Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Propulsión eléctrica Código 631G02556
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
,
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Con esta asignatura se trata de dar una visión de conjunto dela instalación eléctrica propulsora es un buque de superficie, desde su justificacón técnico-económica, al estudio de las distintas alternativas; tipos de motores propulsores, estudio de los convertidores en el ámbito naval, componentes electrónicos que utilizan, métodos de control, ... teniendo en cuenta los capacidades adquiridas en los cursos previos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Realizar eficazmente la operación , reparación y mantenimiento de los grupos electrógenos. Manejar correctamente la información proveniente de la instrumentación Conocer las prácticas de seguridad en el trabajo Aplicar técnicas físico-matemáticas para resolver problemas. Trabajar con seguridad. A3
A7
A11
A13
A14
A16
A17
A18
A30
A39
A40
A47
A53
A63
A64
A69
B2
B3
B4
B5
B10
C1
C3
C6
C7
C9
C10
C11
C12
C13

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN A LA PROPULSIÓN ELÉCTRICA
MAQUINAS ELÉCTRICAS
ELECTRÓNICA DE POTENCIA
Convertidores de energía eléctrica, directos e indirectos.
Componentes electrónicos de potencia. Selección
Plantas tipo de propulsión eléctrica naval.
PODs
Justificación técnico-económica. Campos de aplicación.
Nuevos Diseños
ALTA TENSIÓN Y RIESGOS ELÉCTRICOS CONOCIMIENTOS TEÓRICOS
1. Tecnología de alta tensión
2. Medidas y procedimientos de seguridad
3. Propulsión eléctrica de los buques, de los motores eléctricos y de los sistemas de control

CONOCIMIENTOS PRÁCTICOS
Funcionamiento y mantenimiento sin riesgos de los sistemas de alta tensión, incluidos el conocimiento del tipo técnico especial que constituyen los sistemas de alta tensión y los riesgos que entraña una tensión de funcionamiento superior a 1 000 voltios
Interpretación de esquemas y planos de planta eléctrica. 1. BUQUE CEMENTERO - "CEMENTADOR"
2. BUQUE OCEANOGRÁFICO - "SARMIENTO DE GAMBOA"
3. BUQUE OCEANOGRÁFICO - "ÁNGELES ALVARIÑO"
4. BUQUE DE PASAJE - "QUEEN MARY 2"
5. BUQUE METANERO - "BARCELONA KNUTSEN"
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CUMPLIMIENTO DE LA NORMATIVA MARÍTIMA APLICABLE - STCW
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CUMPLIMIENTO DE LA NORMATIVA MARÍTIMA APLICABLE - STCW
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El desarrollo y superación de estos contenidos, junto con los correspondientes a otras materias que incluyan la adquisición de competencias específicas de la titulación, garantizan el conocimiento, comprensión y suficiencia de las competencias recogidas en el cuadro AIII/2, del Convenio STCW, relacionadas con el nivel de gestión de Oficial de Máquinas de Primera de la Marina Mercante, sin limitación de potencia de la planta propulsora y Jefe de Máquinas de la Marina Mercante hasta un máximo de 3000 kW. Cuadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A16 A39 A40 B2 C3 5 1 6
Prácticas de laboratorio A7 A13 A30 4 1 5
Solución de problemas C1 4 1 5
Discusión dirixida A11 A14 A17 B3 B5 C12 2 0 2
Presentación oral A18 B3 C1 C3 C6 C7 C9 C10 C11 C12 C13 45 45 90
Proba obxectiva A53 A63 A64 A69 B2 2 1 3
Lecturas A3 1 1 2
Análise de fontes documentais A3 4 1 5
Prácticas de laboratorio A47 B4 6 0 6
Seminario B10 2 0 2
Seminario B9 C3 C8 21 1 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo.
Elaboración de aplicaciones sencillas con hoja de cálculo.
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propustos.
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Presentación oral Exposición de los conceptos teóricos.
Los alumnos pueden presentar trabajos realizados por ellos.
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Proba obxectiva abarcando puntos fundamentales.
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada.
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Análise de fontes documentais De acuerdo con el contenido.
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Prácticas de laboratorio sobre implementación de montaje en el laboratorio
Seminario En grupo con estudio intensivo de un tema
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular.
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Proba obxectiva
Presentación oral
Solución de problemas
Discusión dirixida
Prácticas de laboratorio
Prácticas a través de TIC
Seminario
Descrición
Prácticas a través de TIC de acuerdo con el interés individual o del grupo
Prácticas de laboratorio complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
Presentación oral Exposición de los conceptos teóricos
Proba obxectiva acorde a los conceptos a desarrollar
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
Análise de fontes documentais De acuerdo con el contenido
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Lecturas A3 Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
5
Proba obxectiva A53 A63 A64 A69 B2
Proba obxectiva : acorde a los conceptos a desarrollar
60
Presentación oral A18 B3 C1 C3 C6 C7 C9 C10 C11 C12 C13 Presentación oral: Exposición de los conceptos teóricos
5
Solución de problemas C1 Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
5
Discusión dirixida A11 A14 A17 B3 B5 C12 Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
5
Prácticas de laboratorio A7 A13 A30 Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
5
Prácticas a través de TIC A16 A39 A40 B2 C3 Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo
10
Seminario B9 C3 C8 Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular
5
 
Observacións avaliación
Los porcentajes son solamente una primera aproximación. Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.
Con la evaluación se trata de comprobar las competencias específicas A2-A5-A6-A7-A14 y las transversales tipo B: B2-B4-B5

Fontes de información
Bibliografía básica Borrás Formoso (2011). Apuntes de Propulsión eléctrica naval.
Fraile Mora, J. (2008). Máquinas eléctricas. 6a ed.. Madrid: McGraw-Hill, 2008
Faure Benito, Roberto (2000). Máquinas y accionamientos eléctricos. Madrid. FEIN
Alf Kare Adnanes (2003). Maritime Electrical Installations and Diesel Electric Propulsion. Oslo. ABB AS Marine
Damir Radan (). Power Electronic Converters for ships propulsion electric motors.
AENOR (). UNE21-135-501.Instalaciones Eléctricas en Buques.Planta de propulsión eléctrica.

Se podrán proyectar videos elaborados por "Videotel Marine International" relacionados con el contenido de la materia.

Se subirán a Moodle los contenidos complementarios necesarios para el correcto seguimiento de la asignatura

Bibliografía complementaria Lena Bergh (2007). Electrical systems in pod propulsion. Goteborg. Suecia. Chalmers University of Tecnology
Bobby A. Bassham (2003). Evaluation of electric motors for ship propulsion. Monterey.California.Naval Postgraduate School.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02253
/

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
<p> Complemento a las asignaturas previamente cursadas</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías