Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CM3
|
Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BM13
|
|
Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
|
BM14
|
|
Capacidade para comunicarse de forma efectiva nunha contorna de traballo |
|
BM4
|
|
Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo |
|
BM5
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
BM9
|
|
Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación |
|
BM11
|
|
Capacidade para coordinar as operacións de procura e salvamento |
AP4
|
|
|
Capacidade para establecer os sistemas e procedementos do servizo de garda |
AP5
|
|
|
Capacidade para analizar as medidas que procede adoptar en caso de emerxencia da navegación |
AP9
|
|
|
Capacidade para vixiar e controlar o cumprimento das prescricións lexislativas e das medidas para garantir a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio mariño. |
AP16
|
|
|
Capacidade para manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade |
AP17
|
|
|
Capacidade para elaborar plans para continxencias de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións. |
AP18
|
|
|
Capacidade para organizar e administrar a atención médica a bordo |
AP20
|
|
|
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
BM12
|
|
Que os estudantes saiban comunicar as suas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sin ambigüidades |
|
BM15
|
|
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
|
BM16
|
|
Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro |
|
|
CM2
|
Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
|
CM10
|
Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
|
|
CM11
|
Capacidade para a utilización das cualidades de liderado e xestión |
AP19
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: A investigación de sinistros e sucesos marítimos |
1.1. A notificación e análisis de accidentes e incidentes no Código de Xestión da Seguridade.
1.2. A investigación de accidentes na lexislación OMI: O Codigo de Investigación de Accidentes
1.3. Métodos e ferramentas para a investigación de accidentes e incidentes
|
Tema 2: Busqueda e salvamento. O Código IAMSAR |
Coñecemento cabal do Manual internacional dos servicios aeronáuticos e marítimos de búsqueda e salvamento (IAMSAR)
e capacidad para aplicaros sus procedementos
1.1. Responsabilidades e obligación de prestar axuda. Organización e coordinación SAR. Sistemas de notificación para buques. Sistemas de notificación para aeronaves.
1.2.Prestación de auxilio.
1.3. Coordinación no lugar do sinistro
1.4. Emerxencias a bordo |
Tema 3: Introdución os sistemas de xestión |
3.1.- A xestión da calidade.
3.2.- A xestión do medio ambiente.
3.3.- A xestión da seguridade e saúde laboral.
3.4.- Outros sistemas de xestión.
3.5.- Estructura dun sistema de xestión.
|
Tema 4: Particularidades da xestión na empresa navieira |
4.1.- Codigo Internacional De Xestion da Seguridade Operacional do Buque e a Prevencion da Contaminación.
4.2.- Xestion da prevencion da contaminación. O convenio “MARPOL”.
4.3.- Xestion da seguridade e saúde laboral (Prevención de Riscos Laborais).
4.4.- Xestion do persoal. Convenio Internacional sobre normas de Formación, Titulación e Gardas para a xente de mar (Convenio STCW/95).
4.5.- Xestión da protección do buque. Código Internacional para a Protección dos Buques e Instalacions Portuarias-PBIP).
|
Tema 5: Xestión da protección do buque. |
5.1. Situación actual da piratería: ameazas e pautas.
5.2. Papel da OMI e outras organizacións.
5.3. Planeamiento antes de atravesar áreas de risco elevado
5.4. Recoñecemento da ameaza e a súa resposta.
5.5. A xestión durante e despois do incidente.
5.6. A acción do Estado Español ante a piratería e o terrorismo.
5.7. Ciberseguridade marítima.
|
Tema 6: A compañía navieira fronte a piratería |
6.1. A piratería como risco psicosocial
6.2. A atención as vítimas e as suas familias |
Tema 7: Outras temáticas relacionadas coa xestión da seguridade, a saúde, a prevención da contaminación e a protección marítimas. |
7.1. Aplicación do Regulamento Internacional para Previr as Abordaxes no mar a nivel de xestión.
7.2. Control do cumplimento da lexislación internacional en materia de seguridade e protección marítima.
7.3. Mantemento da seguridade e a protección marítima.
7.4. Plans de continxencias e control de averías.
7.5. Xestión sanitaria a bordo. |
Tema 8: Liderazgo e xestión |
Coñecemento da xestión e formación do persoal a bordo
dos buques
Coñecemento dos convenios marítimos internacionaies e recomendacions pertinentes, así como da lexislación nacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A4 A9 A18 A20 B4 B11 B12 B13 C3 C10 |
10 |
10 |
20 |
Estudo de casos |
A5 A9 A18 B5 B12 B13 B14 C11 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A18 B9 B13 B16 C2 |
1 |
30 |
31 |
Presentación oral |
B4 B9 B15 |
1 |
4 |
5 |
Proba obxectiva |
A9 A16 A17 B9 B14 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A16 A19 B13 B14 |
34 |
34 |
68 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Traballo práctico individual na aula, que pode requerir o uso de TIC e/ou traballo autónomo previo o posterior do alumno |
Estudo de casos |
Traballo práctico por grupos na aula, que puede requerir traballo autónomo previo ou posterior do alumno |
Traballos tutelados |
Traballo autónomo do alumno que requerirá orientación xeral na aula e orientación en tutorías persoalizadas |
Presentación oral |
Consistirá na presentación oral na aula do traballo asignado o alumno |
Proba obxectiva |
Proba presencial escrita na que o alumno mostrará os coñecementos e competencias adquiridas |
Sesión maxistral |
Clases teóricas presenciais na aula, que poden requerir do alumno traballo autónomo previo e/ou posterior |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Asignarase o alumno un ou varios traballos tutelados que serán expostos na aula de acordo co calendario e os contidos da asignatura. Para a realización destes traballos o alumno contará co asesoramento do profesor a través de tutorías personalizadas.
