Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar conceptos xerais básicos relativos as estructuras de regulación e control.
|
A53
|
B4 B8 B12
|
C1 C3
|
Comprende-lo modelado matemático e posterior simulación dos sistemas físicos.
|
A51 A52
|
B3 B4 B8 B12
|
C3
|
Manipulalos conectivos elementais da lóxica dixital binaria.
|
A48 A51
|
B2 B3 B4 B8 B12
|
C3
|
Identificar e diferencialos distintos campos de aplicación da automatización naval e ter coñecemento dos dispositivos reais. |
A53
|
B3 B4 B8 B12
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción |
1.1. Sistema
1.2. Representación externa
1.3. Representación interna
1.4. Perturbación
1.5. Sistema de control en lazo aberto
1.6. Sistema de control en lazo cerrado
1.7. Servosistema
1.8. Sistema de regulación automática
1.9. Proceso
1.10.Sistema de control de procesos
1.11.Sistema manual
1.12.Sistema automatizado
1.13.Sistema de control manual
1.14.Sistema automático de control e sistema automático de
regulación |
2. Modelización matemática |
2.1. Definicións
2.2. Modelo de Nomoto
2.3. Servotimón
|
3. Sistemas Dixitais |
3.1. Introducción
3.2. Elementos de automatización
3.3. Operacións lóxicas AND e OR
3.4. Elementos electromecánicos
3.5. Operador NOT
3.6. Operacións lóxicas NAND e NOR
3.7. Sensores e actuadores
3.8. Dispositivos electrónicos
3.9. Exercicios |
4. Automatización Naval |
4.1. Comunicacións
4.1.1. GMDSS
4.1.2. COSPAS-SARSAT
4.1.3. INMARSAT
4.1.4. DSC
4.1.5. Comunicación computerizada
4.2. Navegación
4.2.1. Sistemas de posicionamento
4.2.2. Sistemas de cartas electrónicas
4.2.3. Goberno automático
4.2.4. Seguimento automático da derrota
4.2.5. Navegación meteorolóxica
4.2.6. Control do tráfico
4.2.7. Atraque automático
4.2.8. Outra instrumentación
4.3. Control da máquina
4.3.1. Nivel de automatización
4.3.2. Automatización de servicios
4.3.3. Carga, lastre, combustible, auga e sentinas
4.3.4. Sistemas de xeración de electricidade
4.3.5. Control e monitorización de alarmas
4.3.6. Reguladores de velocidade dixitais
4.3.7. Control remoto del sistema de propulsión
4.3.8. Telégrafo de ordenes
4.3.9. Sistema de posicionamento dinámico
4.4. Xestión marítima
4.4.1. Panorama actual
4.4.2. Mantemento e repostos
4.4.3. Xestión de documentos
4.4.4. Cálculo da carga
4.4.5. Carga e xestión de buques portacontedores
4.4.6. Control de contedores
4.4.7. Sistema de control de mercancías peligrosas
4.5. Sistemas integrados
4.5.1. Descrición
4.5.2. Control de tráfico e manobra
4.5.3. Navegación
4.5.4. Goberno manual
4.5.5. Supervisión da navegación
4.5.6. Planificación da derrota
4.5.7. Operacións de seguridade
4.5.8. Operacións de atraque
4.5.9. Comunicacións
4.5.10. Control de carga e lastre
4.5.11. Vixilancia e control da máquina
4.5.12. Control de equipos de cuberta
4.6. Simulación
4.6.1. Simulación e educación
4.6.2. Tipos de simuladores
4.6.3. Simulación e construcción naval |
5. Traballo de Búsqueda Documental |
Contido a consensuar entre profesor e alumno |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A48 A51 A52 A53 B2 B4 B8 B12 C1 C3 |
30 |
30 |
60 |
Recensión bilbiográfica |
B3 B4 B12 C1 C3 C8 |
22 |
22 |
44 |
Proba obxectiva |
A51 A53 B2 B3 B4 C1 C8 |
1 |
10 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Todolos temas fan uso da Facultade Virtual coma forma de desenvolvemento normal, dende ela se acesa a web propia da materia onde se atopan os materiais cos que se traballará durante o curso.
As clases presenciais correspondense cun sistema de titoría colectiva onde cada asistente pode expoñera, as súas dúbidas, e dificultades, tanto conceptuales coma instrumentais. |
Recensión bilbiográfica |
Nesta parte o alumno debe desenvolver un traballo de documentación sobre un tema da súa elección dentro do contexto da materia, o que debe realizar é unha búsqueda extensa de materiais e un comentario sobre os mesmos.
As horas presenciais son igualmente adicadas a titoría colectiva, para aclarar as dúbidas que poidan xurdir no desenvolvemento da materia. |
Proba obxectiva |
Trátase dunha proba complementaria para quén non acade a puntuación suficiente para superar a materia coas outras metodoloxías, ou ben deixara unha parte do temario sen completar. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A atención persoalizada na aula: semanalmente o horario de docencia está especialmente enfocado a resolución de dúbidas sobre os traballos planificados.
Nas prácticas a través de TIC o alumno pode dirixirse ao profesor en calquera momento para resolver as súas dúbidas, tanto sobre o traballo a realizar como sobre a avaliación recibida. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A48 A51 A52 A53 B2 B4 B8 B12 C1 C3 |
O alumno vai xerando un rexistro coas súas intervencións na Facultade Virtual que deben ser continuadas ao longo do temario, segundo márcase na axenda da materia. |
60 |
Recensión bilbiográfica |
B3 B4 B12 C1 C3 C8 |
O alumno tras elexir un tema no contexto da materia, debe facer unha búsqueda intensiva de materiais sobre o mesmo, e consultalos, comparalos e comentalos, de xeito que alcance unha comprensión profunda do tema. |
40 |
Proba obxectiva |
A51 A53 B2 B3 B4 C1 C8 |
Trátase dun complemento para aqueles que coa súa falta de participación nas outras metodoloxías. ou debido as circunstacias que sexan non alcanzan a puntuación necesaria para aprobar a materia. |
66.7 |
|
Observacións avaliación |
Dende logo ninguén pode acadar unha puntuación do 166.7%, esto indica tan só a doble oportunidade de superala materia, a través do traballo continuado ou ben mediante a proba obxectiva, e tamén mediante a combinación de ambalasdúas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vidal Paz, J. y Rodríguez Gómez, Benigno (2001). http://fv.udc.es/12Ciclo/materiales/ficheros/benigno/83/webSARC/home.htm. |
|
Bibliografía complementaria
|
PORRAS CRIADO, Alejandro; MONTANERO MOLINA, Antonio Plácido (1990). Autómatas Programables. Fundamento, Manejo, Instalación y Prácticas. Mc-GrawHill
Ogata, Katsuhiko (1980). IngenierÃa de Control Moderna. México. Prentice-Hall Hispanoamericana
TOKHEIM (1991). Principios digitales. Madrid. Mc-GrawHill
MASCAREÑAS y PÉREZ-ÃÑIGO, Carlos (1999). Sistemas de Gobierno del buque. Cádiz. Servicio de Publicaciones Universidad de Cádiz |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Física/631211101 | Matemáticas/631211104 | Métodos Informáticos/631211105 | Ampliación de Matemáticas/631211109 | Ampliación de Física/631211501 |
|
Observacións |
Aínda que a aparataxe matemática reduciuse ao mínimo imprescindible dentro desta materia, e unha moi boa axuda contar con conceptos claros de matemáticas e física, así coma o coñecemento das operación lóxicas básicas que se estudan en métodos informáticos. |
|