Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B33 |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
B40 |
RA27H–Utilizar as Frases normalizadas da OMI para las comunicacións marítimas, o emprego do inglés escrito e falado |
B45 |
RA38H–Aplicar as cualidades de liderazgo e de traballo en equipo |
B49 |
RA44H–Establecer os sistemas e procedementos do servizo de garda |
B57 |
RA58H–Utilizar as cualidades de liderazgo e xestión |
B79 |
RA80H–Observar as prácticas de seguridade no traballo. |
B80 |
RA81H–Contribuir a que as comunicacións a bordo do buque sexan eficaces. |
B81 |
RA82H–Contribuir a que las relaciones humanas a bordo del buque sean buenas. |
B82 |
RA83H–Comprender e adoptar as medidas necesarias para controlar a fatiga. |
B93 |
RA96H–Contribuir ao incremento da protección marítima mediante una maior toma de conciencia. |
B94 |
RA97H–Reconocer as ameazas para a protección. |
B95 |
RA98H–Comprender a necesidade de manter a toma de conciencia e a vixilancia na esfera de protección, e dos métodos para logralo. |
B96 |
RA99H–Mantener as condiciones establecidas nun plan de protección do buque. |
B97 |
RA100H–Recoñecer os riscos e as ameazas para a protección. |
B98 |
RA101H–Realizar inspeccións periódicas da protección del buque. |
B99 |
RA102H–Utilizar axeitadamente o equipo e os sistemas de protección, se los hai. |
B101 |
RA104H–Prestar asistencia aos pasaxeiros que se dirixan aos postos de reunión e de embarco |
B103 |
RA106H–Optimizar a utilización dos recursos |
C15 |
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C19 |
RA22X–Manter una garda de navegación segura |
C27 |
RA37X–Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
C28 |
RA39X–Contribuir á seguridade do personal e do buque |
C30 |
RA48X–Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
C34 |
RA55X–Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino |
C35 |
RA56X–Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade |
C38 |
RA107X–Dirixir a intervención en caso de emerxencia |
C39 |
RA108X–Dirixir as pasaxeiros e aos demais membros do persoal en situacións de emerxencia |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
|
B33
|
|
RA27H- Utilizar as Frases normalizadas da OMI para las comunicacións marítimas, o emprego do inglés escrito e falado |
|
B40
|
|
RA38H-Aplicar as cualidades de liderazgo e de traballo en equipo |
|
B45
|
|
RA44H-Establecer os sistemas e procedementos do servizo de garda |
|
B49
|
|
RA58H-Utilizar as cualidades de liderazgo e xestión |
|
B57
|
|
RA80H-Observar as prácticas de seguridade no traballo. |
|
B79
|
|
RA81H-Contribuir a que as comunicacións a bordo do buque sexan eficaces. |
|
B80
|
|
RA82H-Contribuir a que las relaciones humanas a bordo del buque sean buenas. |
|
B81
|
|
RA83H-Comprender e adoptar as medidas necesarias para controlar a fatiga. |
|
B82
|
|
RA96H-Contribuir ao incremento da protección marítima mediante una maior toma de conciencia. |
|
B93
|
|
RA97H-Reconocer as ameazas para a protección. |
|
B94
|
|
RA98H-Comprender a necesidade de manter a toma de conciencia e a vixilancia na esfera de protección, e dos métodos para logralo. |
|
B95
|
|
RA99H-Mantener as condiciones establecidas nun plan de protección do buque. |
|
B96
|
|
RA100H-Recoñecer os riscos e as ameazas para a protección. |
|
B97
|
|
RA101-Realizar inspeccións periódicas da protección del buque. |
|
B98
|
|
RA102-Utilizar axeitadamente o equipo e os sistemas de protección, se los hai. |
|
B99
|
|
RA104H-Prestar asistencia aos pasaxeiros que se dirixan aos postos de reunión e de embarco |
|
B101
|
|
RA106H-Optimizar a utilización dos recursos |
|
B103
|
|
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
|
C15
|
RA22X-Manter una garda de navegación segura |
|
|
C19
|
RA37X-Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
|
|
C27
|
RA39X-Contribuir á seguridade do personal e do buque |
|
|
C28
|
RA48X-Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
|
|
C30
|
RA55X-Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino |
|
|
C34
|
RA56X-Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade |
|
|
C35
|
RA107X-Dirixir a intervención en caso de emerxencia |
|
|
C38
|
RA108X-Dirixir as pasaxeiros e aos demais membros do persoal en situacións de emerxencia |
|
|
C39
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Cuestións introdutorias |
Introdución a IMO e a ILO.
Seguridade e protección. Códigos ISM e ISPS
Responsables da seguridade marítima
BTM e BRM |
ISM: Código de Xestión da Seguridad Marítima |
Código ISM: definición, estrutura, política de seguridade, comunicación, responsabilidades, autoridade y liderado.
Recursos e persoal
Mantemento preventivo
Procedementos operacionais e de emerxencia
Notificación de accidentes, incidentes e non conformidades
Auditorías internas
Verificación e certificación da compañía y do buque |
BRM: Xestión de recursos a bordo |
Introdución a xestión de recursos a bordo
Factor humano, elemento humano e erro humano
Organización do traballo a bordo. Xestión da fatiga e do estrés
Técnicas de comunicación
Traballo en equipo
Liderado
Toma de decisións
Xestión de crisis e de masas |
ISPS: Código para a Protección do Buque e das Instalacións Portuarias |
Introdución a protección marítima.
Normativa aplicable.
Plan de protección do buque (PPB).
Recoñecemento de riscos e ameazas para a proteción
Realización de inspeccions.
Control de acesos.
Formación, exercicios e prácticas de protección.
Utilización do equipo e sistemas de protección. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
B33 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
24 |
48 |
72 |
Foro virtual |
B45 B57 B81 B82 B101 B103 C28 C35 C38 C39 |
5 |
20 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
5 |
20 |
25 |
Proba mixta |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo |
Foro virtual |
Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Foro virtual |
Prácticas a través de TIC |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
En función das instruccións do docente e das necesidades do alumnado |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Foro virtual |
B45 B57 B81 B82 B101 B103 C28 C35 C38 C39 |
Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado.
A cualificación deste apartado sumarase unha vez superada a proba mixta. |
5 |
Prácticas a través de TIC |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado.
Para a avaliación final será necesario realizar o 100% das actividades propostas neste apartado, pero non computarán cara a nota final.
A cualificación deste apartado sumarase unha vez superada a proba mixta. |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
B33 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
Para a avaliación continua será necesario realizar o 80% das actividades propostas neste apartado.
A cualificación deste apartado sumarase unha vez superada a proba mixta. |
10 |
Proba mixta |
B33 B40 B45 B49 B57 B79 B80 B81 B82 B93 B94 B95 B96 B97 B98 B99 B101 B103 C15 C19 C27 C28 C30 C34 C35 C38 C39 |
Exame presencial e independente de cada unha das partes da materia: ISM, BTM, ISPS.
É imprescindible superar cada unha das partes para superar a materia (50% da puntuación asignada a cada parte).
A porcentaxe da nota se reparte correlativamente o peso de cada parte na materia:
ISM: 30%
BTM: 30%
ISPS: 10%
Este apartado computará un 100% para o alumnado sin avaliación continua
Co obxectivo de fomentar o uso da lingua inglesa nesta materia, otorgarase 0.25 puntos extra en cada parte a aquel alumnado que opte por realizar as suas probas de avaliación nesta lingua. Estes puntos sumaranse unha vez superada a materia.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias, facendo uso do sistema TEAMS si fora procedente a xuizo do profesor.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2 do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta a hora de deseñar e realizar a evaluación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kidman & Anderson (2002). A seafarers guide to ISM. North of England P&I Association
The Nautical Institute (1993). Accident and Loss prevention at sea. Nautical Institute
Nautical Institute (2005). Bridge Resource Management . Nautical Institute
Swift, A. J; Bailey, T. J (2004). Bridge Team Management: A Practical Guide. Nautical Institute
Bull (2020). Bridge Watchkeeping. Nautical Institute
OMI (). Código internacional de gestión de la seguridad marítima.
OMI (). Código internacional para la protección de los buques y las instalaciones portuarias.
The Nautical Institute (2000). Command. Nautical Institute
Morrison (1997). Competent crews = safer ships. WMU
Sagarra (2006). El Codigo PBIP. Ediciones UPC
ICS & ISF (1996). Guidelines on the application of the IMO ISM Code. ICS & IFS
OMI (2021). Guite to maritime security and the ISPS Code. OMI
WEitrit & Neumann (2011). Human Resources and Crew Resource Management. Nautical Institute
Goleman (1995). Inteligencia Emocional. Kairós
Goleman (1998). Inteligencia Emocional en la empresa. Conecta
Anderson (1998). ISM Code : A practical guide to the legal and insurance implications. LLP Publishing
Jiangang Fei (2018). Managing human resources in the shipping industry. Routledge
The Nautical Institute (1999). Managing risk in shipping. Nautical Institute
Chauvel (1997). Managing safety and quality in shipping. Nautical Institute
Chengi Kuo (1998). Managing Ship Safety. LLP Publishing
OMI (2000). Model Course 1.21: Personal Safety and Social Responsibilities. OMI
OMI (2014). Model Course 1.39: Leadership and teamwork. OMI
OMI (2003). Model Course 3.19: Ship Security Officer. OMI
OMI (2011). Model Course 3.23: Actions to be taken to prevent acts of piracy and armed robbery. OMI
OMI (2012). Model Course 3.26: Security Training for seafarers with designated secutiry duties. OMI
Sagen y Mitchell (2002). Safety and health at sea. Witherbys Publishing
Marí Sagarra, Ricard.; Librán, Álvaro (2003). Seguridad pública en buques de pasaje. Politext
Binay Singh (2021). Soft Skills for seafarers. TWAGAA International
David B. Moskoff (Captain), Sean P. Tortora (2021). Study Guide for Bridge Resource Management. Red Penguin Books
The Nautical Institute (1991). The management of safety in shipping. Nautical Institute |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|