Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar unha linguaxe de programación estructurada |
A13 A15
|
B8 B9
|
C3
|
Coñecer os pasos para realizar un programa e as suas principais compoñentes |
A13 A17
|
|
|
Coñecer as estructuras de control da programación estructurada e as diferenzas entre elas |
A13
|
|
|
Saber desenrolar programas para resolver problemas de pequena e mediana envergadura |
A2 A13 A16 A17 A20
|
B2 B5 B8 B9
|
C3 C9 C10 C11 C13
|
Construir programas correctos, ben organizados e documentados |
A13 A16 A17 A18 A67
|
|
C3 C11 C12
|
Adquirir bos hábitos ligados á programación |
A18
|
B5 B8 B9
|
C3 C5 C7 C11 C12 C13
|
Coñecer as distintas organizacións dos datos: variables, constantes, arrays, estructuras, punteiros. |
A13 A14
|
|
|
Ser capaz de depurar e reprogramar sistemas de control automático |
A67 A69
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN |
1.1. MICROCONTROLADORES
1.2. LINGUAXES DE PROGRAMACIÓN |
2. TIPOS E EXPRESIÓNS |
2.1. TIPOS DE DATOS
2.2. OPERADORES
2.3. EXPRESIÓNS |
3. CONTROL DE FLUXO |
3.1. SECUENCIAL
3.2. ALTERNATIVA
3.3. REPETITIVA |
4. FUNCIÓNS |
4.1. VALOR DE RETORNO
4.2. ARGUMENTOS
4.3. INICIALIZACIÓN
4.4. RECURSIVIDADE |
5. ESTRUCTURAS DE DATOS |
5.1. ARRAYS
5.2. PUNTEIROS
5.3. ESTRUCTURAS |
6. ORIENTACIÓN A OBXECTOS |
6.1. OBXECTOS, ATRIBUTOS E MÉTODOS
6.2. CLASES E HERDANZA
6.3. POLIMORFISMO |
7. LIBRARÍAS |
7.1. LIBRARÍAS ESPECÍFICAS PARA MICROCONTROLADORES |
8. CONTROL POR MICROCONTROLADOR |
8.1. CONTROL DO SISTEMA DE PROPULSIÓN
8.2. CONTROL DOS SISTEMAS AUXILIARES |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A13 A14 A15 A16 A17 A20 A67 A69 B2 B8 B9 C3 |
4 |
40 |
44 |
Traballos tutelados |
A2 A13 A14 A15 A16 A18 A20 A67 A69 B2 B5 B8 B9 C3 C5 C7 C9 C10 C11 C12 C13 |
4 |
40 |
44 |
Sesión maxistral |
A17 B9 C5 C7 |
7 |
35 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Proporanse una serie de exercicios para que o alumno aprenda a desenrolar sinxelos algoritmos cos que resolver os problemas que se lle indiquen, utilizando para elo as estructuras de control , así coma os tipos e estructuras de datos básicas dunha linguaxe de programación. O alumnado poderá desenvolver estas prácticas tanto de maneira presencial no laboratorio coma de maneira autónoma desde o seu domicilio. Se lle proporcionará un kit coas compoñentes electrónicas necesarias para as mesmas.
A entrega se fará usando o Campus Virtual da UDC, onde deben subir o código do algoritmo e un pequeno vídeo que demostre o funcionamento do programa. |
Traballos tutelados |
Proporase a realización dun traballo tutelado relacionado co seu ámbito profesional no que o alumno deberá integrar os coñecementos adquiridos non só nesta materia, senón tamén noutras materias da titulación.
Este traballo levarase a cabo de forma autónoma, co apoio do profesorado. Para elo se lle proporcionará o equipo hardware necesario que deberá programar para conseguir o seu correcto funcionamento. O traballo defenderase presencialmente ou a través de Teams, e entregarare facendo uso de ferramentas como o Campus Virtual da UDC e GitHub. |
Sesión maxistral |
O profesor fará unha descripción dos contidos de cada tema, relacionándoos cos conceptos adquiridos previamente. Despois desenrolará os contidos teóricos utilizando transparencias e exemplos prácticos. Estas sesión poderán desenvolverse usando Teams e o Campus Virtual da UDC. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada é imprescindible para dirixir ao alumnado na realización do traballo proposto, tratando de aportar solución a os problemas e dúbidas que vaian aparecendo ao longo do desenvolvemento do mesmo, así como para orientar ao alumnado na resolución dos exercicios de programación que lles crearon máis dificultades.
Farase uso dos seguintes medios:
- Correo electrónico: Diariamente. Uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer seguimento do traballo tutelado.
- Campus Virtual: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñene dos enunciados dos exercicios prácticos e vídeos de elaboración propia en Stream nos que se explica a resolución dos exemplos. Ademáis, dispoñen de nelaces a páxinas web con manuais e titoriais.
- Teams. Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Utilizarase para o seguimento e apoio do traballo tutelado e as prácticas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A13 A14 A15 A16 A17 A20 A67 A69 B2 B8 B9 C3 |
Resolución e entrega das prácticas de laboratorio. |
45 |
Traballos tutelados |
A2 A13 A14 A15 A16 A18 A20 A67 A69 B2 B5 B8 B9 C3 C5 C7 C9 C10 C11 C12 C13 |
Realización, exposición e defensa do traballo tutelado proposto. |
55 |
|
Observacións avaliación |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017): - Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: pode ser compensada coa resolución dos problemas e o desenvolvemento do traballo tutelado a distancia (embarcado), realizando as titorías a través do correo electrónico, do Campus Virtual da UDC e por videoconferencia con Teams.
- Se lle proporcionará un kit de prácticas para que poda realizar as prácticas de laboratorio propostas, as cales poderá entregar por videoconferencia con Teams.
- Presentación oral: poderá realizarse a distancia (embarcado) por videoconferencia a través de Teams.
- Calificación: aplicaranse os mesmos criterios.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Os criterios de avaliación contemprados no cadro A-III/6 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teránse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Torrente Artero, O. (2016). El Mundo Genuino-Arduino. Curso Práctico de Formación. RC Libros
García Carballeira, F.; Calderón Mateos, A.; Carretero Pérez, J.; Fernández Muñoz, J. y Pérez Menor, (2003). Problemas Resueltos de Programación en Lenguaje C. Thomson
Antonakos, J.L. y Mansfield Jr., K.C. (2004). Programación Estructurada en C. Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
Ganazhapa, B.O. (2016). Arduino. Guía Práctica. RC Libros
Kernighan, B.W. y Ritchie, D.M. (1991). El Lenguaje de Programación C. Prentice Hall
Banzi, M. y Shiloh, M. (2016). Introducción a Arduino. Anaya
Stroustrup, B. (2013). The C++ Programming Language. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Regulación e Control/631G02257 | Electrónica Dixital/631G02364 | Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363 | Redes e Comunicacións/631G02366 | Instrumentación e Sensórica/631G02369 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación/631G02457 | Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02562 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|