Competencias / Resultados do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo.
Ser capaz de responder ante as diferentes situacións de emerxencia que se poden dar a bordo, relacionadas ca seguridade marítima e a prevención da contaminación. |
A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A21 A24 A27 A28 A33 A34 A36 A37 A43 A48 A59 A61
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B5 B6 B8 B10 B11
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C3 C6 C12 C13
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW
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FORMACIÓN BÁSICA EN SEGURIDADE |
Tipos de situaciones de emergencia que pueden producirse, tales como abordajes, incendios o hundimiento
Tipos de dispositivos salvavidas que se llevan normalmente en los buques.
Equipo de las embarcaciones de supervivencia
Ubicación de los dispositivos personales de salvamento
Principios relacionados con la supervivencia, que incluyen:
.1 utilidad de la formación y de los ejercicios
.2 indumentaria y equipo de protección personal
.3 necesidad de estar preparado para cualquier emergencia
.4 medidas que procede adoptar al ser llamado a las estaciones de las embarcaciones de supervivencia
.5 medidas que procede adoptar cuando se insta a abandonar el buque
.6 medidas que procede adoptar cuando se está en el agua
.7 medidas que procede adoptar a bordo de la embarcación de
supervivencia
.8 principales peligros para los supervivientes
Organización de la lucha contra incendios a bordo
Ubicación de los dispositivos de lucha contra incendios y de las
vías de evacuación en caso de emergencia
Elementos del fuego y de la explosión (el triángulo del fuego)
Tipos y fuentes de ignición
Materiales inflamables, riesgo de que se produzca y propague un
incendio
Necesidad de una vigilancia constante
Medidas que procede adoptar a bordo de los buques
Detección de fuego y humo, y sistemas automáticos de alarma
Clasificación de los incendios y de los agentes extintores que
pueden utilizarse
Equipo de lucha contra incendios y su ubicación a bordo
Instrucción en:
.1 instalaciones fijas
.2 equipo de lucha contra incendios
.3 equipo personal
.4 dispositivos y equipo de lucha contra incendios
.5 métodos de lucha contra incendios
.6 agentes de lucha contra incendios
.7 procedimientos de lucha contra incendios
.8 utilización del equipo respiratorio para la lucha contra incendios y para llevar a cabo operaciones de rescate
Cumplir los procedimientos de emergencia
Tomar precauciones para prevenir la contaminación del medio marino.
Observar las prácticas de seguridad en el trabajo
Contribuir a que las comunicaciones a bordo del buque sean
eficaces y buenas
Adoptar medidas inmediatas al producirse un accidente u otro tipo de emergencia médica
Comprender y adoptar las medidas necesarias para controlar la
fatiga
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EMBARCACIÓNS DE SUPERVIVENCIA E BOTES DE RESCATE (NON RÁPIDOS |
1.- FACERSE CARGO DUNHA EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA OU BOTE DE RESCATE, DURANTE E DESPOIS DA POSTA A FLOTE
2.- MANEXAR O MOTOR DUNHA EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA
3.- ORGANIZAR A OS SOBREVIVENTES E A EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA TRAS ABANDONAR O BARCO.
4.- UTILIZAR OS DISPOSITIVOS DE LOCALIZACIÓN: EQUIPOS DE COMUNICACIÓNS, SINALIZACIÓN E SINAIS PIROTÉCNICOS
5.- DISPENSAR PRIMEIROS AUXILIOS ÓS SOBREVIVENTES. |
FORMACIÓN AVANZADA EN LOITA CONTRAINCENDIOS
(Para os alumnos que opten a este Certificado) |
1.-CONTROL DAS OPERACIÓNS DE LOITA C.I.
ORGANIZACIÓN DA LOITA C.I.
2.- INSPECCIÓN E MANTEMENTO DOS SISTEMAS E O EQUIPO DE DETECCIÓN E EXTINCIÓN DE INCENDIOS
3.- INVESTIGACIÓN E RECOMPILACIÓN DE INFORMES SOBRE INCIDENTES NOS QUE SE PRODUZAN |
CONTAMIÑACIÓN MARIÑA |
CONVENIO MARPOL:
- ANEXO I
- ANEXO II
- ANEXO III
- ANEXO IV
- ANEXO v
- ANEXO VI
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A21 A24 A27 A28 A33 A34 A36 A37 A43 A48 A59 A61 B5 B6 B8 B10 B11 C3 C6 C12 C13 |
30 |
65 |
95 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A21 A24 A27 A28 A33 A34 A36 A37 A43 A48 A59 A61 B5 B6 B8 B10 B11 C3 C6 C12 C13 |
30 |
10 |
40 |
Proba obxectiva |
A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A21 A24 A27 A28 A33 A34 A36 A37 A43 A48 A59 A61 |
9 |
0 |
9 |
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Atención personalizada |
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6 |
0 |
6 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas na Aula Clube, prácticas en embarcacións e C.I. Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario |
Proba obxectiva |
. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
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Descrición |
A atención personalizada realizarase en horario de tutorías |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Proba obxectiva |
A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A21 A24 A27 A28 A33 A34 A36 A37 A43 A48 A59 A61 |
Exame final (é necesario aprobalo para que se teñan en conta as outras metodoloxías) |
100 |
Sesión maxistral |
A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A21 A24 A27 A28 A33 A34 A36 A37 A43 A48 A59 A61 B5 B6 B8 B10 B11 C3 C6 C12 C13 |
Asistencia |
0 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A9 A10 A11 A15 A18 A19 A21 A24 A27 A28 A33 A34 A36 A37 A43 A48 A59 A61 B5 B6 B8 B10 B11 C3 C6 C12 C13 |
Obrigatorio superalos para facer media |
0 |
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Observacións avaliación |
Para a superación da materia por avaliación continua, a asistencia mínima ás sesións maxistrais será do 80%
Para a superación da materia por avaliación continua, a asistencia mínima ás prácticas obrigatorias será do 100%
As prácticas obrigatorias da materia, xunto coa superación do resto de metodoloxías, van asociadas á obtención dos seguintes certificados: Formación Básica en Seguridade e Embarcacións de Supervivencia e Botes de Rescate non Rápidos. Para a obtención dos devanditos certificados tamén será obrigatoria a realización do 100% destas prácticas.
As prácticas obrigatorias constan de 30 horas presenciais, 40 horas en total, como se pode ver no paso 4. Destas 30 horas presenciais, 8 horas corresponden ao Básico de Contra Incendios.
O Curso Avanzado de Loita Contra Incendios preséntase como optativo para os alumnos e consta de 33 H. Os alumnos que desexen obter este Certificado deberán de completar as 25 H restantes do curso e que están fóra da planificación.
Para facer media hai que superar todas as metodoloxías. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. LAS PRÁCTICAS DE SUPERVIVENCIA NA SÚA TOTALIDADE SON OBRIGATORIAS PARA SUPERAR A MATERIA. AS PRÁCTICAS CONTRAINCENDIOS CORRESPONDENTES Á FORMACIÓN BÁSICA SON OBRIGATORIAS PARA SUPERAR A MATERIA.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias. Pola propia natureza das prácticas, que non son recuperables, non se contempla dispensa académica para a avaliación das mesmas.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará a cualificación de suspenso na convocatoria cando se cometa a falta e o estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto si a comisión da falta se produce na primeira como na segunda oportunidade. Para elo se procederá a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade si fora necesario.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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SOLAS consolidated edition 2020. Consolidated text of the International Convention for the Safety of Life
at Sea, 1974. International Maritime Organization. London. 2020 Código internacional de dispositivos de
salvamento (Código IDS). Edición 2017. Organización Marítima Internacional.
Londres. 2017 Código Internacional de Sistemas de Seguridad
Contra Incendios (Código SSCI). Edición 2015. Organización Marítima
Internacional. Londres. 2016 Manual IAMSAR. Vol III. Manual internacional de
los servicios aeronáuticos y marítimos de búsqueda y salvamento. Edición 2019.
OMI/OACI. Londres/ Montreal. 2019 MSC.1/Circ.1182/Rev.1. Guía sobre las
Técnicas de Rescate. IMO. 2014 MSC.1/Circ.1185/Rev.1. Guía para la
Supervivencia en Aguas Frías. IMO. 2012 A.918(22)
IMO Standard Marine Communication Phrases. Model
course 1.19. Proficiency in personal survival techniques. 2019 Edition.
International Maritime Organization. London. 2019 Model
Course 1.20. Fire Prevention and Basic Fire Fighting. 2000 Edition.
International Maritime Organization. London. 2001 Model
Course 1.21. Personal safety and social responsibilities. 2016 Edition.
International Maritime Organization. London. 2016 Model
course 1.23. Proficiency in survival craft and rescue boats other than fast
rescue boats. 2000 Edition. International Maritime Organization. London. 2016 Model
Course 2.03. Advanced training in fire fighting. 2000 Edition. International
Maritime Organization. London. 2001 MARPOL edición refundida 2017. Convenio
internacional para prevenir la contaminación por los buques. Organización Marítima Internacional. London. 2017 |
Bibliografía complementaria
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Model
course 3.05. Survey of fire appliances and provisions. 2004 Edition.
International Maritime Organization. London. 2004 Model
course 3.06. Survey of life-saving appliances and arrangements. 2004 Edition.
International Maritime Organization. London. 2004 Model
course 3.11. Safety investigation into marine casualties and marine incidents.
2014 Edition. International Maritime Organization. London. 2014 Model
course 1.39. Leadership and teamwork. 2014 Edition. International Maritime
Organization. London. 2004 Manual de Formación SOLAS. Dispositivos de
salvamento y Técnicas de supervivencia. I.C. Brindle & Co. 2003 Manual de Formación Contra Incendios. I.C. Brindle & Co. 2ª Edición. 2011 Supervivencia en la mar. Ricard Marí Sagarra,
Enrique González Pino. Instituto Social de la Marina. Madrid. 1990 Técnicas, sistemas y organización de la
prevención, protección y lucha contra incendios en los buques. Ricard Marí
Sagarra. Enrique González Pino. Instituto Social de la Marina. Madrid. 1989 The
Naval Handbook for Ship Fire Fighters. 8th Ed. The Nautical
Institute. London. 2006 Marine
Survival. D.J. House. 3rd
Ed. Witherby. Edinburgh. 2011 Manual sobre la Contaminación ocasionada por
Hidrocarburos. Parte I Prevención. Edición 2011. Organización Marítima
Internacional. Londres. 2011. Manual sobre la contaminación ocasionada por
hidrocarburos. Parte IV Lucha contra los derrames de hidrocarburos.
Organización Marítima Internacional. Londres. 2005. Manual sobre la contaminación ocasionada por
hidrocarburos. Parte V Aspectos administrativos de la lucha contra la
contaminación por hidrocarburos. Edición 2009. Organización Marítima
Internacional. Londres. 2011 Model course 1.38. Marine environmental
awareness. 2011 Edition. International Maritime Organization.
London. 2011 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Inglés/631G02155 | Química/631G02157 | Construcción Naval e Teoría do Buque/631G02160 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Hixiene Naval e Riscos Laborais/631G02255 |
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Materias que continúan o temario |
Transportes Especiais e Mercadurías Perigosas/631G02358 |
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Observacións |
FORMACIÓN BÁSICA EN SEGURIDADE Esta materia inclúe os contidos correspondentes ao curso de especialidade %ou201CFormación básica en seguridade%ou201D (70 h = 45 teóricas 25 prácticas) establecidos na Sección A-VIN/1-2 e B-VIN/1, do STCW 78/95/10, con arranxo aos cursos modelo OMI 1.13, 1.19, 1.20 e 1.21, que se desagregan a continuación segundo a Resolución de 18 de xuño de 2013 da DGMM: 1.1.Módulo de supervivencia no mar en caso de abandono do barco (10 h). 1.2.Módulo de prevención e loita contra incendios e extinción (15 h). 1.4. Módulo de seguridade persoal e responsabilidades sociais (10 h). Para a obtención do certificado de especialidade %ou201CFormación básica en seguridade%ou201D é necesaria a superación desta materia. PRÁCTICAS: Módulo 1.1: 12 h. Realízanse en augas interiores do porto da Coruña (Aula Universitaria). Módulo 1.2: 10 h. Realízanse en instalacións da Armada en Ferrol (Centro Integral de Seguridade Interior %ou2013 CISI). AVANZADO EN LOITA CONTRA INCENDIOS Esta materia inclúe os contidos correspondentes ao curso de especialidade %ou201CAvanzado en loita contra incendios%ou201D (24 h = 12 teóricas 12 prácticas) establecidos na Sección A-VIN/3, do STCW 78/95/10, con arranxo ao curso modelo OMI 2.03, que se desagregan a continuación segundo a Resolución de 18 de xuño de 2013 da DGMM: 1.1Control das operacións de loita contra incendios a bordo. 1.2Organización e capacitación de cuadrillas da loita contra incendios. 1.3Inspección e mantemento dos sistemas e o equipo de detección e extinción de incendios. Para a obtención do certificado de especialidade %ou201CAvanzado en loita contra incendios%ou201D é necesaria a superación desta materia. PRÁCTICAS:20 h. Realízanse en instalacións da Armada en Ferrol (Centro Integral de Seguridade Interior %ou2013 CISI). EMBARCACIÓNS DE SUPERVIVENCIA E BOTES DE RESCATE (NON RÁPIDOS) Esta materia inclúe os contidos correspondentes ao curso de especialidade %ou201CEmbarcaciones de supervivencia e botes de rescate (non rápidos)%ou201D (24 h = 12 teóricas 12 prácticas) establecidos na Sección A-VIN/2, do STCW 78/95/10, con arranxo ao curso modelo OMI 1.23, que se desagregan a continuación segundo a Resolución de 18 de xuño de 2013 da DGMM: 1.1Facerse cargo dunha embarcación de supervivencia ou bote de rescate (non rápido) durante e despois da posta á boia. 1.2Manexar o motor dunha embarcación de supervivencia. 1.3Organizar aos sobreviventes e a embarcación de supervivencia tras abandonar o barco. 1.4Utilizar os dispositivos de localización: equipos de comunicacións, sinalización e sinais pirotécnicos. Para a obtención do certificado de especialidade %ou201CEmbarcaciones de supervivencia e botes de rescate (non rápidos)%ou201D é necesaria a superación desta materia. PRÁCTICAS: 12 h. Realízanse en augas interiores da Ría de Ferrol coa embarcación de supervivencia que ten a Xunta instalada na Estación Naval da Graña da Armada. |
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