Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A55 |
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A61 |
RA20C-Interpretar planos e/ou documentación técnica |
B31 |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
B54 |
RA53H–Transportar mercadorias perigosas |
B55 |
RA54H–Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos |
B56 |
RA57H–Elaborar plans para continxencias de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións |
C20 |
RA25X–Responder a emerxencias |
C23 |
RA30X–Vixiar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu cuidado durante o viaje e o desembarque |
C25 |
RA33X–Manter a navegabilidade do buque |
C27 |
RA37X–Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
C28 |
RA39X–Contribuir á seguridade do personal e do buque |
C30 |
RA48X–Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
C32 |
RA51X–Planificar e garantizar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu cuidado durante o viaxe e o desembarque |
C33 |
RA52X–Evaluar as avarías e defectos notificados, nos espacios de carga, as tapas de escotilla e os tanques de lastre, e adoptar as medidas oportunas |
C35 |
RA56X–Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A55
|
|
|
RA20C-Interpretar planos e/ou documentación técnica |
A61
|
|
|
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
|
B31
|
|
RA53H-Transportar mercadorías perigosas |
|
B54
|
|
RA54H-Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos |
|
B55
|
|
RA57H-Elaborar plans para continxencias de control de avarías, e actuar eficazmente en tales situacións |
|
B56
|
|
RA25X-Respond to emergencies |
|
|
C20
|
RA30X-Vixiar o embarque, estiba e suxeción da carga, e o seu coidado durante o viaxe e o desembarque |
|
|
C23
|
RA33X-Manter a navegabilidade do buque |
|
|
C25
|
RA37X-Vixiar o cumprimento das pescripcións lexislativas |
|
|
C27
|
RA39X-Contibuir á seguridade do persoal e do buque |
|
|
C28
|
RA48X-Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
|
|
C30
|
RA51X-Planificar e garantizar o embarque, estiba e suxeción da carga e o seu coidado durante o viaxe e o desembarque |
|
|
C32
|
RA52X-Evaluar as avarías e defectos notificados, nos espacios de carga, as tapas de escotilla e os tanques de lastre e adoptar as medidas oportunas |
|
|
C33
|
RA56X-Manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade |
|
|
C35
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Estabilidade estática transversal |
Cálculo da curva de estabilidade estática transversal e características
Ángulo de Tumba
Cálculo de brazos GZ para buques de costados verticais |
Estabilidade dinámica transversal |
Concepto da estabilidade dinámica
Concepto e cálculo do ángulo de equilibrio dinámico
Determinación do brazo escorante para anular a estabilidade |
Superficies libres |
Variación do centro de gravidade do buque polo efecto de superficies libres
Efectos na estabilidade e na escora
Corrección por superficies libres polo método aproximado |
Varada |
Concepto e tipos da varada.
Efectos da varada na estabilidade estática transversal, escora e calados.
Cálculo da reacción sobre o fondo según a posición do punto da varada.
Descenso na marea para anular a estabilidade.
Operaciones a facer para quedar libres na varada. |
Inundación |
Tipos de inundación
Método de perda de flotabilidad
Método do peso engadido ou cambio de desprazamento |
Resistencia estructural do casco |
Esforzos que afectan o buque
Esforzos lonxitudinales no buque
Teoría da flexión
Momento flector máximo admisible
Curvas
|
Cargamento de grans |
Variación na estabilidade e na escora o moverse o gran
Cálculos de estabilidade para buques que transporten gran
Cálculo de estabilidade correxida por corremento de gran
|
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión do Primeiro Oficial da Mariña Mercante, sen limitación do arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante hasta un máximo de 3000 GT
|
Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas da competencia aplicables a Capitanes e Primeiros Oficiaís de Puente dos buques de arqueo bruto igual ou maior a 500 GT
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A55 A61 B55 B56 C20 C23 C25 C27 C28 C30 C33 C35 |
30 |
30 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A55 A61 B31 B54 B55 C25 C32 C33 |
30 |
50 |
80 |
Proba obxectiva |
A55 A61 B31 B55 C32 C33 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na clase dos contidos teóricos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Resolución de diferentes problemas relacionados ca materia |
Proba obxectiva |
Proba da evaluación tanto teórica como práctica para evaluar os coñecementos adquiridos durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Para a súa realización e importante consultar co profesor os avances que se vaían facendo progresivamente para dotar as orientacións necesarias en cada caso e para asegurar a calidade dos traballos de acordo os criterios que se indicarán. O seguimento se fará preferentemente de xeito individualizado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A55 A61 B31 B55 C32 C33 |
Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.
Na avaliación ordinaria na primeira ou na segunda opción, necesita-se acadar cinco puntos sobre un total de dez, no sumatorio das dúas probas escritas: unha tipo test con vinte cuestións con catro respostas sendo só unha a boa. E a segunda parte de problemas. A primeira con un peso do 20 % e a segunda do 80 % da nota. Para a primeira con un tempo máximo de 15 minutos e para a segunda de dúas horas, para a realización das mesmas. |
100 |
|
Observacións avaliación |
NOTA Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 del Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, teranse en conta á hora de diseñar e realizar a avaliación. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Olivella Puig,Joan (1996). Teoría del Buque:estabilidad,varada e inundación.. UPC
Bertram, Volker (2000). Practical Ship Hydrodynamics. Butterworth-Heinemann
Clark, I.C (2005). Ship Dynamics for Mariners. The Nautical Institute
Derrett,D. R., Barrass, C. B. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Butterworth-Heinemann.
Bonilla de la Corte, Antonio (1994). Teoría del Buque. .
Olivella Puig,Joan (1998). Teoria Del Buque: Ola Trocoidal,Movimientos y Esfuerzos. UPC
Clark, I.C. (2002). The management of merchant ship stability, trim& strength. The Nautical Institute |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría do Buque I/631G01208 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|