Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir a capacidade para :
-Organizar, resumir e representar datos.
-Formular problemas en termos de modelos estatísticos.
-Realizar os cálculos que requiran os métodos propostos.
-Interpretar os resultados da análise estatística.
|
A5 A13
|
B6 B10
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e aplicar o cálculo numérico e o cálculo diferencial e integral:
-Coñecer e manexar o cálculo diferencial dunha e varias variables.
-Coñecer e aplicar adecuadamente os métodos de integración de funcións dunha variable.
-Establecer os conceptos básicos da integral definida e coñecer as súas aplicacións.
-Entender os conceptos fundamentais relativos a ecuacións diferenciais.
-Recoñecer e integrar ecuacións de primeira orde e de orde superior ao primeiro.
-Coñecer e saber aplicar métodos aproximados de resolución de ecuacións diferenciais de primeira orde.
-Coñecer e aplicar os métodos de estatística descritiva para organizar, resumir, presentar e obter medidas sintéticas relativas a un conxunto de datos obtido dunha poboación ou dunha mostra.
- Coñecer os fundamentos do cálculo de probabilidades e a súa linguaxe específica, como base do proceso de inferencia estatística, en particular os conceptos de experimento aleatorio, variable aleatoria e distribución de probabilidade dunha variable, e aplicalo á resolución de problemas e a identificar situacións en que se manifestan devanditos conceptos.
- Coñecer e aplicar as técnicas básicas de inferencia estatística: mostraxe, estimador, estimación e medidas da precisión e a incerteza asociadas ao proceso de inferencia. |
A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Análise exploratorio de datos. |
Distribución da mostra dunha variable. Medidas resumo. Regresión e correlación. |
Tema 2. Variables aleatorias. |
Variables aleatorias. Distribución da poboación dunha variable. Medidas resumo. Modelos de distribución de probabilidade de uso común. |
Tema 3. Técnicas de inferencia estatística. |
Intervalos de confianza baseados nunha e dúas mostras. Contraste de hipóteses baseados nunha e dúas mostras. |
Tema 4. Funcións reais e funcións vectoriais. |
Funcións reais e funcións vectoriais. Límites e continuidade. Derivación. Extremos relativos e condicionados. |
Tema 5. Integración. |
Integración. Integración numérica. |
Tema 6. Ecuacións diferenciais ordinarias. |
Ecuacións diferenciais ordinarias. Métodos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias. Resolución numérica de ecuacións diferenciais de primeira orde. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B6 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A5 A13 B10 C6 C7 |
27 |
30 |
57 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 B6 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
27 |
60 |
87 |
Proba obxectiva |
A13 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Na primeira clase do curso farase unha presentación dos contidos, as competencias e os obxectivos que se pretenden alcanzar con esta materia. Poderase realizar un breve test a fin de coñecer as competencias que posúe o/a alumno/a.
|
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, na que o profesor presentará os diferentes temas da materia, así como os problemas que o/a alumno/a debe aprender a resolver. Ao longo da mesma o/a alumno/a poderá intervir facendo preguntas que faciliten a súa instrución e o/a profesor/a suscitará preguntas dirixidas aos/as estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Solución de problemas |
Segundo se vaia desenvolvendo a materia o/a profesor/a suscitará traballos e/ou entregará boletíns de problemas que os/as alumnos/as deberán resolver. Os boletíns de problemas non son exames. A súa resolución comezará no aula, onde os/as alumnos/as, en pequenos grupos discutirán onde radica a súa dificultade e como se pode afrontar a súa resolución. O/A alumno/a terminará a realización dos mesmos de forma autónoma e poderá comprobar si os realizou correctamente, ben no aula, ben no sitio da materia no Campus Virtual da USC. |
Proba obxectiva |
Exame teórico-práctico da materia impartida.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Ao longo do curso cada alumno/a deberá realizar co profesor dúas sesións de 30 minutos cada unha. Nelas o profesor resolverá as dúbidas que lle presente o alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A13 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 |
Exame final, consistente en dúas probas teórico-prácticas correspondentes aos dous bloques da materia: Cálculo e Estatística. |
90 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 B6 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Avaliación do seguimento continuo da materia. Terase en conta a participación activa nas clases, a realización dos traballos e problemas expostos, así como a súa entrega en prazo. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidade: A avaliación do alumnado en primeira oportunidade farase en base aos seguintes apartados:
Exame final. Consistirá en dúas probas teórico-prácticas, correspondentes á materia de cada bloque: Cálculo e Estatística. Para superar a materia será necesario obter unha cualificación media, entre os dous bloques, maior ou igual a 5, e non ter unha cualificación inferior a 4 en ningún deles. Os/Os alumnos/as que non cumpran algún destes requisitos terán unha cualificación de suspenso en primeira oportunidade (a cualificación numérica será o mínimo entre 4,5 e a media das cualificacións obtidas en cada bloque).
Avaliación do seguimento continuo da materia. Valorarase o interese e a participación activa do alumno/a, tanto nas clases expositivas como nas interactivas; a realización dos traballos e problemas expostos, así como a súa entrega en prazo.
O exame final ten un peso do 90% na cualificación da materia e a avaliación continua ten un peso do 10% na cualificación da materia.
Observación á avaliación do bloque de Cálculo: Para avaliar o seguimento do bloque de Cálculo, ao longo do cuadrimestre realizaranse dúas probas. A primeira proba corresponderá á materia impartida do Tema 4, e a segunda á materia impartida dos Temas 5 e 6. Se as cualificacións obtidas nestas probas non son inferiores a 3, considérase a nota media entre ambas, cunha ponderación do 90%, á que se engadiría a avaliación do seguimento continuo da materia, cunha ponderación do 10%; se o resultado total é maior ou igual que 5, entón o/a alumno/a poderá optar por non realizar o exame final, nese caso dita cualificación obtida por avaliación continua e por exames parciais representará o 100% da nota final do bloque de Cálculo.
Observación á avaliación do bloque de Estatística: Para avaliar o seguimento do bloque de Estatística, ao longo do cuadrimestre realizaranse dúas probas. A primeira proba corresponderá á materia impartida do Tema 1, e a segunda á materia impartida dos Temas 2 e 3. Se as cualificacións obtidas nestas probas non son inferiores a 3, considérase a nota media entre ambas, cunha ponderación do 90%, á que se engadiría a avaliación do seguimento continuo da materia, cunha ponderación do 10%; se o resultado total é maior ou igual que 5, entón o/a alumno/a poderá optar por non realizar o exame final, nese caso dita cualificación obtida por avaliación continua e por exames parciais representará o 100% da nota final do bloque de Estatística.
Segunda oportunidade (xullo): A avaliación do alumnado en segunda oportunidade realizarase en base aos seguintes apartados:
- Exame final: Consistirá en dúas probas teórico-prácticas, correspondentes á materia de cada bloque: Cálculo e Estatística.
Aqueles/as alumnos/as que aproben un dos bloques en primeira oportunidade, poderán optar por non examinarse dese bloque, pois se garda a nota obtida na primeira oportunidade.
- Avaliación do seguimiento continuo da materia, igual á establecida para a primeira oportunidade.
O exame final ten un peso do 90% na cualificación da asignatura e a avaliación continua ten un peso do 10% na cualificación da asignatura.
Para superar a materia en segunda oportunidade será necesario obter unha cualificación media, entre os dous bloques, maior ou igual a 5, e non ter unha cualificación inferior a 4 en ningún deles. Os/Os alumnos/as que non cumpran algún destes requisitos terán unha cualificación de suspenso en segunda oportunidade (a cualificación numérica será o mínimo entre 4,5 e a media das cualificacións obtidas en cada bloque). Ambas oportunidades 1) Os/As alumnos/as con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia (o que deberán comunicar a algún/a de os/as profesores/as da materia), serán avaliados, tanto en primeira como en segunda oportunidade, só pola cualificación obtida no exame final. Como o resto do alumnado, para superar a materia, terán que ter unha nota media entre os dous bloques do exame, maior ou igual a 5, e non ter unha cualificación inferior a 4 en ningún deles. 2) Non existen criterios diferenciados de avaliación para o alumnado repetidor. 3) A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa, de acordo coas normativas académicas vixentes da UDC e da USC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
CÁLCULO: • Larson, R.; Hostetler, R. P.; Edwards, B. H. (2006). Cálculo, volúmenes 1 y 2. Madrid, McGraw-Hill. • Robert A. Adams (2009). Cálculo. Pearson Educación S. A., Madrid.
• Arriaza Gómez, A.J. y otros (2008). Estadística básica con R y R-commander. Universidad de Cádiz. • Delgado de la Torre, R. (2008). Probabilidad y Estadística para Ciencias e Ingenierías. Delta Publicaciones. • Cao, R. e outros (2006). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ed. Pirámide. • Framiñán Torres, J.M. y otros (2016). Problemas resueltos de probabilidad y estadística. Universidad de Sevilla. • Madsen, B. S. (2016). Statistics for non-statisticians. Springer. • Mendenhall, W.M. (2016). Statistics for engineering and the sciences. CRC Press, Taylor & Francis Group. • Montgomery, D. C. y Runger, G.C. (2010). Probabilidad y Estadística aplicadas a la Ingeniería. Limusa Wiley. • Moore, D. S. (2005). Estadística aplicada básica. Antoni Bosch, D.L. |
Bibliografía complementaria
|
|
CÁLCULO• Ayres, F. (1992). Cálculo Diferencial e Integral. Madrid, McGraw-Hill.
• Granero, F. (2001). Cálculo integral y aplicaciones. Madrid, Prentice-Hall.
• Martínez Sagarzazu, E. (1996). Ecuaciones diferenciales y cálculo integral. Servicio Editorial Univ. del País Vasco.
• Simmons, G. F.; Krantz, S. G. (2007). Ecuaciones diferenciales. Teoría, técnica y práctica. México, McGraw-Hill.
• Larson, R. y Edwards, B. (2017). Matemáticas I: cálculo diferencial. Cengage Learning.
• Larson, R. y Edwards, B. (2017). Matemáticas II: cálculo integral. Cengage Learning.
• Larson, R. y Edwards, B. (2017). Matemáticas III: cálculo de varias variables. Cengage Learning.
ESTADÍSTICA:
• Milton, J. S. (2007). Estadística para biología y ciencias de la salud. McGraw-Hill • Navidi, W. (2006). Estadística para Ingenieros y Científicos. McGraw-Hill. • Parra Frutos, I. (2003). Estadística Empresarial con Microsoft Excel. Problemas de Inferencia Estadística. Ed. AC. • Ross, S.M. (2014). Introduction to probability and statistics for engineers and scientists. Elsevier-Academic Press. • Ryan, T.P. (2007). Modern Engineering Statistics. John Wiley & Sons. • Ross, S.M. (2014). Introduction to probability and statistics for engineers and scientists. Elsevier-Academic Press. • Ryan, T.P. (2007). Modern Engineering Statistics. John Wiley & Sons. • Walpole, R. E. y otros (1999). Probabilidad y estadística para ingenieros. Prentice-Hall. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións para o estudo da materia
| • Asistir ás clases, tanto expositivas como interactivas. • Resolver os problemas propostos nos boletíns de cada tema. • Participar nas tarefas programadas. • Usar as titorías individuais, tanto de forma presencial como a través das TIC. |
|
|