Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A6 |
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A7 |
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A18 |
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A22 |
Capacidade para desenrolar métodos e procedementos para gañar competitividade na industria marítima. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Falar ben en público |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das diversas enerxías alternativas.
|
AM2 AM6
|
BM1 BM10 BM12 BM13 BM14
|
CM1 CM2
|
Ser capaz de analizar as posibilidades de integrar as distintas enerxías alternativas ás instalacións mariñas. |
AM22 AM23
|
BM7 BM16
|
CM6
|
Ser capaz de integrar diferentes enerxías alternativas nos procesos de Enxeñaría Mariña.
|
AM24
|
BM2 BM13 BM14 BM15
|
CM9
|
Ser capaz de valorar o impacto ambiental das enerxías alternativas.
|
AM8
|
BM6 BM11
|
CM4 CM6 CM7
|
Implantación de sistemas enerxéticos sustentables. |
AM2 AM7 AM8 AM18 AM20 AM23 AM24
|
BM2 BM3 BM4 BM5
|
CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1- Enerxía renovable
|
Definición de enerxía, dimensións físicas e unidades.
Aproveitamento en buques. |
2- Aproveitamento térmico da enerxía solar
|
Natureza e dispoñibilidade da radiación solar.
Colectores solares - Xeración de enerxía eléctrica a partir de enerxía solar térmica de alta temperatura - Motores solares.
Aproveitamento en buques.
|
3- Enerxía solar. Dispositivos fotovoltaicos
|
Fundamentos físicos.
Radiación solar.
Aspectos económicos dos sistemas fotovoltaicos
Impacto ambiental dos sistemas fotovoltaicos.
Aproveitamento en buques. |
4- Enerxía a partir de biomasa
|
Biocombustibles
Pirólisis e gasificación.
Dixestión anaeróbica.
Impactos ambientais do uso da biomasa.
Aproveitamento en buques. |
5- Enerxía eólica
|
Aproveitamento enerxía eólica offshore e onshore.
Aproveitamento en buques. |
6- Enerxía hidráulica
|
Turbinas hidráulicas.
Criterios de selección da turbina máis adecuada. Velocidade específica e intervalos de aplicación. |
7- Enerxía mareomotriz
|
Recursos mareomotrices a escala mundial.
Electricidade a partir do salto xerado en presas polas mareas.
Presas mareomotrices.
Tipos de turbinas para a xeración de electricidade en centrais mareomotrices.
Electricidade a partir de correntes da marea. |
8- Enerxía undimotriz
|
Dispositivos flotantes.
Outros dispositivos convertidores de enerxía da ondada. |
9- Conversión de enerxía térmica oceánica
|
Conversión de enerxía térmica oceánica |
10- Enerxía xeotérmica
|
Magnitude dos recursos xeotérmicos.
Orixe e características da enerxía xeotérmica.
Formas de explotación de recursos xeotérmicos. |
11- Almacenamento e distribución de enerxía
|
Almacenamento biolóxico.
Almacenamento químico.
Acumuladores.
Células de combustión.
Almacenamento mecánico de enerxía.
Almacenamento de enerxía en forma de aire comprimido.
Almacenamento de enerxía calorífica. |
12- Utilización de fontes de enerxía renovable nos buques
|
Utilización das fontes de enerxía renovable en buques. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A6 A7 A8 A18 B1 B6 C6 C7 |
24 |
18 |
42 |
Traballos tutelados |
A20 A22 A23 A24 B2 B4 B5 B7 B11 B12 B13 B14 B15 C8 |
2 |
8 |
10 |
Presentación oral |
B3 B10 B16 C1 C2 C4 C9 |
2 |
1 |
3 |
Proba obxectiva |
B11 B13 B15 C1 C2 |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos temas na aula, con posibilidade de realizar debates sobre eles, etc.
|
Traballos tutelados |
O alumnos desenvolverán traballos sobre temas puntuais que serán tutelados polo profesor.
|
Presentación oral |
O alumno desenvolverá en forma de explicación, os traballos ou exercicios realizados en casa.
|
Proba obxectiva |
O alumno debe responder as cuestións formuladas polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
O profesor estará dispoñible para a aclaración de dúbidas e preguntas posibles, acerca de calquera das metodoloxías da materia, no horario de titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B11 B13 B15 C1 C2 |
Permite avaliar e verificar os resultados esperados respecto ao contido global da materia. Verificar o grao de consecución dos obxectivos propostos.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Sesión maxistral: A2, A7, A8, B6, C8 Traballos tutelados: A18, A20, A23, A24, A25, B1, B4, B5, B7, , C6 Presentación oral: B3, B11, C1, C2 Proba obxetica: A6, B2, B4, B10, C1, C2, C7 O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN Aos ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3; 7.5) (04/05/2017): Terá dereito a presentarse a unha proba obxectiva con posibilidade de obtención do 100% da nota. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso
"0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así
calquera cualificación obtida en toda as actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tecnoloxía Off-Shore/631480211 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Por ser unha materia optativa de Master, o que implica cursar o Grao; non se require ningún requisito previo adicional. |
|