Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Planificación e Sostibilidade da Paisaxe Código 630G03025
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Lopez Gonzalez, Candido
Correo electrónico
candido.lopez@udc.es
Profesorado
Lopez Gonzalez, Candido
Piñera Manso, Guadalupe
Correo electrónico
candido.lopez@udc.es
g.pinera.manso@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os instrumentos de planificación da paisaxe en tódolos ámbitos territoriais. A22
A23
Interpretar e elaborar instrumentos de planificación da paisaxe e establecer diagnósticos paisaxísticos A20
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A33
A34
A37
A41
A44
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Planificación da paisaxe Metodoloxías de planificación: obxetivos, análise, diagnósis, e prognosis
Sistemas de Información Xeográfica aplicados a planificación da paisaxe
Definición das unidades paisaxísticas
Conceptos de xestión del paisaxe
Usos do solo: conceptos, capacidades, aptitudes, clasificación e xestión
A coordinación comarcal
A xestión do territorio rural
A ordenación do litoral
As Directrices da paisaxe e o Catálogo das paisaxes de Galicia
Plans de acción da paisaxe
Plans sectoriais
Sostibilidade ambiental O paradigma da sostibilidade: precedentes e referentes
Vulnerabilidade, riesgos e procesos
Avaliación ambiental de plans e proxectos
Criterios de sostibilidade ambiental
Enerxía, emisions e ciclo da vida
O ciclo e xestión da auga
Análise e valoración ambiental: Ferramentas e instrumentos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A20 A22 A29 A30 A31 A44 B1 C6 C7 15 17 32
Obradoiro A23 A26 A27 A28 A33 A34 A37 A41 30 45 75
Proba práctica B12 B13 C1 C2 4 22 26
Sesión maxistral B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 C3 C4 C5 C8 15 0 15
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos .
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba práctica .
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro realizaranse traballos en grupo ou de forma individual onde o profesorado terá unha atención personalizada do alumnado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba práctica B12 B13 C1 C2 . 50
Estudo de casos A20 A22 A29 A30 A31 A44 B1 C6 C7 . 20
Obradoiro A23 A26 A27 A28 A33 A34 A37 A41 . 30
 
Observacións avaliación

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Mata, Rafael y Álex Torroja (coord.) (2006). El paisaje y la gestión del territorio. Criterios paisajísticos en la ordenación del terrotorio y del urbanismo. Barcelona: Diputació de Barcelona

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías