Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Deseño de Intercambiadores de Calor Código 631480216
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Naveiro Parga, Manuel
Correo electrónico
manuel.naveiro@udc.es
Profesorado
Naveiro Parga, Manuel
Correo electrónico
manuel.naveiro@udc.es
Web http://http://www.udc.es/
Descrición xeral En todos os procesos industriais existen intercambio de calor entre fluídos, por iso é fundamental o seu estudo. Nesta materia trátase os mecanismos de transmisión de calor, especialmente centrados na condución e convección, aplicando a análise térmica aos intercambiadores.
Mediante ferramentas de software realízase o deseño de intercambiadores de calor para diversas aplicacións industriais, o que leva consigo un rigoroso estudo dos tipos de intercambiadores de calor existentes.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. AM2
Efectuar as operacións de combustible e lastre, a nivel de xestión. AM3
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. AM6
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. AM8
Manter a seguridade dos equipos, sistemas e servizos da maquinaria, a nivel de xestión. AM9
Manter a seguridade e protección do buque, a tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade, a nivel de xestión. AM10
Probar o equipo eléctrico e electrónico, detectar avarías e mantelo en condicións de funcionamento o reparalo, a nivel de xestión. AM14
Vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño, a nivel de xestión. AM16
Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños, prestando especial atención aos sistemas de seguridade abordo e á protección ambiental. AM17
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. AM18
Regular, controlar, diagnosticar e supervisar sistemas, procesos e máquinas para a toma de decisións en condución e operación AM19
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. AM20
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. AM24
Aprender a aprender. Resolver problemas de forma efectiva. Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM5
CM6
CM9
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CM3
CM7
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma CM1

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Introdución: Clasificación, Aplicacións e Selección

- Introdución
- Clasificación
- Aplicacións
- Criterios básicos na selección
TEMA 2. Métodos básicos de diseño: DMLT e NUT
- Análise termodinámica
- Método da diferenza media logarítmica (DMLT)
- Método do número de unidades de transferencia (NUT)
TEMA 3. Coeficiente global de transferencia de calor - Introdución
- Resistencia térmica total
- Coeficiente global de transferencia de calor
- Coeficientes de convección
- Coeficientes de ensuciamiento
- Factor de limpeza
- Porcentaxe adicional de superficie
TEMA 4. Diseño de intercambiadores de calor de doble tubo - Compoñentes principais
- Deseño hidráulico e térmico do interior do tubo
- Deseño hidráulico e térmico do espazo anular
- Problemas tipo: deseño e rating
TEMA 5. Diseño de intercambiadores de calor de carcasa e tubos - Compoñentes principais
- Normativa de aplicación: TEMA
- Patrón de tubos
- Deflectores
- Deseño hidráulico e térmico do interior do tubo
- Deseño hidráulico e térmico do interior da carcasa
- Problemas tipo: deseño e rating
TEMA 6. Diseño de intercambiadores de calor de placas - Compoñentes principais
- Normativa de aplicación: UNE-EN ISO 15547
- Tipos de placas
- Deseño hidráulico e térmico
- Problemas tipo: deseño e rating

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A3 A6 A8 A9 A10 A14 A19 B1 B2 B6 B7 B11 B14 7 18 25
Solución de problemas A14 A16 A17 A18 A19 A24 B1 B5 B12 B13 B14 C3 C5 C6 C7 C9 10 30 40
Proba obxectiva A20 B2 B3 B4 B10 B14 B15 B16 C1 C9 4 0 4
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia e que se distribúen en temas. O alumno contará en todo momento cunha copia mecanografiada do tema a tratar en cada sesión maxistral. Foméntase a participación en clase, a través de comentarios que relacionan os contidos teóricos con experiencias da vida real.
Solución de problemas Resolveranse exercicios propostos, permitindo a aplicación dos modelos matemáticos máis axeitados a cada caso, incluíndo manexo de software, aplicación das hipóteses máis axeitadas, relación cos contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e vinculación co exercicio profesional
Proba obxectiva Valórase o grao de coñecemento adquirido sobre a materia en cuestión, tendo en consideración tanto a parte teórica como de problemas

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Trátase de orientar ao alumno naquelas cuestións relativas á materia impartida e que resulten de especial dificultade para a súa comprensión. Tamén se inclúen as correspondentes revisións de exames. As canles de información e contacto serán a Facultade Virtual e as tutorías individualizadas que se desenvolven durante a semana.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A20 B2 B3 B4 B10 B14 B15 B16 C1 C9 Avaliación de coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas.
Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, axuizar e resolver problemas puntuais, requiríndose unha formación teórico-práctica equilibrada.
A proba terá dúas partes: teoría (50 %) e problemas (50%).
A nota mínima en cada parte para facer media é de 3 sobre 10.
100
 
Observacións avaliación

Contemplarase a posibilidade de realizar dúas probas
parciais ao longo do período lectivo. Desta forma,
os estudantes poderán superar a proba obxectiva antes do período
de avaliación da primeira oportunidade.

Os
estudantes con dispensa académica terán o mesmo método de avaliación que o
resto dos estudantes.

Os criterios de avaliación contemplados no cuadroA-III/2 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, tendranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaliación. 

Os criterios de evaluación contemplados no cuadro A-III/2 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, terase en conta a hora de diseñar y realizar a avaliación. 
Se por causa sobrevida de forza maior, non poidese facersa a avaliación deste xeito, levarase a cabo a distancia; por Moodle ou TEAMs, segúndo conveña.

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario"


Fontes de información
Bibliografía básica Fraas, Arthur P. (1980). Heat exchanger desing. New York : John Wiley & Sons
Kadaç, Sadik (2002). Heat exchangers selection, rating and thermal design. Boca Raton : CRC Press
(2005). ISO 15547.
(2007). TEMA 9TH EDITION.
Andreone, Carl F. (1997). Tubular heat exchanger inspection, maintenance, and repair. New York : McGraw-Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías