Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Electrónica e Sistemas de Control Código 631G03016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Enxeñaría Industrial
Coordinación
Andión Fernández, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andion@udc.es
Profesorado
Andión Fernández, José Manuel
Lobeiras Blanco, Jacobo
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
Correo electrónico
jose.manuel.andion@udc.es
jacobo.lobeiras@udc.es
benigno.rodriguez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral Nesta materia búscase achegar ó alumnado conceptos básicos no campo da Electrónica e os Sistemas de Control, de maneira que sirvan de soporte básico para outras materias que cursará posteriormente. Preténdese tamén que o alumnado se familiarice co uso do instrumental de laboratorio propio destas materias.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os dispositivos electrónicos básicos (diodos, transistores, dispositivos de potencia e amplificadores operacionais) e a súa aplicación en circuitos electrónicos. A4
A11
A18
A25
A73
A74
A90
A91
A99
A100
B1
B5
B7
B9
B13
B16
C3
C8
Adquirir nocións básicas de electrónica dixital. A4
A11
A18
A25
A73
A74
A90
A91
A99
A100
B1
B5
B7
B9
B13
B16
C3
C8
Coñecer o funcionamiento básico da instrumentación electrónica analóxica e dixiital. A2
A4
A11
A18
A25
A74
A90
A91
A99
A100
B5
B7
B9
B10
Comprender os principios de funcionamento dos sistemas de regulación e control. A2
A4
A18
A73
A91
A99
A100
B1
B5
B7
B9
B13
B16
C3
C8
Identificar os elementos que forman parte do sistema e o papel que desempeña cada un. A2
A4
A25
A90
A91
A99
A100
B7
B9
B16
C3
C8
Recoñecer o posible comportamento anómalo dun sistema. A2
A4
A18
A25
A73
A74
A90
A91
A99
A100
B1
B7
B9
B10
B13
B16
C3
C8
Aplicar técnicas heurísticas á sintonía de controladores. A2
A4
A18
A25
A73
A74
A90
A91
A99
A100
B1
B5
B7
B9
B10
B13
B16
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
Electrónica analóxica Díodos. Circuítos con díodos.
Transistores. Circuítos con transistores.
Amplificadores operacionais. Circuítos con amplificadores operacionais.
Electrónica de potencia Dispositivos de potencia. Circuítos con dispositivos de potencia.
Electrónica dixital Portas lóxicas. Circuítos lóxicos.
Representación de sistemas Concepto de Sistema Dinámico
Modelado e estimación de Sistemas Lineáis.
Representacións gráficas.
Análise da resposta temporal. Sinais de proba.
Respostas típicas para sistemas de primeiro e segundo orde
Réxime permanente e réxime transitorio. Parámetros característicos.
Controladores, tipos, funcionamiento e sintonía. Controladores Todo o Nada
Controladores PID
Sintonía de Controladores PID
Outro tipo de Controladores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A4 A11 A18 A25 A73 A74 A90 A91 A99 A100 B1 B5 B7 B9 B10 B13 B16 C3 C8 16 32 48
Prácticas de laboratorio A11 A25 A74 A90 A91 B9 B10 8 16 24
Proba mixta A2 A4 A11 A18 A25 A73 A74 A90 A91 A99 A100 B1 B5 B7 B9 B13 B16 C3 C8 8 8 16
Sesión maxistral A2 A4 A11 A18 A25 A73 A74 A90 A91 A99 A100 B1 B5 B13 B16 C8 30 30 60
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación proposta mediante un enunciado e, a partir dos coñecementos que se traballaron, debe atopárselle algunha solución.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. Neste caso, as prácticas poderán realizarse con elementos físicos ou virtuais mediante aplicacións informáticas.
Proba mixta Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Pódense combinar cuestións de diferente natureza, desenvolver temas, responder cuestións razoadamente, resolver problemas, etc.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada lévase a cabo na aula e no laboratorio, atendendo ás dúbidas particulares do alumnado cando eles requiren a atención do profesor.

Ademáis, fóra destes espazos, o alumnado pode acudir ás titorías no horario establecido para clarexar calquera cuestión referida á materia. Ou ben, se o desexa, pode ser atendido por TEAMS, correo-e ou mensaxería do Campus Virtual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A2 A4 A11 A18 A25 A73 A74 A90 A91 A99 A100 B1 B5 B7 B9 B13 B16 C3 C8 Consistirá nunha ou varias probas, que terán carácter global para valorar as distintas partes da materia.

Os contidos da proba poden ser variados: resolución de problemas, cuestións de razoamento sobre a materia vista, desenvolvemento dalgún tema, ou calquera outra forma de demostración do coñecemento.
70
Prácticas de laboratorio A11 A25 A74 A90 A91 B9 B10 As prácticas levaranse a cabo nos laboratorios axeitados para a súa realización. O alumnado fará uso axeitado dos materiais e equipos pertinentes, e procederá a realizar as montaxes e comprobacións que lle sexan indicados.

Ademáis da utilización de elementos físicos, as prácticas tamén poderán ser realizadas a través de simulación con software
10
Solución de problemas A4 A11 A18 A25 A73 A74 A90 A91 A99 A100 B1 B5 B7 B9 B10 B13 B16 C3 C8 A solución de problemas levarase a cabo como aplicación da teoría impartida nas sesións maxistrais.
Valorarase a asistencia, participación e demostración da comprensión da teoría mediante a súa aplicación aos enunciados propostos polo profesor.
Os exercicios poderán ser propostos tanto en formatos tradicionais como a través de ferramentas TIC.
20
 
Observacións avaliación
A materia está estructurada en dúas partes independentes que se avaliarán de xeito separado, por unha parte a Electrónica e por outra os Sistemas de Control. Para superar a materia é necesario superar cada unha destas partes, xa que a cualificación dunha delas non será valida para compensar a outra.

Os criterios para superar a materia tanto na primeira como na segunda oportunidade serán os mesmos.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/6 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidad, teranse en conta á hora de diseñar e realizar a avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Roca, Alfredo (2014). Control automático de procesos industriales : con prácticas de simulación y análisis por ordenador PC. Madrid : Díaz de Santos,
Boylestad, Robert L. e Nashelsky, Louis (2018). Electrónica : teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. México : Pearson
Brégains, Julio C. e Castro, Paula M. (2013). Electrónica básica : problemas resueltos. Madrid : StarBook
Ogata, Katsuhiko. (). Ingeniería de Control Moderna. Madrid : Pearson Educación
Malvino, Albert P. e Bates, David J. (2007). Principios de electrónica. Madrid : McGraw-Hill
St. Clair, David W. (1991). Sintonizado de controladores y comportamiento del lazo de control Un libro de fundamentos. Barcelona : Tiempo Real

Indícase a edición de 2007 do texto de Malvino por haber varias copias en toda a UDC e estar dispoñible electrónicamente, pero as edicións anteriores conteñen a práctica totalidade do contido introdutorio que se trata nesta materia. Isto mesmo é aplicable ó texto de Boylestad.

O texto de Ogata ten múltiples edicións en diferentes anos, non se indica ningunha en especial porque todos poden valer para a preparación da materia. 681/OGA/ing-X indica que a X pode sustituirse por a, b, c,... xa que a signatura vai variando co exemplar. Tamén está dispoñible noutras bibliotecas da UDC.

Do texto de Roca, ademáis do exemplar  681/ROC/con, existen outros dispoñibles na biblioteca da UDC, e tamén pode ser consultado como recurso electrónico

Bibliografía complementaria Analog Devices (). Learn How to Use LTspice: Instructional Videos. Analog Devices
Keysight Technologies (2012). Osciloscopios de la serie 1000B de Keysight. Guía del usuario. Keysight Technologies
Siglent Technologies (2017). SDG800 Series Function/Arbitrary Waveform Generator. User Manual. Siglent Technologies
Siglent Technologies (2014). SPD3000C Series Programmable DC Power Supply. Quick Start. Siglent Technologies

Os manuais de uso da instrumentación do laboratorio e o simulador serán proporcionados ó alumnado electrónicamente a través do Campus Virtual, xunto con outro material adicional.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Electrotecnia e Máquinas Eléctricas do Buque/631G03015
Matemáticas I/631G03001
Matemáticas II/631G03006
Física I/631G03003
Física II/631G03008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Automatización de Instalacións do Buque/631G03042
Automatismos e Sistemas de Control/631G03038
Electrónica Analóxica/631G03031
Electrónica Dixital/631G03032
Electrónica de Potencia/631G03035

Observacións

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1.- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.

1.2.- Realizarase a través de plataformas telemáticas, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3.- De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

6.- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

7.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías