Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o fenómeno paisaxístico dente o mundo das ideas, entendendo a reflexión como parte substancial da creación artística. |
A17 A18 A22 A37 A41
|
B2 B5
|
|
Analizar o estreito vínculo dos sistemas de pensamento e os resultados creativos coas circunstancias do seu propio tempo. |
A19 A26 A27 A28 A29 A30 A34 A35 A44 A45
|
B3 B4
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Relacionar o estudo da forma da paisaxe coas principais xustificacións da mesma: tectónicas, funcionais, morais, estéticas, etc. |
A17 A18 A19 A26 A27 A28 A29 A30 A38 A39 A40
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13
|
C1
|
Analizar a relación entre os textos de arquitectos, paisaxistas e pensadores, xunto coas obras de intervención na paisaxe e outras manifestacións artísticas, e as circunstancias históricas do seu tempo. |
A17 A18 A19 A26 A27 A28 A29 A30 A37 A38 A39 A40 A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13
|
C1 C2
|
Comprender o fenómeno da experiencia moderna partir do coñecemento da teoría da paisaxe anterior. |
A17 A18 A19 A26 A27 A28 A29 A30 A37 A38 A39 A40 A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13
|
C1 C2
|
Argumentar a relación existente entre a produción paisaxística contemporánea e as experiencias previas. |
A17 A18 A19 A26 A27 A28 A29 A30 A37 A38 A39 A40 A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B13
|
C1 C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 Concepto de paisaxe: evolución e conformación |
- Orixe dun concepto
- Países e paisaxes
- Definir a paisaxe
|
TEMA 2 A paisaxe como sistema |
- A crise do obxecto
- Sistemas orgánicos
- As formas do caos
- Diagramas de enerxía
|
TEMA 3 A paisaxe como experiencia |
- Camiñar como práctica artística
- Territorio e movilidade
- Contemplación e inmersión na paisaxe
|
TEMA 4 A paisaje e o pintoresquismo |
- O pintoresco como categoría estética
- Perspectivas contemporáneas sobre o pintoresco
|
TEMA 5 A paisaje e o sublime |
- O sublime como categoría estética
- Perspectivas contemporáneas sobre o sublime
|
TEMA 6 A paisaje como obxecto estético |
- Land Art: o territorio como soporte artístico
- O arte como estratexia de intervención na paisaxe
- Paisaxe e arte contemporáneo
|
TEMA 7 Ecoloxía e paisaxe contemporáneo |
- Estética e sostibilidade
- O legado de Buckminster Fuller
- Paisaxe e tecnoloxía
|
TEMA 8 A restauración do territorio dañado |
- Espacios basura
- A paisaje na teoría da restauración
- Recuperar/reinventar/reutilizar
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A18 A19 A22 A27 A30 A38 A39 A40 B1 B6 B8 B13 |
30 |
0 |
30 |
Proba mixta |
B4 B5 C1 |
2 |
12 |
14 |
Traballos tutelados |
A26 A28 A29 A34 A35 A37 A41 A44 A45 B2 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
30 |
57 |
87 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B5 B6 C1 C4 C6 C8 |
0 |
3 |
3 |
Lecturas |
A22 A27 A30 A38 A39 A40 B1 B6 B8 B13 C4 |
0 |
15 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas impartidas sobre o temario do curso. |
Proba mixta |
Proba na que se evaluarán os coñecementos do alumnado a partir das sesións maxistrais, obradoiros e lecturas do curso, mediante análise e identificación de casos de estudo e elaboración propositivas. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesorado-titor. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, conferencias, etc), organizados pola ETSAC, DPAUC, etc, indicados polo profesorado da materia, como parte dos contidos docentes do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuáis referentes á asignatura.
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso, no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso DPAUC" (Paneis, maquetas, debuxos, videos, textos, performances, ...) |
Lecturas |
Serie de lecturas complementarias baseadas na bibliografía xeral da asignatura e outros textos específicos segundo o tema. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Descrición |
Os traballos consistirán en análises prácticos nos que se vinculen textos e ideas, incluidos no temario, con obras paisaxísticas concretas. Os grupos de traballo serán de tres estudantes, asignados polo profesorado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B4 B5 C1 |
Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 70% da cualificación final. No mesmo, é preciso acadar unha cualificación de 4 (sobre un máximo de 10) para poder superar a asignatura e poder facer media cos traballos. |
70 |
Traballos tutelados |
A26 A28 A29 A34 A35 A37 A41 A44 A45 B2 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
Os traballos, realizados en grupo, terán unha cualificación máxima de 3 puntos. Será preciso ter entregado os traballos para superar a asignatura. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia regular (mínimo un 80%) será imprescindible para realizar o traballo tutelado e a proba mixta. Para concorrer á segunda oportunidade de cada convocatoria será imprescindible ter entregado, na primeira, o traballo desenvolvido durante o curso e revisado polo profesorado da asignatura. Este traballo tutelado pode ser ampliado e correxido para ser reavaliado na segunda oportunidade. Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral nun curso previo. Medidas para o estudantado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia : Non se contemplan. Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC: "A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobado, implicará directamente a calificación de suspenso (0) na materia da convotatoria correspondente, invalidando así calquera calificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
TEMA 1 MADERUELO,
Javier, El paisaje: génesis de un
concepto, Abada, Madrid, 2005 TEMA 2 MONTANER, Josep María, Sistemas arquitectónicos contemporáneos,
Gustavo Gili, Barcelona, 2008 TEMA 3 CARERI, Francesco, Walkscapes: el andar como práctica estética,
Gustavo Gili, Barcelona, 2013 SMITHSON, Alison, SMITHSON, Peter, AS in DS: An eye on the road, Lars
Müller Publishers, Zúrich, 1983 THOREAU,
Henry David, Walden, o la vida en los
bosques, Losada, Madrid, 2016 TEMA
4 BOZAL, Valeriano (y
otros), Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas
contemporáneas (vol. I). Visor, Madrid, 2000 TEMA 5 BURKE, Edmund, Indagación
filosófica sobre el origen de nuestras ideas acerca de lo bello y lo sublime.
Alianza Editorial, Madrid, 2005 TEMA 6 KASTNER, Jeffrey. Land Art y
Arte Medioambiental, Phaidon Press, 2005 TIBERGHIEN, Gilles A., Land Art, Carré, Paris, 2012 TEMA 7 FULLER, Richard
Buckminster. Operating manual for
spaceship Earth, Lars
Müller Publishers, Zúrich TEMA 8 KOOLHAAS, Rem, Junkspace, Quodlibet, Milan, 2006 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|