxunto a análese realizada e a adecuación da proposta e dos recursos gráficos empregados para a sua representación |
75 |
|
Observacións avaliación |
Utilizarase o método de Avaliación Continua, o que supón que a calificación obterase fundamentalmente a partires da participación e do traballo do estudantado ao longo do catrimestre. Primeira oportunidade: O alumnado deberá asistir polo menos ao 80% das sesións maxistrais e as prácticas. Deberá entregar todolos exercicios propostos na data acordada e ter realizada a proba obxetiva. Segunda oportunidade: Para poder presentase deberá ter cumprida a asistencia exixida e ter entregado o Traballo Tutelado na data acordada. A segunda oportunidade poderá consistir nunha proba obxetiva e/o a entrega dun traballo complementario. "A docencia ao alumnado de programas de movilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas e exámes de avaliación"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MARINA, Jesús + MORÓN, Elena (2010). Color en arquitectura. Lampreave
CAGE, John (2001). Color y cultura. Siruela
GARCÍA CODOÑER, Ángela (2000). El barrio de Velluters color y arquitectura histórica : metodología y carta de color . Generalitat Valenciana
ARMENTA GARCÍA, Carmen María (2014). Estudio del color. Carrera del Darro de Granada. Universidad de Ganada. Escuela Técnica Superior de Arquitectura
GUTIERREZ SIERRA, Lucía (2015). Estudio del color: Calle San Matías de Granada. Universidad de Ganada. Escuela Técnica Superior de Arquitectura
CASTRO DAPENA, Ángeles (Coord.) (2017). Guía de cor e materiais de Galicia. Xunta de Galicia e COAG
SEDDON, Tony (2008). Imágenes. Flujo de trabajo digital . Gustavo Gili
POZUETA ECHAVARRI, Julio (Dir.) (2009). La ciudad paseable. Cedex
GEHL, Jan (2006). La humanización del espacio urbano. La vida social entre los edificios. Reverté. Barcelona
ALBERS, Josef (2010). La interacción del color. Alianza
MOYA PELLITERO, Ana Mª (2011). La percepción del paisaje urbano. Biblioteca Nueva
WONG, Wucius (2006). Principios del diseño en color. Gustavo Gili
DE GRANDES, Luginia (1985). Teoría y uso del color. Cátedra |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Xeometría Descritiva/630G01003 | Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Análise Arquitectónico 2/630G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|