Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Sistemas de Regulación e Control Código 631G01477
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
Correo electrónico
benigno.rodriguez@udc.es
Profesorado
Perez Castelo, Francisco Javier
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
benigno.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
O alumnado coñecerá as dúas estructuras básicas de control, e será capaz de identificar os elementos que forman parte delas así como a súa necesidade para o seu funcionamento A6
A33
B30
B34
B36
B78
C24
C28
O alumnado familiarízarase cos fundamentos subxacentes na tecnoloxía dixital, comprendendo as súas posibilidades. A6
A33
B7
B9
B17
C8
O alumnado tomará conciencia de que posibilidades ofrecen até o momento presente as tecnoloxías para a automatización dos buques, así como as perspectivas que se presentan cara a un futuro inmediato. A6
A33
B7
B9
B16
B17
C8

Contidos
Temas Subtemas
Estrutura e elementos dos Sistemas de Control Control en lazo aberto e control en lazo cerrado
Sensores
Actuadores
Controlador
Tecnoloxía dixital Elementos básicos: portas lóxicas (lóxica binaria elemental)
Módulos funcionais.
Sistemas basados en microprocesador.
Automatización Automatización clásica a bordo de buques
Buques autónomos
Aplicacións das tecnoloxías innovadoras IoT marítimo
Aplicacións da Intelixencia Artificial

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A6 A33 A6 A33 B7 B9 B16 B17 C8 2 35 37
Proba obxectiva B30 1 5 6
Presentación oral B30 B34 B36 2 6 8
Sesión maxistral A6 A33 B78 C24 C28 35 35 70
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Ao longo do curso encargarase ao alumnado a realización de traballos relativos a algún o algúns dos contidos da mesma, para o que contarán coa orientación dos docentes, mediante a atención personalizada
Proba obxectiva O alumnado terá que realizar unha ou varias probas obxectivas na que demostrará o coñecemento dos conceptos básicos desenvolvidos na materia.
Presentación oral A presentación oral corresponde aos traballos tutelados desenvolvidos ao longo do curso.
Sesión maxistral Na sesións maxistrais os docentes desenvolverán os contidos da materia orientando ao alumnado para o seu estudo e desenvolvemento.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
O alumnado contará coa asistencia dos docentes, na orientación da realización dos traballos tutelados, así como na resolución de calquera outra dúbida que se lle poida presentar relativa ao desenvolvemento da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 A33 A6 A33 B7 B9 B16 B17 C8 O alumnado presentará os traballos encargados polos docentes, no xeito e tempo que lle fora indicado, para obter unha avaliación válida dos mesmos. 40
Proba obxectiva B30 O alumnado terá que realizar este tipo de probas ao longo e/ou ao final do curso, para demostrar o coñecemento dos conceptos básicos da materia 40
Presentación oral B30 B34 B36 De xeito complementario a elaboración dos traballos tutelados, o alumnado deberá facer a presentación oral dos mesmos. 20
 
Observacións avaliación

É posible acadar outros acordos de avaliación entre alumnado e profesorado, pero nese caso as condicións constarán nun contrato de avaliación coa sinatura das partes. E citarase explicitamente a frase "De acordo co recollido na Guía docente nas observacións de avaliación… "

Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e a súas emendas relacionadas con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. Se é procedente.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,

segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): Os criterios de avaliación para este alumnado, son os mesmos que

para o alumnado a tempo completo. No caso de non poder acudir ao laboratorio, e sempre que se conte cos medios que o fagan posible, as prácticas de carácter obligatorio poderán realizalas sen desplazarse ao centro mediante software que conte con licencia da UDC ou sexa de libre distribución.

A comisión de fraude académica levará consigo a aplicación das sancións disciplinarias establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2023/007335


Fontes de información
Bibliografía básica N?eco Garci?a, Ramo?n P. (2013). Apuntes de sistemas de control. Capítulo 1.. España:Cátedra
Gonzalo, Javier ; Pancorbo Crespo, Jaime ; Guerrero Gómez, Luis (2019). Autonomous Shipping and Cybersecurity.
Villa Caro, Raúl (2019). El estudio de los buques de superficie autónomos, inteligentes y sostenibles: la extinción de las tripulaciones de los buques. A Coruña: RUC UDC
Novo Álvarez, Pío; Sánchez, Belisario R.; Rodríguez, Amancio. (2007). Lógica digital y microprogramable. España:Cátedra

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías