Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para a realización dunha navegación segura tendo en conta todos os sistemas de navegación dispoñibles e en todas condicións, adquirindo as competencias, coñecementos e actitudes respecto do seu uso establecidos na táboa da sección A-II/1 do Convenio STCW 2010. |
A10 A14 A15 A16 A17 A21
|
B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B45 B46 B47 B49 B50 B51 B53 B57
|
C3 C6 C7 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38
|
Capacidade para o manexo do sistema AIS, sistemas de posicionamento por satélite, ecosondas, corredeiras, piloto automático e dos demais intrumentos e axudas á navegación da ponte, adquirindo as competencias, coñecementos e actitudes respecto do seu uso establecidos na táboa da sección A-II/1 do Convenio STCW 2010. |
A10 A14 A15 A16 A17 A21
|
B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B50 B51 B53
|
C3 C6 C7 C10 C19 C22 C29 C30 C31 C38
|
Capacidade para o manexo do radar e dos sistemas ARPA, adquirindo as competencias, coñecementos e actitudes respecto ao uso da ARPA establecidos na táboa da sección A-II/1 do Convenio STCW 2010, así como na Orde FOM/2296/2002, de 4 de setembro de 2002. |
A10 A14 A15 A16 A17 A21
|
B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B45 B46 B47 B50 B51
|
C3 C6 C7 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38
|
Capacidade para o manexo dos sistemas de información e visualización de carta electrónica (ECDIS), adquirindo as competencias, coñecementos e actitudes respecto ao uso do ECDIS establecidos na táboa da seccións A-II/1 do Convenio STCW 2010, así como no Curso Modelo OMI 1.27. |
A10 A14 A16
|
B4 B5 B6 B22
|
C3 C6 C7 C10
|
Capacidade para manobrar o buque a nivel operacional para adquirir as competencias, coñecementos e aptitudes especificados no cadro A-II/1 do Convenio STCW 2010 |
A10 A14 A15 A16 A17 A21
|
B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B45 B46 B47 B50 B51 B53 B57
|
C3 C6 C7 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Prácticas ARPA |
Navegación con radar
Coñecemento dos fundamentos do radar e das axudas de punteo de radar automáticas (ARPA)
Capacidade para utilizar o radar e parainterpretar e analizar a información obtida, tendo en conta o seguinte:
Funcionamento, incluídos:
1.- factores que afectan o seu rendemento e precisión
2.- axuste inicial e conservación da imaxe
3.- detección de deficiencias na presentación de información, ecos falsos, ecos de mar, etc.,
radiobalizas e RESAR
Utilización, incluídos:
1.-alcance e marcación; rumbo e velocidade doutros buques; momento e distancia de máxima aproximación dun buque que cruza, que vén de volta atopada ou que alcanza .
2.- identificación de ecos críticos; detección dos cambios de rumbo e velocidade doutros buques; efecto dos devanditos cambios sobre o rumbo e a velocidade do buque
3.- aplicación do Regulamento internacional para previr os abordaxes, 1972, enmendado
4.-técnicas de punteo e conceptos de movemento relativo e verdadeiro
5.- índices paralelos
Capacidade para utilizar a ARPA, interpretar e analizar a información obtida, tendo en conta o seguinte:
1.-funcionamento e precisión do sistema, capacidade e limitacións do seguimento, e demoras de tratamento do sistema
2.- utilización de avisos operacionales e ensaios do sistema
3.- métodos de captación de brancos e as súas limitacións
4.- vectores verdadeiros e relativos, representación gráfica de información sobre brancos e zonas de perigo e
5.- Dedución e análise de información, ecos críticos, zonas de exclusión e manobras de ensaio.
|
Prácticas ECDIS |
Navegación co SIVCE .
Coñecemento da capacidade e as limitacións das operacións do SIVCE, incluídos os aspectos seguintes:
1.- un coñecemento profundo dos datos das cartas náuticas electrónicas (CNE), a precisión dos datos, as regras de presentación, as opcións de visualización e outros formatos de datos cartográficos.
2.- os perigos dunha dependencia excesiva
3.- o grao de familiaridade con respecto ás funcións do SIVCE requiridas polas normas de funcionamento en vigor
Suficiencia en canto á utilización, a interpretación e a análise da información obtida do SIVCE, incluída:
1.- a utilización de funcións que estean integradas noutros sistemas de navegación en diversas instalacións, incluídos o funcionamento e axuste adecuados cos valores desexados.
2.- o seguimento e adaptación seguros da información, incluída a situación propia, a visualización da zona mariña, a modalidade e a orientación, os datos cartográficos visualizados, o seguimento da derrota, os niveis de información creados polo usuario, os contactos (cando existan interfaces co SIA e/ou o seguimento por radar) e as funcións de superposición de radar (cando haxa interfaces)
3.- a confirmación da situación do buque con medios alternativos
4.- a utilización eficaz dos axustes para garantir o cumprimento dos parámetros operacionales, incluídos os parámetros de alarma contra a varada, a proximidade aos puntos de contacto e ás zonas especiais, a integridade dos datos cartográficos e a actualización das cartas, e os medios auxiliares
5.- a adecuación dos axustes e dos valores para adaptalos ás condicións actuais; e
6.- a conciencia da situación ao utilizar o SIVCE, incluídos aspectos como augas seguras e a proximidade de perigos, a dirección e velocidade da corrente, os datos cartográficos e a selección de escalas, a idoneidade da derrota, a detección e xestión dos puntos de contacto e a integridade dos sensores |
Prácticas de Manobra |
Manobra e goberno do buque a nivel operacional:
1.- Efecto da tonelaxe de peso morto, calado, asento, velocidade, auga baixo a quilla nas curvas de evolución do buque e distancias de parada.
2.- Efecto de vento e corrente no goberno.
3,- Manobra e procedemento M.O.B.
4.- Squat e augas pouco profundas
5.-Análise do comportamento dos distintos tipos de buques
6.-Manobras básicas
7.-Manobras con axuda de remolcadores
8.-Manobras en condicións meteorolóxicas adversas
9.-Manobras avanzadas
10.- Procedementos básicos de fondeo e amarre |
Prácticas de navegación: Planificar e dirixir unha travesía e determinar a situación |
Sistemas de control do aparato de goberno: Coñecemento dos sistemas de control do aparato de goberno, procedementos operacionais e paso de manual a automático, e viceversa. Axuste dos mandos para lograr o maior rendemento
Realización dunha garda de navegación segura.
Uso doutras axudas á navegación.
Aplicación práctica dos principios de cinemática naval.
Planificación da derrota.
Emprego dos dispositivos de separación do tráfico, realización de manobras nos mesmos e nas súas proximidades, así como nas zonas abarcadas polos servizos de tráfico marítimo (STM) |
Nota: O desenrolo dos contidos anteriores cumpre ca columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, do cadro AII/1. |
. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT. |
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponche de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Simulación |
A10 A14 A15 A16 A17 A21 B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B45 B46 B47 B49 B50 B51 B53 B57 C3 C6 C7 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38 |
48 |
24 |
72 |
Análise de fontes documentais |
A10 A14 A17 A21 B5 C3 C7 |
2 |
18 |
20 |
Proba obxectiva |
A10 A14 A15 A16 A17 A21 B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B45 B46 B47 B49 B50 B51 B53 B57 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38 |
4 |
32 |
36 |
Aprendizaxe servizo |
B5 B6 C7 |
2.5 |
2.5 |
5 |
Estudo de casos |
A10 A14 A17 A21 B5 B22 C6 |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Simulación |
Exercicios realizados no simulador de manobra e navegación nos cales se colocará ao alumnado ante condicións hipotéticas que simularán situacións que se poderían producir nun contexto real, coa finalidade de utilizalos como experiencias de aprendizaxe e procedemento de avaliación. Nestas simulacións o alumnado demostrará a súa destreza ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade para a toma de decisións. |
Análise de fontes documentais |
De forma previa á realización dos exercicios no simulador, proporcionarase ao alumnado documentos audiovisuais e/ou bibliográficos, relevantes para a temática da materia.
A documentación proporcionada poderá empregarse de varias formas:
- Como introdución tanto no manexo dos diferentes equipos cos que conta o simulador, como nos propios exercicios a realizar, en función da finalidade perseguida cos mesmos.
- Como instrumento de aplicación ao estudo previo de casos que se analizarán posteriormente en exercicios de simulación.
- Para a explicación teórica de procesos e situacións cuxo resultado ou comportamento práctico pode observarse no simulador, pero que requiren unha análise posterior.
- Como resumo de contidos que o alumno debese adquirir con anterioridade. |
Proba obxectiva |
Proba ou probas escrita/s utilizada/s para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc.
A proba ou probas obxectiva/s pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve, e/ou de desenvolvemento. Tamén se pode/n construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.
