Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar correctamente documentación científica e técnica relativa á Teoría de Control e as súas aplicaciones. |
A15 A17 A18
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6 C10 C13
|
Analizar o comportamento dos sistemas físicos dinámicos mediante modelos matemáticos. |
A15 A17 A18
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Identificar as estructuras de control, comprendendo as vantaxes e inconvenientes para cada aplicación particular. |
A17
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Coñecer e aplicar métodos empíricos para a sintonía de controladores, e a consecuente mellora na eficiencia dos sistemas. |
A15 A17
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Utilizar con soltura ferramientas TIC. |
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Modelización e simulación de sistemas mediante software |
1.1. Fundamentos matemáticos
1.1.1. Ecuacións e sistemas de ecuacións diferenciais
1.1.2. Linearización
1.1.3. Transformadas de Laplace e Z
1.1.4. Convolución
1.2. Modelización de sistemas físicos
1.2.1. Sistemas mecánicos
1.2.2. Sistemas eléctricos
1.2.3. Sistemas electrónicos
1.2.4. Sistemas fluídicos
1.2.5. Sistemas térmicos
1.2.6. Sistemas híbridos
1.2.7. Sistemas con retardo de transporte
1.3. Analoxía entre sistemas
1.4. Simulación con software
1.5. Exercicios e simulación mediante software |
2.Estudio do comportamiento dos sistemas de control en lazo cerrado |
2.1 Sistemas lineares
2.2.1. Función de Transferencia
2.2.2. Representación mediante diagramas de bloques
2.2. Análise no dominio do tempo
2.2.1. Sinais de proba.
2.2.2. Réxime Permanente.
2.2.3. Réxime Transitorio.
2.3. Exercicios |
3. Determinación da estabilidade dos sistemas de control en lazo cerrado |
3.1. Definicións de Sistema Estable
3.2. Estabilidade Absoluta e Relativa
3.3. Criterios de Estabilidade
3.4 Exercicios |
5. Selección e axuste de controladores. |
5.1. Especificacións
5.2. Control Todo ou Nada, con e sen histérese
5.3. Control PID
5.4. Compensación por: avance, retardo ou avance-retardo
de fase
5.5. Axuste de PID's por métodos experimentais
5.6. Exercicios |
6. Automatización e Instrumentación Industrial |
6.1. Sistemas de control secuencial
6.2. PLC's
6.3.Sensores e Actuadores
|
7. Programación e aplicacións con PLC |
7.1. Linguaxe de Contactos
7.2. GRAFCET
7.3. Desenvolvemento de aplicacións
7.4. Exercicios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A15 A17 A18 B1 B2 B4 B10 B11 C3 C6 C10 C13 |
1 |
134 |
135 |
Proba obxectiva |
A17 A18 B1 B2 B4 B10 B11 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Posto que esta materia, xa non terá docencia a partir do curso 2022/2023 (incluido), por mor do cambio de plan de estudos, o alumnado desta materia, terá acceso aos textos necesarios para preparar a materia no campus virtual, e facendo uso da bibliografía recomendada |
Proba obxectiva |
Haberá unha única proba obxectiva por oportunidade según o marcado no calendario académico. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumnado contará co apoio titorial do profesor, na preparación da materia, recibindo indicacións precisas, sobre a preparación dos contidos da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A17 A18 B1 B2 B4 B10 B11 C6 |
Xeralmente consiste nun exame no que se plantexan problemas do estilo de aqueles que poderá consultar o alumnado durante o curso no Campus Virtual.
O alumno pode levar materiais de apoio ao exame, aínda que non os pode usar por un tempo indefinido.
Unha parte da proba pode realizarse no correspondente Laboratorio.
O conxunto de probas obxectivas permiten alcanzar o 100% da cualificación.
Competencias avaliadas:
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Según as circunstancias particulares de cada persoa, e posible, alcanzar outros acordos de avaliación entre profesor e alumnado, pero nese caso debe existir un contrato firmado por ambas partes. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 y A/III-2 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación, se é procedente. Para o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS
ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5)
(04/05/2017):
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BARRIENTOS, Antonio, et al (1996). Control de sistemas continuos : problemas resueltos. Madrid.McGraw-Hill
BOLTON, William (2001). Ingeniería de Control. México.Alfaomega
OGATA, Katsuhiko (1998). Ingeniería de Control Moderna. México. Prentice-Hall Hispanoamericana SA
Acedo Sánchez, José (2006). Instrumentación y Control Básico de Procesos. Madird: Díaz de Santos
Infante, J.A. y Rey, J.M. (). Introducción a Matlab. http://www.mat.ucm.es/~jair/matlab/notas.htm
KUO, Benjamin (1996). Sistemas de Control Automático. México. Prentice-Hall Hispanoamericana SA
MORENO, Antonio (1999). Trabajando con MATLAB e la Control System ToolBox. Madrid. Ra-Ma |
|
Bibliografía complementaria
|
Piedrafita Moreno, Ramón (2003). Ingeniería de la Automatización Industrial. Madrid:Ra-Ma
CREUS SOLÉ, Antonio (1997). Instrumentación Industrial. Barcelona. Marcombo
Vargas, M. y Berenguel M. (2004). Introducción a MATLAB y su aplicación al análisis y control de sistemas. http://www.esi2.us.es/~fsalas/asignaturas/LCA3T04_05/Intro_matlab.pdf
OGATA, Katsuhiko (1999). Problemas de Ingeniería de Control utilizando MATLAB. Madrid. Prentice Hall
DISTEFANO, Joseph J.; STUBBERED, Allen R., e WILLIAMS, Ivan J. (1992). Retroalimentación y Sistemas de Control. Madrid.McGraw-Hill
CLAIR, David W. St. (1991). Sintonizado de Controladores y Comportamiento del Lazo de Control. Barcelona. Tiempo Real S.A.
PHILLIPS, Charles L., e NAGLE, H. Troy Jr. (1993). Sistemas de Control Digital. Análisis e Diseño. San Andrés del Besós. Gustavo Gili
LEWIS, Paul H., e YANG, Chang (1999). Sistemas de Control en Ingeniería. Madrid. Prentice Hall Iberia
OGATA, Katsuhiko (1996). Sistemas de Control en Tiempo Discreto. México. Prentice-Hall Hispanoamericana SA
D’AZZO, John J., HOUPIS, Constantine H. (1975). Sistemas Realimentados de Control. Madrid. Paraninfo
BERTALANFFY, Ludwig von (1976). Teoría General de los Sistemas. México. Fondo de Cultura
MAYR, Otto (1970). The Origins of Feedback Control. Massachusetts. MIT Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas 1/631G02151 | Física I/631G02153 | Informática/631G02154 | Matemáticas II/631G02156 | Física II/631G02158 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas III/631G02260 |
|
Materias que continúan o temario |
Automatización de Instalacións Marítimas/631G02357 | Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02512 | Automatización e Control de Procesos/631G02314 | Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509 |
|
Observacións |
É moi importante ter asentados os conceptos elementais de Física e Matemáticas para poder seguila materia compresivamente. |
|