Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Teoría do Buque II Código 631G01404
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Profesorado
Freire Piñeiro, Ramon
Pérez Canosa, José Manuel
Pérez López, Lidia
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
jose.pcanosa@udc.es
lidia.perezl@udc.es
Web
Descrición xeral Se reforzan e amplían os coñecementos e habilidades adquiridos na asignatura de Teoría del Buque I.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas A55
RA20C-Interpretar planos e/ou documentación técnica A61
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. B31
RA53H-Transportar mercadorías perigosas B54
RA54H-Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos B55
RA57H-Elaborar plans para continxencias de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións B56
RA25X-Respond to emergencies C20
RA30X-Vixiar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu coidado durante o viaxe e o desembarque C23
RA33X-Manter a navegabilidade do buque C25
RA37X-Vixiar o cumprimento das pescripcións lexislativas C27
RA39X-Contibuir á seguridade do persoal e do buque C28
RA48X-Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación C30
RA51X-Planificar e garantizar o embarque, estiba e suxeción da carga e o seu coidado durante o viaxe e o desembarque C32
RA52X-Evaluar as avarías e defectos notificados, nos espacios de carga, as tapas de escotilla e os tanques de lastre e adoptar as medidas oportunas C33
RA56X-Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade C35

Contidos
Temas Subtemas
Estabilidade estática transversal Cálculo da curva de estabilidade estática transversal e características
Ángulo de Tumba
Cálculo de brazos GZ para buques de costados verticais
Estabilidade dinámica transversal Concepto da estabilidade dinámica
Concepto e cálculo do ángulo de equilibrio dinámico
Determinación do brazo escorante para anular a estabilidade
Superficies libres Variación do centro de gravidade do buque polo efecto de superficies libres
Efectos na estabilidade e na escora
Corrección por superficies libres polo método aproximado
Varada Concepto e tipos da varada.
Efectos da varada na estabilidade estática transversal, escora e calados.
Cálculo da reacción sobre o fondo según a posición do punto da varada.
Descenso na marea para anular a estabilidade.
Operaciones a facer para quedar libres na varada.
Inundación Tipos de inundación
Método de perda de flotabilidad
Método do peso engadido ou cambio de desprazamento
Resistencia estructural do casco Esforzos que afectan o buque
Esforzos lonxitudinales no buque
Teoría da flexión
Momento flector máximo admisible
Curvas
Cargamento de grans Variación na estabilidade e na escora o moverse o gran
Cálculos de estabilidade para buques que transporten gran
Cálculo de estabilidade correxida por corremento de gran
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión do Primeiro Oficial da Mariña Mercante, sen limitación do arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante hasta un máximo de 3000 GT



Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas da competencia aplicables a Capitanes e Primeiros Oficiaís de Puente dos buques de arqueo bruto igual ou maior a 500 GT


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A55 A61 B55 B56 C20 C23 C25 C27 C28 C30 C33 C35 30 30 60
Prácticas de laboratorio A55 A61 B31 B54 B55 C25 C32 C33 30 50 80
Proba obxectiva A55 A61 B31 B55 C32 C33 3 0 3
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición na clase dos contidos teóricos da materia.
Prácticas de laboratorio Resolución de diferentes problemas relacionados ca materia
Proba obxectiva Proba da evaluación tanto teórica como práctica para evaluar os coñecementos adquiridos durante o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Para a súa realización e importante consultar co profesor os avances que se vaían facendo progresivamente para dotar as orientacións necesarias en cada caso e para asegurar a calidade dos traballos de acordo os criterios que se indicarán. O seguimento se fará preferentemente de xeito individualizado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A55 A61 B31 B55 C32 C33 Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.

Na avaliación ordinaria na primeira ou na segunda opción, necesita-se acadar cinco puntos sobre un total de dez, no sumatorio das dúas probas escritas: unha tipo test con vinte cuestións con catro respostas sendo só unha a boa. E a segunda parte de problemas. A primeira con un peso do 20 % e a segunda do 80 % da nota. Para a primeira con un tempo máximo de 15 minutos e para a segunda de dúas horas, para a realización das mesmas.
100
 
Observacións avaliación

NOTA

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 del Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, teranse en conta á hora de diseñar e realizar a avaliación.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Olivella Puig,Joan (1996). Teoría del Buque:estabilidad,varada e inundación.. UPC
Bertram, Volker (2000). Practical Ship Hydrodynamics. Butterworth-Heinemann
Clark, I.C (2005). Ship Dynamics for Mariners. The Nautical Institute
Derrett,D. R., Barrass, C. B. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Butterworth-Heinemann.
Bonilla de la Corte, Antonio (1994). Teoría del Buque. .
Olivella Puig,Joan (1998). Teoria Del Buque: Ola Trocoidal,Movimientos y Esfuerzos. UPC
Clark, I.C. (2002). The management of merchant ship stability, trim& strength. The Nautical Institute

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría do Buque I/631G01208

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías