Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A55 |
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A58 |
RA5C-Identificar compoñentes do buque. |
A61 |
RA20C-Interpretar planos e/ou documentación técnica |
B31 |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
B55 |
RA54H–Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos |
B56 |
RA57H–Elaborar plans para continxencias de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións |
C23 |
RA30X–Vixiar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu cuidado durante o viaje e o desembarque |
C25 |
RA33X–Manter a navegabilidade do buque |
C27 |
RA37X–Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
C28 |
RA39X–Contribuir á seguridade do personal e do buque |
C32 |
RA51X–Planificar e garantizar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu cuidado durante o viaxe e o desembarque |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A55
|
|
|
RA5C-Identificar compoñentes do buque. |
A58
|
|
|
RA20C-Interpretar planos e/ou documentación técnica |
A61
|
|
|
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
|
B31
|
|
RA54H-Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos |
|
B55
|
|
RA57H-Elaborar plans para continxencias de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións |
|
B56
|
|
RA30X-Vixiar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu cuidado durante o viaje e o desembarque |
|
|
C23
|
RA33X-Manter a navegabilidade do buque |
|
|
C25
|
RA37X-Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
|
|
C27
|
RA39X-Contribuir á seguridade do personal e do buque |
|
|
C28
|
RA51X-Planificar e garantizar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu cuidado durante o viaxe e o desembarque |
|
|
C32
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Xeneralidades |
Planos de forma. Liñas de referencia. Asento de proxecto: Concepto.
Escala dos calados. Alteración. Deformación orixinada no buque. Vagras planas e de curvatura. |
TEMA 2. Procedementos aproximados de integración |
Método dos trapecios. Reglas de Simpson para determinar áreas, volumenes y centroides. Toneladas por centímetro e por pulgada. Variación dos calados por cambio de densidade. Líñas de carga de 1966. Cálculo do desprazamento para un asento dado y distinto o de proxecto. |
TEMA 3. Flotabilidade |
Reserva e coeficiente de flotabilidade. Porte. Expoñente de carga. Coeficientes de afinamento. Arqueo. Convenio Internacional sobre arqueo de 1969. Arqueo de Panamá y de Súez. Certificado de arqueo. |
TEMA 4. Centro de gravidade e de carena. |
Movemento que experimentan estos o ser trasladados, cargar ou descargar pesos de a bordo. Teorema dos momentos. Cadro de momentos. Variación de centro de carena o inclinarse trasversal o longitudinal o buque por efecto de pesos. |
TEMA 5. Metacentro |
Definición. Radio metacéntrico. Evoluta metacéntrica. Falso metacentro. Momento de inercia. Cálculo do radio metacéntrico transversal e lonxitudinal. Curvas hidrostáticas. |
TEMA 6. Estabilidade |
Concepto de equilibrio: estable, inestable e indiferente. Altura metacéntrica. Concepto de estabilidade: tipos. Par de estabilideade. Brazo do par. Momento do par. Curvas de estabilidade. Curvas KN y GZ para un KG suposto. Características e información que nos facilitan as curvas. Efecto dinámico dun par escorante. Angulo de equilibrio dinámico. Angulo crítico estático e dinámico. Reserva de estabiliodade. Criterios de estabilidad: OMI, Administración española, Torremolinos, Rahola. Estabildiad longitudinal. Altura metacéntrica longitudinal: brazo y momento del par. |
TEMA 7. Operacións con pesos |
Experiencia de stabilidade. Traslado horizontal y lonxitudinal de pesos: a súa influencia nos calados do buque. Momento de asento unitario. Fórmula do asento e da alteración. Cálculo exacto dos calados. Traslado vertical de pesos: súa influencia na estabilidade e escora. Coñocidas as características dun buque para os estados de carga, inicial e final; determinar a carga que se pode cargar e a súa ubicación a bordo. Pesos suspendidos: influencia na estabilidade trasversal. Carenas líquidas: correción por superficies libres debida a líquidos e grans. Pérdida da altura metcéntrica. Transporte do gran. Cuadernillo de estabilidade. Angulo de reposo. Factor de estiba. |
TEMA 8. Poñer o buque en calados |
Reparto de pesos en duas adegas na mesma e en distinta cabeza, para deixar o buque con un asento pedido. Puntos indiferentes. Toneladas en cabeza. Diagrama de asentos. Concepto de coeficiente de emersión. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A58 A61 B55 B56 |
20 |
10 |
30 |
Proba obxectiva |
C23 C25 C27 C28 C32 |
6 |
0 |
6 |
Proba de discriminación |
A55 A58 A61 B31 B55 B56 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A55 A58 A61 B31 |
28 |
84 |
112 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Realización dos traballos e problemas |
Proba obxectiva |
Evaluación dos coñecementos adquiridos durante o curso por o alumnado |
Proba de discriminación |
Na proba obxetiva escrita, parte primeira, se farán unha serie de cuestión con este tipo de modalidade |
Sesión maxistral |
Clases impartidas na pizarra apoidas das TICs na docencia universitaria |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Proba de discriminación |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
O docente atopase no seó despacho durante as horas fixadas como titorias para atender calqueira dubida que se lle poida plantexar o alumno, o mesmo que en calqueira outro momernto podese acudir a él. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
C23 C25 C27 C28 C32 |
Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.
Na avaliación ordinaria en primeira ou segunda opción, necesita-se acadar a nota de cinco puntos sobre dez, en cada unha das probas escritas: nunha primeria de 20 minutos de tempo, máximo 40 minutos, sobre coñementos teóricos, e unha segunda parte de problemas na que dispón de dúas horas para a súa realización, máximo dúas horas e quince minutos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC
(Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas
parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases
presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados
ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán
encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do
curso para seren expostos en horario de titorías, facendo uso do sistema
TEAMS se fora procedente a xuízo do profesor. A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Os
criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/2 do Código STCW, e
recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora
de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
H.J.Pursey (1992). MERCHANT SHIP STABILITY. Glasgow
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1975). Resumen de Problemas de TB. Barcelona
C.B.Barrass and D.R. Derrett (2007). SHIP STABILITY. Oxford
Dr.C.B.Barrass (2001). SHIP STABILITY. Oxford
Martin Rhodes (2009). Ship Stability OOW. Glasgow
Martin Rhodes (2015). Ship Stability. Mates/Masters. Edinburgh
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1969). TEORIA DEL BUQUE. Barcelon
Antonio Bonilla de la Corte (1978). TEORIA DEL BUQUE. Cadiz |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/631G01101 | Física/631G01103 | Construcción Naval/631G01105 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría do Buque II/631G01404 |
|
|