En lo referente al "Alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" el Profesor pone a disposición del alumno los apuntes actualizados de la Asignatura en reprografía/Moodle, no le exige la asistencia a clase para su evaluación en las dos oportunidades de enero y julio y en lo relativo a las tutorías del Profesor, no solamente estará dispuesto a resolver las dudas que se le presente a este tipo de alumnos en el horario establecido a tal efecto por el Profesor; sino también en cualquier otro en que se encuentre en el despacho y las demás actividades que esté desarrollando se lo permitan.
En lo relativo al contenido de la prueba objetiva en ambas oportunidades; este será el establecido con carácter general en la descripción de la misma.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias, facendo uso do sistema TEAMS si fora procedente a xuizo do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A16 A19 B13 B14 |
A asistencia e aproveitamento das clases presenciais será avaliada polo docente. |
10 |
Solución de problemas |
A4 A9 A18 A20 B4 B11 B12 B13 C3 C10 |
A asistencia, participación e aproveitamento das clases de solución de problemas será avaliada positivamente polo docente
|
10 |
Estudo de casos |
A5 A9 A18 B5 B12 B13 B14 C11 |
A asistencia, participación e aproveitamento das clases de estudo de casos será avaliado positivamente polo docente
|
10 |
Traballos tutelados |
A18 B9 B13 B16 C2 |
Avaliación do proceso de realización do traballo tutelado e resultado final do mesmo. |
20 |
Presentación oral |
B4 B9 B15 |
Proba oral presencial na que o alumno exporá os resultados do traballo ou traballos tutelados asignados
|
10 |
Proba obxectiva |
A9 A16 A17 B9 B14 |
Consistirá nunha proba presencial escrita na que o alumno demostrará os coñecementos adquiridos.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Xa que a asignatura consta de tres partes perfectamente diferenciadas, cada unha delas avaliarase de forma independente, e o resultado final da avaliación será a media obtida entre as partes (conforme ás horas de docencia e un mínimo de 4 en cada unha delas). O seguimento
do curso con regularidade (80% asistencia), e a realización das actividades
propostas polo profesor darán dereito ao alumno a ser avaliado de forma
continua. No caso de alumnos
con dispensa académica, o 10% da presencialidade repartirase proporcionalmente
entre o resto de criterios. O alumno non acollido a avaliación continua será
avaliado en proba presencial cun valor do 100%. Os criterios de avaliación contemplados no A-II/2 del Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, teranse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación.
Sobre as sancións aplicables
pola comisión de faltas moi graves, artigo 11 do Regulamento disciplinar do
estudantado da universidade da Coruña, aprobado polo Consello de Goberno do
27/02/2023, en xuño de 2023 modificouse o punto b), quedando: b) Cualificación de suspenso
na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Tráficos ilícitos, piratería y terrorismo en la mar. José Carlos Moreno Torres.
Piratería y terrorismo en el mar. Sobrino Heredia, José Manuel.
El código PBIP. Ricard Mari Sagarra.
Actions to be taken to prevent acts of piracy and armed robbery. Model course 3.23. IMO 2011 Edition.
Inteligencia y seguridad. Revista de análisis y prospectiva. Universidad Rey Juan Carlos.
Reglamento (CE) No 725/2004 DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 31 de marzo de 2004relativo a la mejora de la protección de los buques y las instalaciones portuarias.
ANEXO II. ENMIENDAS AL ANEXO DEL CONVENIO. INTERNACIONAL PARA LA SEGURIDAD DE LA VIDA HUMANA EN EL MAR, 1974.
ANEXO III CÓDIGO INTERNACIONAL PARA LA PROTECCIÓN DE LOS BUQUES Y DE LAS INSTALACIONES PORTUARIAS (CÓDIGO PBIP).
OMI;Código Internacional de Gestión de la Seguridad (Código IGS) y Directrices revisadas para la implantación del Código IGS. Segunda edición. Londres: OMI.
OMI; Código Internacional para la Protección de los Buques y de las Instalaciones Portuarias. Londres: OMI.
OMI; Convenio Internacional sobre Normas de Formación, Titulación y Guardia para la Gente de Mar de 1978 en su forma enmendada en 1995 (STCW 95).Londres: OMI.
Tercera edición (refundida). Londres: OMI.
Cuarta edición (refundida). Londres: OMI.
Normativa UE.
Normas UNE-EN-ISO
Modelo EFQM de Excelencia.
Reglamento europeo EMAS.
OHSAS 18001.
Directrices relativas a los sistemas de gestión de la seguridad y la salud en el trabajo, ILO-OSH.
La Ley 31/1995, de Prevención de Riesgos Laborales, y su normativa de desarrollo.
Códogo IAMSAR
Código para la investigacion de siniestros y sucesos marítimos
Marine accident and incident investigation manual, OMI
The field guide to human error investigations
Manual práctico para la investigación de accidentes e incidentes laborales.
Código IGS y directrices para su implantación. Edición de 2018. OMI
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
"-Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). -Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas." |
|