Plantexarase aos alumnos matriculados na materia a posibilidade de participar nunha actividade aprendizaxe-servizo con alguna entidade colaboradora. O número de horas adicado polo tanto a esta actividade será a suma do previsto para cada actividade, é dicir; 2.5 horas de traballo presencial e 2.5 horas de traballo autónomo.
|
Estudo de casos |
Nesta metodoloxía o alumnado enfrontarase á descrición dunha situación específica, cunha problemática concreta, que deberá ser valorada, comprendida e resolta, a través dun proceso de discusión en grupo. O caso exposto representará unha posible situación real na cal o alumno pode chegar a atoparse na súa futura vida profesional, e deberá ser capaz de analizar unha serie de feitos para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en grupos pequenos. Unha vez analizados procederase a representar os casos no simulador de manobra e navegación para comparar os resultados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Simulación |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
Os exercicios de simulación, ao realizarse en grupos pequenos e co apoio de dous docentes, permite realizar un seguimento personalizado continuo no propio simulador.
Do mesmo xeito, o seguimento dos resultados da análise de fontes documentais encargados aos alumnos realizarase no propio simulador, en primeiro lugar nos minutos previos ao comezo dos exercicios, e posteriormente durante a súa realización.
Se resultase necesario, déixase aberta a posibilidade de realizar titorías personalizadas adicionais para o seguimento de todas as metodoloxías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A10 A14 A15 A16 A17 A21 B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B45 B46 B47 B49 B50 B51 B53 B57 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38 |
Adicionalmente á realización dos exercicios de simulación, deberase superar un exame tipo test, onde se avaliará o grao de cumprimento dos alumnos das competencias a alcanzar.
Este exame suporá un 80% da nota da materia
Con esta metodoloxía avaliaranse as competencias A10 A14 A15 A16 A17 A21 B22 B6 B5 B4 B51 B50 B49 B47 B46 B45 B39 B38 B57 B53 B36 C3 C6 C7 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38 |
80 |
Simulación |
A10 A14 A15 A16 A17 A21 B4 B5 B6 B22 B36 B38 B39 B45 B46 B47 B49 B50 B51 B53 B57 C3 C6 C7 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38 |
Os exercicios de simulación que se realicen ao longo do curso separaranse en dúas categorías, de navegación e de manobra, separación que non implica unha realización independente, xa que poden exporse exercicios que unan ambas categorías.
A cualificación desta metodoloxía realizarase en función da asistencia os exercicios de simulación e do seguimento continuo da evolución de cada alumno, constituíndo esta metodoloxía o 100% da nota desta parte e, por tanto, un 20% da nota final da materia.
Calquera tipo de proba, actividad ou exercicio que se plantexe aos alumnos para a súa realización de forma síncrona ou asíncrona formará parte do seguimento continuo dos exercicios de simulación. A realización destes exercicios, actividades e/ou probas será obligatoría para a superación da materia por avaliación continua.
Con esta metodoloxía avaliaranse as competencias A10 A14 A15 A16 A17 A21 B22 B6 B5 B4 B51 B50 B49 B47 B46 B45 B39 B38 B57 B53 B36 C3 C6 C7 C10 C18 C19 C22 C29 C30 C31 C38 |
20 |
|
Observacións avaliación |
Xa que nesta materia
inclúense as prácticas de ARPA e ECDIS obrigatorias para a avaliación da
competencia establecida na a Orde FOM/2296/2002, de 4 de setembro de 2002 e no Curso Modelo OMI 1.27, e que facultarán ao alumno para a
obtención dos certificados de especialidade de radar de punteo automático ARPA
e de sistema de información e visualización de cartas electrónicas ECDIS (unha
vez superen o resto de materias nas que se imparta a formación teórica
correspondente), será necesario unha asistencia mínima do 80% dos exercicios de
simulación de cada unha das partes. Aqueles alumnos que non cumpran esta
asistencia mínima será cualificados cunha nota inferior a 5, e non poderán
superar a materia. As prácticas non son recuperables e, por tanto, os alumnos que non haxan cumpridos os requisitos de asistencia ás mesmas non poderán superar esta parte por evaluación continua. Con todo, o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) ou que se atopen embarcados no momento de impartición das prácticas, poderían quedar exentos de cumprir coa totalidade dese 80% dos exercicios de simulación a condición de que o profesorado considere que a súa experiencia a bordo puidese compensar parte, o todas, as asistencias. Neste caso o profesorado decidirá que tipo de avaliación efectuará ao alumno para ter a seguridade de que adquiriu as competencias correspondentes. Esta avaliación podería realizarse tamén en 1ª ou en 2dá oportunidade. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1 do Código STCW relacionados con esta materia e recolleitos no Sistema de Garantía de Calidade teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando
así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara
a convocatoria extraordinaria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
INTEGRATED BRIDGE SYSTEMS VOL 1: RADAR AND AIS - The Nautical Institute INTEGRATED BRIDGE SYSTEMS VOL 2: ECDIS AND POSITIONING - The Nautical Institute RADAR NAVIGATION AND MANEUVERING BOARD MANUAL – National Imagery And Mapping Agency (http://msi.nga.mil/NGAPortal/MSI.portal?_nfpb=true&_pageLabel=msi_portal_page_62&pubCode=0008) RADAR AND ARPA MANUAL – A. G. Bole & W.O. Dineley BRIDGE TEAM MANAGEMENT. A PRACTICAL GUIDE – Capt. A.J. Swift – The Nautical Institute THE ELECTRONIC CHART DISPLAY AND INFORMATION SYSTEM (ECDIS): AN OPERATIONAL HANDBOOK - Adam Weintrit CONVENIO INTERNACIONAL PARA LA SEGURIDAD DE LA VIDA HUMANAEN EL MAR (SOLAS) TRATADO DE MANIOBRA. Tomo I Fundamentos. Barbudo Escobar, I. Ed. Fragata, Madrid 2004. TRATADO DE MANIOBRA. Tomo II Maniobras a bordo y en la Mar. Barbudo Escobar, I. Ed. Fragata, Madrid 2000. THE SHIPHANDLER´S GUIDE. Rowe, R.W., The Nautical Institute, 2ª ed., London 2000. TRATADO DE MANIOBRA Y TECNOLOGÍA NAVAL. Costa, J.B., Madrid 1991. MANIOBRA DE BUQUES. Mari Sagarra, Ricard, , Ediciones UPC 3ª ed. Barcelona1999. SHIPHANDLING WITH TUGS. Reid, George H. Ed. Cornell Maritime Press, Maryland 1986. |
Bibliografía complementaria
|
|
MANUALES DE LOS EQUIPOS QUE CONFIGURAN EN SIMULADOR DE MANIOBRA Y NAVEGACIÓN (Disponibles en Moodle y en el aula). |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Navegación I/631G01202 | Manobra I/631G01207 | / | Navegación II/631G01306 | Collision Rules, signals, bouyage system and ISM Code (Reglamento de Abordaxes, Sinales, Sistema de balizamento e Código ISM)/631G01303 | Manobra II/631G01309 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Maritime Radiocommunications (Comunicacións Radiomarítimas)/631G01307 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O traballo desta materia
centrarase na realización de exercicios de carácter práctico relacionados cos
conceptos teóricos desenvolvidos naquelas materias de manobra e navegación de
cursos anteriores. Deste xeito, a un alumno que non adquirise as competencias
das materias que se recomenda cursar previamente resultaralle practicamente
imposible realizar un seguimento proveitoso desta materia. Esta materia inclúe os contidos
prácticos de simulación correspondentes ó curso de especialidade “ECDIS: Cartas
electrónicas” (12,5 horas) establecidos na Sección A- II/1 e A-II/2 do STCW
2010, con arreglo ó curso modelo OMI 1.27, que se especifican a continuación: 1.- Elementos do ECDIS 2.- A garda de mar con ECDIS 3.- Monitorización e
planificación da ruta ECDIS 4.- Brancos, cartas e sistemas
ECDIS 5.- Responsabilidade e avaliación
ECDIS Para a obtención do certificado
de especialidade “ECDIS: Cartas electrónicas” é necesaria a superación desta materia
e da materia de Navegación II (631G01306), na cal se inclúen os contidos
teóricos correspondentes (40 horas en total). Esta materia tamén inclúe os
contidos prácticos de simulación correspondentes ó curso de especialidade
“Radar de Punteo Automático (ARPA)” (18 horas) establecidos na Sección A- II/1 e
A-II/2 do STCW 2010, cubrindo entre outros os seguintes: - Coñecemento dos fundamentos do
radar e das axudas de punteo radar automáticas (APRA). - Capacidade para utilizar o
radar e para interpretar e analizar a información obtida. - Utilización. - Capacidade para utilizar o
APRA, interpretar e analizar a información obtida. - Determinación da situación. - Valoración dos erros do sistema
e profunda comprensión dos aspectos operacionais. - Planificación do practicaxe sen
visibilidade. - Avaliación dos datos náuticos obtidos
a fin de adoptar e aplicar decisións que permitan evitar o abordaxe e dirixir a
navegación segura do buque. Todo elo conforme o programa
establecido na ORDEN FOM/2296/2002, de 4 de setembro, cuxo contido se especifica
no “Tema 1: Prácticas ARPA” da presente guía docente, e tendo en conta ademais as
directrices establecidas nos cursos modelo OMI 1.07 e 1.08. Para a obtención do certificado
de especialidade “Radar de Punteo Automático (ARPA)” é necesaria a superación desta
materia e da materia de Navegación II (631G01306), na cal se inclúen os contidos
teóricos correspondentes (30 horas en total). |
|